Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πάντως, σε σχέση με τις εποχές προ πανδημίας, η κίνηση στην αγορά ήταν «ενδιαφέρουσα» ωστόσο χωρίς να φτάνει τα επίπεδα ρεκόρ, προ του 2019. Ουσιαστικά παράγοντες της αγοράς μιλώντας στο Reporter.gr τονίζουν ότι δεν καταγράφηκε «καταναλωτική φρενίτιδα» καθώς μάλιστα και οι τιμές δεν ήταν και στα επίπεδα προσφορών άλλων ετών. Υπήρχαν, όπως, τονίζουν, μειώσεις ωστόσο απλά αυτές «κούρευαν» τις αυξήσεις των τελευταίων μηνών οδηγώντας τις τιμές στα επίπεδα αρχών του 2021. Παράλληλα και τα προβλήματα και τα κόστη στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν έδιναν την ευχέρεια για σημαντικές προσφορές σε ένα μεγάλο εύρος κωδικών. Έτσι, όπως τονίζουν , αναπόφευκτα το όλο «παιχνίδι» εξελίχθηκε σε μια παρτίδα εκπτώσεων που μεταβίβασαν οι μεγάλοι προμηθευτές στο λιανεμπόριο που στη συνέχεια μετακύλισε, ό,τι έλαβε στον καταναλωτή.
Με βάση πάντως όσα δήλωσε ο προέδρος ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ Β. Κορκίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την κίνηση της Black Friday στην Αττική καταγράφηκε « μετάλλαξη της φετινής Black Friday σε Phygital»
«Η Black Friday και Cyber Monday του 2021 θα είναι, αναμφίβολα από τα ετήσια market events για περαιτέρω έρευνα. Με πολλές επιχειρήσεις της παραγωγής και του εμπορίου να αισθάνονται τις επιπτώσεις από τα lockdown της πανδημίας, το πιο δημοφιλές τριήμερο για ψώνια του έτους είχε ανάμεικτα συναισθήματα στα καταστήματα λιανικού εμπορίου της Αττικής» ανέφερ και προσέθεσε: « Μετά από τον “black sky” και τη κακοκαιρία της Παρασκευής, που περιόρισε τη κίνηση των καταναλωτών στην Αττική, ακολούθησε ένα πολύ καλό Σάββατο για την αγορά. Όμως, για άλλη μια φορά, επιβεβαιώθηκε πως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον της φυσικής αγοραστικής κίνησης συγκέντρωσαν τα καταστήματα με επώνυμα προϊόντα, καθώς επίσης τα πολυκαταστήματα, τα mall και το εμπορικό κέντρο της Αθήνας σε σύγκριση με αυτά των περιφερειακών αγορών. Αυτός άλλωστε είναι και ο βασικός λόγος που στο λιανικό εμπόριο ενώ υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, συμμετέχουν όλοι, γιατί σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Όσο για τις ψηφιακές αγορές τα αποτελέσματα αναμένονται να συμπληρωθούν με τις πωλήσεις της Cyber Monday, αφού δύσκολα διαχωρίζονται από αυτές τις Black Friday.
Συγκρίνοντας τις φετινές διαδικτιακές προκρατήσεις και προαγορές τα στοιχεία κινούνται στο 85% των πωλήσεων του 2019, αλλά δείχνουν αυξημένο τζίρο από τα επίπεδα του 2020 για τα e-shops, που σημειωτέον πέρυσι τον Νοέμβριο αποτελούσαν την μοναδική επιλογή των καταναλωτών. Τα ποσοστά των εκπτώσεων δεν ήταν το ίδιο υψηλά όπως άλλες χρονιές, λόγω των ανατιμήσεων, του μειωμένου στοκ και του κόστους αντικατάστασης, αλλά παρέμειναν ελκυστικά. Ενώ λοιπόν το υγειονομικό τοπίο συνεχίζει να μεταλλάσσεται παγκοσμίως και να επιδεινώνεται στην Ευρώπη, μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθεί τι επιφυλάσσει το μέλλον για αγορά και καταναλωτές. Ορισμένοι κλάδοι εξακολουθούν να βλέπουν μια διαρκή άνοδο στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ άλλοι ιστορικά επιτυχημένοι, παραδοσιακοί εμπορικοί κλάδοι αγωνίζονται να παραμείνουν στην αγορά. Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως ο τζίρος της φετινής εκπτωτικής περιόδου Black Friday - Cyber Monday θα ξεπεράσει τα 300 εκ. ευρώ και τα 3 εκ. πωλήσεις, αφού η αύξηση της φετινής κίνησης δικαιολογείται απόλυτα από την λειτουργία του συνόλου της αγοράς και των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου. Σαφώς, κερδισμένα θα είναι φέτος τα φυσικά εμπορικά καταστήματα, που μπόρεσαν να λειτουργήσουν σε μία ανοιχτή αγορά, ενώ τα e-shops θα διατηρήσουν την ανοδική δυναμική τους σε μια “Phygital” λειτουργία της αγοράς» κατέληξε ο κ. Κορκίδης.
Γιώργος Αλεξάκης