Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 24 εκατ.ευρώ που έχει στόχο την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του δικτύου σούπερ μάρκετ και cash&carry του ομίλου σε Μακεδονία, ΄Ηπειρο, και Κεντρική Ελλάδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης η METRO ΑΕΒΕ διαθέτει ένα περιορισμένο δίκτυο με 11 καταστήματα. Στη Βόρειο Ελλάδα είναι στον αριθμό των 36 καταστημάτων (cash and carry METRO και σούπερ μάρκετ My market), την ώρα οι άλλοι μεγάλοι τέσσερις μεγάλοι ανταγωνιστές της αλυσίδας στη λιανική έχουν “χτίσει” ισχυρή παρουσία. Συγκεκριμένα, η Μασούτης, “παίζει εντός έδρας” καθώς το δυναότ της χαρτί είναι η βόρεια χώρα αν και με την απόκτηση σημείων από τη Σκλαβενίτης, ένεκα της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη διασπορά δικτύου της παλιάς Μαρινόπουλος, αλλά και με εξαγορές και συνέργειες (π.χ. ΣΥΝΚΑ) πλέον έχει αναπτυχθεί στα νότια. Η ΕΥ Σκλαβενίτης ΑΕΕ με “προίκα” το παλιό δίκτυο της Μαρινόπουλος -προ Καρυπίδη- έχει ισχυρή πλέον παρουσία ενώ και η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ έχει αναπτύξει, εδώ και καιρό, το δίκτυό της. Και βέβαια η Lidl Hellas διατηρεί την έδρα της στη Θεσσαλονίκη από όπου ξεκίνησε την ανάπτυξη της και βέβαια διαθέτει πολύ μεγάλες υποδομές αποθηκευτικών χώρων.
Να σημειωθεί επίσης ότι στη Β. Ελλάδα, η METRO ΑΕΒΕ, είναι στην πέμπτη θέση από άποψη τζίρου, αν και με βάση διαθέσιμα στοιχεία, πανελλαδικά, είναι στην τέταρτη θέση με τζίρο ύψους 1,5 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του καταστήματος της Κύπρου) και κέρδη 28 εκατ. ευρώ.
Πάντως η νέα υποδομή είναι ένα σημαντικό “πάτημα” για την ανάπτυξη καθώς θα μπορεί να εξυπηρετήσει διπλάσιο αριθμό καταστημάτων, ήτοι 120 σημεία, από 60 που σήμερα, γεγονός που αφήνει σημαντικό περιθώριο για την περαιτέρω διείσδυση του ομίλου στην περιοχή.
Στην κατεύθυνση αυτή, ο όμιλος προγραμματίζει τη δημιουργία ενός νέου cash&carry καταστήματος στη Δράμα αλλά και το λανσάρισμα του δικτύου franchise μικρών καταστημάτων σε πρώτη φάση στη Θεσσαλονίκη.
Επιπρόσθετα με βάση όσα ανέφερε κατά την τελετή εγκαινίων την Τρίτη, ο επικεφαλής του Ομίλου Αρ. Παντελιάδης, η νέα αποθήκη =θα βελτιώσει και την ποιότητα παροχής υπηρεσίας στο δίκτυο. Ήδη με τις υφιστάμενες επενδύσεις ο όμιλος έχει κεντρικοποιήσει το 87% των προμηθευτών σε επίπεδο κύκλου εργασιών. Σημειώνεται ότι προ τριετίας το επίπεδο κεντρικοποίησης ήταν στο 70%. Υπενθυμίζεται δε ότι ο όμιλος προγραμματίζει τη δημιουργία νέας αποθήκης – εφάμιλλου μεγέθους- στην Αττική και ιδίως στον Ασπρόπυργο, αφήνοντας τις μισθωμένες υποδομές που διατηρεί. Υπενθυμίζεται ότι οι επενδύσεις του ομίλου για το διάστημα 2023-2026 αθροιστικά φτάνουν στα 280 εκατ. ευρώ.
Το κέντρο διανομής
Με βάση όσα αναφέρθηκαν, το ανακαινισμένο Κέντρο Διανομής, εξυπηρετεί τα καταστήματα κεντρικά με όλες τις κατηγορίες προϊόντων (ξηρό φορτίο, συντήρηση, μαναβική, κατάψυξη, κρέας και ψάρι). Αυτό εξασφαλίζει υψηλή παραγωγικότητα, εξοικονόμηση φυσικών πόρων από τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και άμεση εξυπηρέτηση των καταστημάτων της εταιρείας εντός 24 ωρών.
Σημειώνεται πως το νέο Κέντρο Διανομής, συνολικής έκτασης 45.000 τ.μ. διαθέτει 18.500 κωδικούς και 23.500 θέσεις αποθήκευσης, πραγματοποιούνται 860 δρομολόγια και έχει δυνατότητα παράδοσης 1.500.000 κιβώτια τον μήνα.
Παράλληλα, η εταιρεία δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ενεργειακή εξοικονόμηση και αυτονομία με αξιοποίηση των επιφανειών που διαθέτει. Έτσι, ήδη έχει προχωρήσει σε σημαντική επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταΪκών συστημάτων στο Κέντρο Διανομής. το έργο ολοκληρώνεται στο τέλος του 2023, θα έχει ισχύ 2,47MW και εκτιμάται ότι θα παράγει 3,3GWh,καλύπτοντας το 70% των ετήσιων αναγκών ενέργειας του χώρου, εξοικονομώντας 2.586 τόνους CO2.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr