Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου του 2022, αυξήθηκαν συνολικά κατά 40% και ανήλθαν σε 25,69 δισ. ευρώ.
Οι εισαγωγές στο ίδιο διάστημα, αυξήθηκαν κατά 51,7%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 42,64 δισ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα ενισχύθηκε κατά 73,7% και άγγιξε το πρώτο εξάμηνο του 2022 τα -16,95 δισ. ευρώ.
Στο επίκεντρο βρέθηκαν και πάλι οι ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες παραδοσιακά απορροφούν τον μεγαλύτερο όγκο των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών με την Ιταλία να εξακολουθεί και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 να αποτελεί το σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών, ενώ στη 2η θέση παραμένει η Γερμανία, όπως και το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ακολουθεί η Βουλγαρία, προς την οποία η αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων (κατά 85,5%) το εξάμηνο του 2022 οδήγησε στο να ανέλθει στην 3η από την 6η θέση και μετά η Κύπρος καταλαμβάνοντας την 4η από την 3η θέση που κατείχε.
Ακολουθούν οι Η.Π.Α. η οποία βρίσκεται στην 5η από την 7η θέση που κατείχε το πρώτο εξάμηνο του 2021, προς την οποία καταγράφεται μεγάλη άνοδος των εξαγωγών (58,7%), η Τουρκία και η Ισπανία στις θέσεις 6 και 7, για τη μεν Τουρκία 1 θέση πιο χαμηλά, για τη δε Ισπανία 4 θέσεις πιο ψηλά από το αντίστοιχο περσινό διάστημα λόγω του διπλασιασμού των εξαγωγών προς την Ισπανία. Στην 8η θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο (από 10η) και έπεται η Γαλλία, προς την οποία σημειώθηκε μείωση των ελληνικών εξαγωγών (κατά -14,5%), με αποτέλεσμα να πέσει από την 4η στην 9η θέση κατάταξης για το α’ εξάμηνο του 2022. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών των ελληνικών εξαγωγών, συμπληρώνει η Ρουμανία, η οποία βρισκόταν στην 8η θέση κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Πλην της πρώτης δεκάδας των χωρών-πελατών των ελληνικών προϊόντων για το α’ εξάμηνο 2022, αξίζει να σημειωθεί, η πτώση στην κατάταξη της Νότιας Κορέας (25η θέση από 14η) και της Κίνας (32η από 16η) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και η άνοδος της Μάλτας (19η από 31η) και της Λιβερίας (35η θέση από 46η).
Ως προς τους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών ανά οικονομική ένωση, σημειώνεται αύξηση κατά 39,7% προς την Ε.Ε.
Όσον αφορά στις κατηγορίες προϊόντων, καύσιμα, βιομηχανικά προϊόντα και τρόφιμα αποτελούν τους απόλυτους «πρωταγωνιστές» στον αγώνα της Εξωστρέφειας.
Η Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη σχολιάζοντας τα παραπάνω έκανε την εξής δήλωση:
«Ιταλία, Γερμανία, Βουλγαρία, Κύπρος και Η.Π.Α. συνθέτουν την κορυφαία πεντάδα των αγορών που κατευθύνονται τα ελληνικά προϊόντα, εν μέσω έντονης αβεβαιότητας για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Εξίσου ενθαρρυντικά είναι και τα μηνύματα από τις τρίτες χώρες, -με εξαίρεση κάποιες ομάδες κρατών όπως οι BRICS-, όπου φαίνεται να διαμορφώνεται ένα θετικό μομέντουμ για τους Έλληνες εξαγωγείς.
Πρόκειται για ενθαρρυντικά μηνύματα που εξακολουθούν να εκπέμπουν οι ελληνικές εξαγωγές και τα οποία μόνο αισιοδοξία γεννούν.
Η δυναμική που έχουν αναπτύξει, επιβεβαιώνουν τις ισχυρές βάσεις που έχουν τεθεί και την συνεισφορά του Εθνικού Σχεδίου Εξωστρέφειας, το οποίο αρχίζει και αποδίδει καρπούς. Για ακόμη μια φορά οι ελληνικές εξαγωγές αποδεικνύουν στην πράξη ότι μπορούν να συμβάλλουν στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται εφησυχασμός αφού η τεράστια αβεβαιότητα που υπάρχει στις διεθνείς αγορές ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους.
Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία προκαλούν έντονη ανησυχία και επιβάλλουν εγρήγορση, καθώς ουδείς μπορεί να προβλέψει την πορεία των πραγμάτων. Η ενεργειακή κρίση και η έκρηξη του πληθωρισμού συνθέτουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, το οποίο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr