Ένα από τα θέματα που ανέδειξε αυτή η κατά συνθήκη σχέση, είναι αυτό της ταχύτητας απόκρισης των e-pages. Το γεγονός δηλαδή ότι οι πελάτες δεν έχουν... υπομονή.
Σύμφωνα με μετρήσεις, το 40% των online αγοραστών παγκοσμίως εγκαταλείπουν ένα site αν χρειάζεται να περιμένουν περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει. Η ταχύτητα φόρτωσης αποτελεί το «νέο χρυσάφι» στο e-commerce. Tην ίδια στιγμή στην Ελλάδα έρευνα του ΣΕΠΕ αποκαλύπτει ότι το 1/3 των Ελλήνων δεν είναι ικανοποιημένοι με την ταχύτητα του Διαδικτύου.
Φταίει όμως μόνο η ταχύτητα που παρέχουν οι υποδομές; Από τα speed tests τα οποία μπορεί εύκολα να διενεργήσει κανείς με το σχετικό app της Google, τα στοιχεία για την ταχύτητα απόκρισης/φόρτωσης των ελληνικών e-shops είναι απογοητευτικά. Λιγότερο από ένα 15% «περνάει τον πήχη». Σε ένα τέτοιο περιβάλλον όπου τα γρήγορα e-shops συνιστούν μειονότητα, η βελτίωση της ταχύτητας απόκρισης συνιστά αναμφισβήτητα παράγοντα αλλαγής κατηγορίας της e-πιχείρησης. Τι πρέπει να κάνουν λοιπόν τα e-shops για να ανακτήσουν τη «φόρμα» τους και να τρέχουν με την επιθυμητή ταχύτητα στους λιανεμπορικούς διαδρόμους της πίστας του Διαδικτύου; Πως θα συγκρατήσει και πως θα μετατρέψει σε πελάτη ένας e-retailer… τους περαστικούς ή και συχνότερους επισκέπτες του οι οποίοι σχεδόν αυτόματα εγκαταλείπουν ένα βραδυκίνητο e-shop, τιμωρώντας το όταν «ροκανίζει» το χρόνο τους;
Η ιστορία είναι αμφίδρομη: Όσο περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών αλλά και το αντίστροφο: Όσο ο καταναλωτής λειτουργεί χωρίς έλεος, τόσο και τα e-shops προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα στη δαρβινική λογική του «Die or Adapt».
Με λίγα λόγια, εάν το e-shop λειτουργεί με όρους που ικανοποιούσαν το μέσο χρήστη προ 3ετίας -δηλαδή πρό πανδημίας και χωρίς την προσθήκη του 5G- ο κίνδυνος απώλειας επισκεπτών και πωλήσεων είναι κάτι περισσότερο από ορατός και η πτώση των πωλήσεων δεν συνιστά παρά μια νομοτελειακή επίπτωση.
Γιατί πρέπει -λοιπόν- να επενδύσει ο e-retailer σε ένα γρήγορο e-shop προκειμένου να ανεβάσει ταχύτητα και «επίπεδα» στην επιχείρησή του; Μα, για να κερδίσει περισσότερα με μικρότερη προσπάθεια και λιγότερους πόρους, για την ίδια προϊοντική συλλογή.
- Πρώτα από όλα για να ισχυροποιήσει αυτό που αποκαλούμε «συνολική εμπειρία χρήστη». Και είναι λογικό: Εφόσον η πρώτη (και πιο σημαντική) επαφή ενός χρήστη με το e-shop συνοδευτεί από δυσάρεστες καθυστερήσεις και ανιαρές αναμονές, δύσκολα θα υπάρξει δεύτερη φορά.
- Εξίσου σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η Ταχύτητα Φόρτωσης στην τοποθέτηση του e-shop στις υψηλότερες κατατάξεις στα οργανικά αποτελέσματα. Και τούτο γιατί είναι ευρέως γνωστό, ότι η Google ανταμείβει κάθε website με γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης καθώς το loading speed αποτελεί σημαντικό παράγοντα κατάταξης SEO.
- Παράλληλα η ταχύτητα φόρτωσης μπορεί να επηρεάσει τη βαθμολογία (quality score) στα Google Ads. Όσο υψηλότερο είναι, τόσο χαμηλότερο θα είναι το κόστος ανά κλικ που πληρώνει ο ιδιοκτήτης ενός e-shop.
- Εκεί που πραγματικά η Ταχύτητα αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για την… εξόρυξη χρυσού στο e-Commerce, είναι η αύξηση του αριθμού των μετατροπών, του conversion rate. Με την αύξηση του conversion rate ενός e-shop, εκτοξεύονται πωλήσεις και κέρδη. Η Ομάδα Βελτιστοποίησης του Conversion Rate της Plushost.gr διαθέτει ισχυρές στρατηγικές που ενισχύουν αποδεδειγμένα τα conversions του e-shop καθώς βασίζεται σε:
- • Ανάλυση Συμπεριφοράς Επισκεπτών
- • Διεξαγωγή Α/Β TESTING
- • 360° Marketing Plan
- • Διαδικασία Εκτέλεσης Usability Testing
Ο γρήγορος βάζει πρώτος καλάθι
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η βελτιστοποίηση της ταχύτητας φόρτωσης μιας ιστοσελίδας αποτελεί μονόδρομο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr