Έχει αποδειχθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά ιδιαίτερα τους πολύ δύσκολους τελευταίους μήνες, πως οι ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις έχουν κερδίσει δύο μεγάλα στοιχήματα: αυτό της επάρκειας προϊόντων, αλλά και της απορρόφησης του μεγαλύτερου μέρους των ανατιμήσεων κόστους και ενέργειας.
Κύριο μέλημα τους, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της επιβίωσης και της διατήρησης των θέσεων εργασίας, είναι να κρατήσουν τους καταναλωτές κοντά τους. Αυτό διαχρονικά επιτυγχάνεται μέσω της μεγάλης ποικιλίας προϊόντων σε χαμηλές τιμές όλο το χρόνο, με πολύ καλή εξυπηρέτηση και τα τελευταία δύο χρόνια με απόλυτο σεβασμό στα υγειονομικά μέτρα.
Στην πράξη έχει φανεί από την πρώτη εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων Μαΐου και Νοεμβρίου έως σήμερα, πως οι περίοδοι αυτοί δεν ενισχύουν ουσιαστικά τα ταμεία των καταστημάτων, αφού ουσιαστικά γίνεται μετακύλιση του τζίρου. Παράλληλα, μπερδεύουν τους καταναλωτές, δημιουργώντας στρεβλώσεις στην αγορά λειτουργώντας τελικά εις βάρος τους και εν τέλει εις βάρος της οικονομίας.
Από τα αποτελέσματα μάλιστα των ερευνών που διεξάγει το Ινστιτούτο Εμπορίου & Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ), η εμπορική κίνηση στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, βαίνει μειούμενη στις περισσότερες περιοχές της χώρας.
Γι αυτό, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα υπέρ της κατάργησης του παρωχημένου αυτού θεσμού.
Το μείζον θέμα που απασχολεί τους επιχειρηματίες, είναι η ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας που αποτελεί σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα για την ενίσχυση της αγοράς, η αδυναμία πρόσβασής τους στην τραπεζική χρηματοδότηση, όπως επίσης και οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και όχι η συχνότητα επανάληψης των εκπτωτικών περιόδων, που δεν προσδίδουν κάποιο θετικό πρόσημο στην αγορά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr