Το Doing Business in Spain, συγκέντρωσε 270 εγγεγραμμένους συμμετέχοντες και εστίασε κυρίως στους Κλάδους της Ναυτιλίας, Τροφίμων & Ποτών, Τουρισμού και Τεχνολογίας/Startups. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, αναλύθηκαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς της Ισπανίας και οι διμερείς οικονομικές-εμπορικές σχέσεις με την Ελλάδα.
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ. της Enterprise Greece, κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου και ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Μαδρίτη, κος Ηλίας Φωτόπουλος. Διακεκριμένοι ομιλητές της ισπανικής επιχειρηματικής κοινότητας παρουσίασαν εκτενώς τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες ενδιαφέρονται να διεισδύσουν και να εδραιωθούν στη συγκεκριμένη, στρατηγική αγορά.
Από το σύνολο των συμμετεχόντων επισημάνθηκε το πολύ καλό επίπεδο των εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών, το οποίο επιβεβαιώνεται και από τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που εμφανίζουν την Ισπανία, για την περίοδο από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022, να κατέχει την 8η θέση μεταξύ των χωρών προορισμού των ελληνικών εξαγωγών, με ποσοστό που αγγίζει το 3,9%. Παράλληλα, η χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου, κατατάσσεται στη 12η θέση μεταξύ των κορυφαίων προμηθευτών χωρών της Ελλάδας, με μερίδιο 2,9% επί των συνολικών ελληνικών εισαγωγών. Τα ελληνικά προϊόντα με προοπτική ανάπτυξης στην Ισπανία είναι: φαρμακευτικά, ιχθυηρά, ακτινίδια, σωλήνες από χαλκό, αλουμίνιο κ.ά. δομικά υλικά, κοσμήματα, καλλυντικά, ενώ ο τουρισμός, οι ΑΠΕ και η καινοτομία, είναι τομείς με τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης.
Χρήσιμες ήταν και οι πληροφορίες που αντάλλαξαν οι συνομιλητές αναφορικά με τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούν οι ελληνικές εταιρείες που στοχεύουν σε διείσδυση στην ισπανική αγορά. Μεταξύ άλλων επισημάνθηκε ότι χρειάζεται η μελέτη της αγοράς και των θεσμών της χώρας- στόχου, δεδομένης της αποκεντρωμένης φύσης των 17 αυτόνομων κοινοτήτων της, καθώς και η γνώση της ισπανικής γλώσσας, η οποία εκτιμάται ότι συμβάλλει στη δημιουργία ισχυρότερων δεσμών.
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση και αναφερόμενη στη συνεργασία των δύο χωρών, η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της Enterprise Greece, κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου δήλωσε: «Η Ισπανία περιλαμβάνεται στην λίστα με τις 10 κορυφαίες εξαγωγικές αγορές για τις ελληνικές εταιρίες. Λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή συμμετοχή στο πρόσφατο Doing Business in Spain - Challenges and Opportunities, επιβεβαιώνουμε το αυξημένο ενδιαφέρον καθώς και το πολύ καλό επίπεδο των διμερών μας σχέσεων με την Ισπανία. Στοχεύοντας στην περαιτέρω ενίσχυση των σχέσεων αυτών, η Enterprise Greece οργανώνει εκθέσεις, εκδηλώσεις, δράσεις και επιχειρηματικές αποστολές για την εθνική συμμετοχή στην εν λόγω χώρα - όπως και την επερχόμενη MWC. Επίσης, ενώνει τις δυνάμεις της με άλλους οργανισμούς, όπως με τον Ισπανό ομόλογο οργανισμό, ICEX, για στενότερη συνεργασία και διοργάνωση κοινών δράσεων. Η σειρά εκδηλώσεων Doing Business in … - Challenges and Opportunities, που διοργανώνουμε με τις ελληνικές πρεσβείες και τα Γραφεία Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων σε όλο τον κόσμο είναι άλλη μία από αυτές τις πρωτοβουλίες μας, με στόχο να βοηθήσουμε ως πολιτεία τις ελληνικές εταιρείες να επεκταθούν διεθνώς».
Από την πλευρά του, o Επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μαδρίτη, κ. Παντελής Γκάσιος ανέφερε: «Η Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη και το Γραφείο της Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων, ένωσαν τις δυνάμεις τους με την Enterprise Greece, για τη διεξαγωγή του επιτυχημένου διαδικτυακού σεμιναρίου με τίτλο ‘‘Doing Business in Spain’’. Από κοινού, μπορούμε να προσφέρουμε τεκμηριωμένη πληροφόρηση και να κατευθύνουμε τους Έλληνες εξαγωγείς και γενικότερα τις ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην αγορά της Ισπανίας, η οποία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες για την Ελλάδα, αγορές του εξωτερικού. Η καλή γνώση των εμπορικών και συναλλακτικών ηθών και διαδικασιών, των συνθηκών της αγοράς και η δημιουργία κατάλληλων επιχειρηματικών επαφών, συνιστούν τα πλέον ουσιαστικά εργαλεία για την τοποθέτηση των ελληνικών επιχειρήσεων στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και δυνητικά κερδοφόρα, αγορά της Ισπανίας».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr