Σε αυτό το πλαίσιο, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν- ELTRUN (www.eltrun.org) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Gaming Brotherhood (www.gamingbrotherhood.eu), διεξήγαγαν έρευνα για να αποτυπώσουν τη χρήση περιεχομένου από τις Ελληνικές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις (e-shops) στα social media, και τον βαθμό με τον οποίο το περιεχόμενο προσελκύει τους internet users
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αναλύθηκαν στοιχεία από 4.320 e-shops και 847.043 οργανικά posts μαζί με τα χαρακτηριστικά τους. Πιο συγκεκριμένα συγκεντρώθηκαν τα οργανικά posts τα οποία έχει αναρτήσει το κάθε e-shop στη σελίδα του στο facebook, σε διάστημα 1 έτους (Οκτώβριος 2020 – Οκτώβριος 2021).
Στην εικόνα 1, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο κατανέμονται οι διαφορετικοί τύποι περιεχομένου στο σύνολο των posts. Παρατηρήθηκε ότι το 67% των αναρτήσεων περιέχει εικόνα, το 28% links και το 5% videos.
Χωρίζοντας την αγορά του ecommerce σε 9 διαφορετικούς κλάδους, μελετήθηκε ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται το κάθε είδος περιεχομένου, σε κάθε έναν ξεχωριστά (εικόνα 2). Παρατηρείται ότι κλάδοι όπως το fashion και τα αθλητικά είδη χρησιμοποιούν σε μεγαλύτερο βαθμό το video σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό, με ποσοστά 20% και 10% αντίστοιχα.
Το σημαντικό ερώτημα για τους επαγγελματίες του χώρου είναι σε ποιο βαθμό το περιεχόμενο που αναρτάται στο facebook προσελκύει το ενδιαφέρον τον χρηστών (engagement). Μετρώντας τον μέσο όρο του engagement σε όλα τα posts (ανεξαρτήτως τύπου περιεχομένου) παρατηρούμε ότι ανέρχεται στις 44 αλληλεπιδράσεις (shares, comments, reactions). Όμως, μελετώντας το engagement ανά διαφορετικό τύπο περιεχομένου, οι μετρήσεις αλλάζουν, με το video να έχει 66 αλληλεπιδράσεις, μέγεθος το οποίο αποδεικνύει +51% μεγαλύτερο engagement σε σχέση με τον συνολικό μέσο όρο και +38% μεγαλύτερο engagement σε σχέση με την εικόνα (εικόνες 3 και 4).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος με τον οποίο τα e-shops δημιουργούν τη στρατηγική τους για το content marketing. Πιο συγκεκριμένα, η ανάλυση των δεδομένων έδειξε 3 διαφορετικούς τύπους (personnes) e-shops ανάλογα με το μίγμα περιεχομένου που αναρτούν καθώς και τη συχνότητα με την οποία κάνουν αναρτήσεις: το 72% των e-shops ανήκει στον δεύτερο τύπο, όπου αναρτούν περίπου 1 post ανά δύο μέρες, το 25% των e-shops ανήκει στον τρίτο τύπο όπου αναρτούν 1 post κάθε τέσσερις ημέρες, και μόλις το 3% στον πρώτο τύπο όπου αναρτούν τουλάχιστον 1 post την ημέρα. Στην εικόνα 5 παρουσιάζεται το μίγμα περιεχομένου που χρησιμοποιεί ο κάθε τύπος.
Σημαντική παρατήρηση είναι η αυξημένη χρήση video στον πρώτο τύπο, σε σχέση με τους άλλους 2 τύπους e-shops. Κλείνοντας, το engagement που παρατηρείται στην στρατηγική που ακολουθεί ο πρώτος τύπος e-shops είναι κατά +27% μεγαλύτερο, σε σχέση με τη στρατηγική των άλλων 2 τύπων.
Περισσότερες πληροφορίες και τη συνολική έρευνα καθώς και τα στοιχεία ανά κλάδο μπορείτε να τη βρείτε στο παρακάτω link.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr