Σήμερα όλοι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου διαθέτουν στα ράφια των καταστημάτων τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, o αριθμός των οποίων κυμαίνεται από 800 κωδικούς και φθάνει μέχρι και 17.000 κωδικούς.
Aν και τα επώνυμα είδη εξακολουθούν να είναι οι παντοδύναμοι κωδικοί στα ράφια των σούπερ μάρκετ γεγονός που δεν πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον- δεν μπορεί να παραβλεφθεί το ότι ο τζίρος τους από αρχές του έτους γράφει απώλειες, που στην καλύτερη των περιπτώσεων ανά προϊόν είναι της τάξεως του 5%
Τα «χέρια» τους, ωστόσο, από την εντονότερη στροφή των καταναλωτών στα εν λόγω είδη τρίβουν και οι ελληνικές βιομηχανίες που παράγουν σχετικά είδη, καθώς έχουν εξελιχθεί σε αντίβαρο του πτωτικού τους τζίρου από τα επώνυμα σήματά τους. Παράγοντας από τον χώρο της βιομηχανίας, αναφέρει ότι η συμβολή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα μεγέθη μιας εταιρείας μπορεί να είναι από μερικές ποσοστιαίες μονάδες και να φθάνει μέχρι και το 100%.
Η ακρίβεια από τη μία και η εγγυημένη ποιότητα από την άλλη, τονίζει παράγοντας από τον χώρο της βιομηχανίας, ευθύνονται για την σημαντική αύξηση του μεριδίου τους, που ωστόσο εξακολουθεί να υπολείπεται από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο που ξεπερνά το 35%.
Στην ελληνική αγορά, ειδικότερα, η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι του καταναλωτή αυξήθηκε πέρυσι στο 19,5% από 17 % το 2006 και η προοπτική για φέτος είναι να αγγίξει το 21%. To αντίστοιχο ποσοστό το 2003 ήταν 7%, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του90, μηδενικό.
Αυτό σημαίνει, ότι δύο στα πέντε προϊόντα που αγοράζονται σήμερα από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Στην παρούσα φάση οι πωλήσεις τους «τρέχουν» με 25%, ενώ τα επώνυμα κινούνται με αρνητικό πρόσημο ή με «συγκρατημένη» αύξηση.
Το μεγαλύτερο, ρόλο στην επιλογή τους από τον καταναλωτή τον διαδραματίζει όπως φαίνεται η χαμηλότερη τιμή τους από τα αντίστοιχα επώνυμα είδη που ξεκινά από 50% και μπορεί να φθάσει και το 100%. Διαφορά τιμής που αποφέρει μεγάλο κέρδος στην τσέπη του καταναλωτή, όπως επιβεβαιώνουν και σχετικές έρευνες. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, έρευνες έχουν δείξει ότι μια τετραμελή οικογένεια χρειάζεται 150-170 ευρώ την εβδομάδα για να αγοράσει επώνυμα είδη διατροφής από τα σούπερ μάρκετ. Τα ίδια ακριβώς προϊόντα αλλά ιδιωτικής ετικέτας κοστίζουν 70 ευρώ. ’ρα το μηνιαίο κέρδος που αποκομίζει μια τετραμελής οικογένεια που επιλέγει μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα υπολογίζεται στα 280 ευρώ ή περίπου 3.000 ευρώ ετησίως.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr