Βασική παράμετρος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που θα επαναφέρει στο προσκήνιο τις προσφορές και ταυτόχρονα θα «πριμοδοτήσει» την ιδιωτική ετικέτα αποτελεί η επιβαρυμένη αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών, μεγάλη μερίδα των οποίων έχει ήδη υποστεί ισχυρό πλήγμα στα εισοδήματά της. O τρόπος με τον οποίο κάθε βιομηχανία αλλά και αλυσίδα θα επιλέξει να διαμορφώσει τη στρατηγική των προσφορών δεν μπορεί να προβλεφθεί. Μπορεί, για παράδειγμα, να υιοθετηθεί μια γραμμή μόνιμης μείωσης τιμής «everyday low price» και οι προσφορές σε επιπλέον προϊόν ή πολυσυσκευασίες να περιοριστούν σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Το βέβαιο είναι ότι οι προσφορές θα παραμείνουν και ενδεχομένως η μάχη για μια θέση στο καλάθι της νοικοκυράς να γίνει ακόμα πιο σκληρή.
Το ηλεκτρονικό κυνήγι του καταναλωτή
Η διεκδίκηση του καταναλωτή δεν περιορίζεται στα φυσικά καταστήματα, αφού η πανδημία μετέφερε σε άλλο επίπεδο το «κυνήγι» του ηλεκτρονικού τζίρου της λιανικής των ταχυκίνητων προϊόντων, με τα επιτελεία των αλυσίδων να αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές προσέλκυσης των καταναλωτών μέσα από την ενδυνάμωση των σημείων ψηφιακής διεπαφής. Οι βασικές λέξεις-κλειδιά στη φαρέτρα των στελεχών του οργανωμένου λιανεμπορίου αφορούν: τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα χαμηλότερα εισοδήματα και τις νεαρές ηλικιακές ομάδες. Η προσθήκη νέων υπηρεσιών, η ενίσχυση με νέες κατηγορίες προϊόντων, η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων και επέκταση των κέντρων logistics αποτελούν επενδυτικές προτεραιότητες στις οποίες προχωρούν οι μεγάλοι αλλά και οι μεσαίοι «παίκτες» του κλάδου των σούπερ μάρκετ προκειμένου να ενισχύσουν τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους.
Το διαδίκτυο βρίσκεται στο επίκεντρο και είναι ένα διαφορετικό πεδίο σε σχέση με το φυσικό κατάστημα. Η πληροφορία είναι δύναμη για τον καταναλωτή, ωστόσο το όριο με την υπερπληροφόρηση που θα κουράσει είναι λεπτό. Η χρυσή τομή είναι δύσκολο να βρεθεί, γιατί το ιδανικό για τις αλυσίδες είναι μέσα από το διαδίκτυο οι καταναλωτές να οδηγηθούν στις φυσικές σάλες. Αυτό όμως ανατράπηκε με την πανδημία και τα click away και πλέον η εξίσωση στη δυναμική που θα έχει ο ηλεκτρονικός τζίρος εφεξής έχει γίνει ακόμα πιο σύνθετη.
Το προφίλ του καταναλωτή
Το 53% των καταναλωτών στην Ελλάδα μπορεί να καλύψει μόνο τις βασικές ανάγκες σε τροφή και στέγη, ενώ πλέον ένα 74% ανησυχεί σημαντικά για το κόστος διαβίωσης και έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες. Μάλιστα, το 54% αφορά άτομα που άρχισαν να ανησυχούν για το κόστος μετά την εκδήλωση της πανδημίας. Αυτό που χαρακτηρίζει πλέον την πλειονότητα των καταναλωτών είναι η μεγιστοποίηση της αξίας των χρημάτων που δίνουν για την αγορά των βασικών προϊόντων διατροφής και σπιτιού. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, στην ερώτηση πώς διαχειρίζονται τα έξοδα για είδη σούπερ μάρκετ, το 51% δηλώνει ότι θα αλλάξει μάρκα εάν αυτή που επέλεγε πρώτα ακριβύνει, το 48% επιλέγει προϊόντα που δεν υπερβαίνουν τον προϋπολογισμό του, το 42% δηλώνει ότι αγοράζει ό,τι βρίσκεται σε προσφορά ανεξαρτήτως μάρκας και το 37% ότι πάντα αναζητεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr