Την επίσημη ανακοίνωση για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων αναμένεται να εκδώσει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), όπου θα αναλύεται και το ωράριο των καταστημάτων.
Σημειώνεται ότι πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων στις 16 Ιουλίου, τα εμπορικά καταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά.
Σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Από την πλευρά της, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) με σχετική της ανακοίνωση υπενθυμίζει ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις αγορές μας: «Όπως κάθε φορά τονίζουμε, οι καταναλωτές θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την περίοδο αυτή, έτσι ώστε να ψωνίζουμε με πραγματικές εκπτώσεις και για προϊόντα ίδιας ποσότητας και ποιότητας.
Δεν είναι λίγες φορές που κατά την περίοδο των εκπτώσεων προσφέρονται (ευτυχώς από μειοψηφία των εμπόρων) προϊόντα υποβαθμισμένης ποιότητας σε σχέση με αυτά που υπήρχαν προ των εκπτώσεων.
Πολλές επίσης είναι οι καταγγελίες ότι σε προϊόντα όπως αντηλιακά, κρέμες αλλά και σε άλλα προϊόντα σε υγρή μορφή που δίνονται σε προσφορές ή στις εκπτώσεις, είναι σε μικρότερη συσκευασία από αυτή που δίνονται προ και μετά τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Τα μάτια μας δεκατέσσερα λοιπόν, οι καταναλωτές, γιατί οι επιτήδειοι πάντα υπάρχουν για να μας παραπλανήσουν».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr