Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις λιανεμπορίου ως ένα πολύτιμο κανάλι για την προώθηση των προϊόντων τους, καθώς οι Έλληνες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις online αγορές μέσω των social media. Ο τζίρος του λεγόμενου κοινωνικού εμπορίου (social commerce) στη χώρα μας εκτιμάται στο $1,22 δισ. το 2022, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 74,2% σε ετήσια βάση.
Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (το 54%) έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) το τελευταίο εξάμηνο. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς κινείται 11 ποσοστιαίες μονάδες άνω του μέσου όρου στην Ευρώπη (43%).
Ταυτόχρονα και οι ίδιοι έμποροι στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας αυτής, αφού 2 στις 3 (66%) ελληνικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στο e-commerce, χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους. Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 65%.
€158 η μέση δαπάνη στην Ελλάδα
Πανευρωπαϊκά, η μέση μηνιαία δαπάνη κοινωνικού εμπορίου είναι της τάξης των €141, με τους Ισραηλινούς (€186) και τους Ολλανδούς (€174) να ξεχωρίζουν ως οι καταναλωτές με τις υψηλότερες σχετικές δαπάνες.
Η τάση των social shoppers είναι σαφώς παρούσα και στην Ελλάδα - ένας στους 4 Έλληνες (25%) πραγματοποίησε αγορές μέσω οιασδήποτε πλατφόρμας social commerce τουλάχιστον μία φορά σε εβδομαδιαία βάση, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται στα €158 και με εμφανή την προτίμηση προς τα είδη ένδυσης-υπόδησης.
Τα στοιχεία προέρχονται από πρόσφατη έρευνα της PayPal (eCommerce Index 2022).
Social commerce
Βάσει του “PayPal Ecommerce Index 2022”, το social commerce αναδεικνύεται σε εργαλείο κομβικής σημασίας στο τοπίο του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σχεδόν 1 στους 2 Ευρωπαίους (43%) έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω των social media κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, πολλοί έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα, με την υιοθέτηση των πρακτικών του social commerce.
Ωστόσο, ο ευρύτερος ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης - η γνωριμία των καταναλωτών με καινούργια προϊόντα και πρωτότυπες υπηρεσίες - εξακολουθεί να έχει εξέχουσα βαρύτητα. Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές αναζητά μέσω των ΜΚΔ διάφορα είδη που θα τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί τα αγαπημένα του brands.
Οι διαδικτυακές αυτές δραστηριότητες και συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληρωμένες διαφημίσεις, οδηγούν σε πληθώρα νέων ανακαλύψεων στις πλατφόρμες αυτές. Για παράδειγμα, αν και περισσότεροι από 1 στους 10 Ευρωπαίους έχουν αγοράσει ένα προϊόν χάρη σε έναν social media influencer, οι ίδιες οι αναρτήσεις του εκάστοτε brand έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στη λήψη αποφάσεων σε σχέση με τα posts των influencers.
Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των πιο “παραδοσιακών”, όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube, δίνουν ώθηση στην εξέλιξή του, ενσωματώνοντας νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr