Ο κύκλος εργασιών της attica το 2021 ανήλθε σε 144 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία, που φανερώνουν την ανάκαμψη μετά το... δύσκολο 2020.
Ο τζίρος το 2021 είναι ενισχυμένος σχεδόν κατά 46% σε σχέση με το 2020 και μειωμένος κατά 22% σε σχέση με το 2019, που ανήλθε σε 183,7 εκατ. ευρώ.
Σε συγκρίσιμη βάση, όμως, συνυπολογίζοντας δηλαδή τις ημέρες που τα καταστήματα ήταν κλειστά το 2021, οι πωλήσεις βρέθηκαν στα επίπεδα του 2019.
Η λειτουργική κερδοφορία αποδείχθηκε ανθεκτική, στην προσαρμογή των ενοικίων την περίοδο που ήταν κλειστά χάρη στα καταστήματα και διαμορφώθηκε σε 14,5 εκατ. ευρώ (EBITDA) εξαιρουμένη της επίδρασης από το ΔΠΧΑ 16 (ή 28 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης του προτύπου) από 18 εκατ. ευρώ το 2019 και 4,5 εκατ. ευρώ το 2020. Επίσης τα κέρδη προ φόρων πριν και μετά την επίδραση του ΔΠΧΑ 16 ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ και 6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Σε πλήρη λειτουργία, το 2019, τα κέρδη προ φόρων, χωρίς επίδραση του ΔΠΧΑ 16 ήταν 12 εκατ. ευρώ.
Με την επιστροφή στην κανονικότητα ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας -δάνεια μειον ταμείο- διαμορφώθηκε σε 7 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021.
Μάλιστα οι πωλήσεις ξεπέρασαν τις προβλέψεις της διοίκησης σε ποσοστό περίπου 12,5%, καθώς είχε υπολογίσει τζίρο 128 εκατ. ευρώ πέρυσι και έκλεισε με 144 εκατ. ευρώ εκτιμώντας ότι το rebound ήταν πιο ήπιο. Στελέχη της διοίκησης σχολιάζουν επίσης τη θετική επίδραση από την ενίσχυση των χώρων πωλήσεων, κατά περίπου 7-8%, με τις επενδύσεις στην επέκταση του 3ου και 4ου ορόφου του attica στο City Link. Πρόκειται για χώρους της ακινήτου όπου στεγάζονται τα γραφεία της Τράπεζας Πειραιώς. Όπως έχει γνωστοποιήσει η διοίκηση της Αττικής Πολυκαταστήματα, η μετεγκατάσταση των κεντρικών γραφείων της τράπεζας στο Ελληνικό με ορίζοντα το 2025 θα απελευθερώσει χώρο για περαιτέρω επεκτάσεις.
Επίσης, σε σχέση με τη νέα πλάνα για την χρονιά που ξεκινά να προσφέρει από τον Μάρτιο σε ενιαίο περιβάλλον τη γκάμα προϊόντων των πολυκαταστημάτων attica και των καλλυντικών του attica beauty ενώ προχωρά και σε συγχώνευση της θυγατρικής εταιρείας Cosmobrands, η οποία προσθέτει 16 εκατ. ευρώ τζίρο.
Να σημειωθεί αναπτύσσεται και η μεγαλύτερη θυγατρική του ομίλου, η RVU Distribution, με δραστηριότητα στη χονδρική. Έκλεισε το 2021 με πωλήσεις 11,3 εκατ. ευρώ, σχεδόν τριπλάσιες του 2019, ήτοι 4,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει στην ελληνική αγορά μάρκες όπως Samsonite, American Tourister, Scotch & Soda, Happy Socks, Barbour και Marco Polo και στην Κύπρο διαθέτει επιπλέον την Gant. Επίσης μέσω franchise αναπτύσσει μάρκες όπως Clarks, Havaianas και On..
Γιώργος Αλεξάκης
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr