Πρόκειται για τον κλάδο που επλήγη σημαντικά από την πανδημία Covid-19 και υφίσταται έναν μετασχηματισμό τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο εμπορίου. Είναι από τους σημαντικότερους στο λιανικό εμπόριο, αφού αποτελεί περισσότερο από το 13% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων με αξιοσημείωτη εξαγωγική δυναμική. Παράλληλα, σημαντική είναι και η παράδοση στην παραγωγή και το design. Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαπενταετίας, σε αντίθεση με την πρότερη υποχώρηση της βιομηχανικής παραγωγής του κλάδου, έχει αναδειχθεί μια σειρά από επώνυμα brands Ελλήνων σχεδιαστών που βλέπουν, όχι μόνο την εσωτερική αλλά και τη διεθνή αγορά. Ταυτόχρονα, σε παγκόσμιο επίπεδο πληθαίνουν οι φωνές για την υιοθέτηση πράσινων πρακτικών στη βιομηχανία της μόδας. Πολλοί είναι όσοι ισχυρίζονται ότι συντελείται μια στροφή τόσο σε επίπεδο επιχειρηματικών πρακτικών όσο και σε καταναλωτικών συνηθειών- από την υπερβολική κατανάλωση στις βιώσιμες αγορές. Στην Ελλάδα, αρκετά brands υιοθετούν τέτοιες πρακτικές ή/και να λανσάρουν ολόκληρες συλλογές βασισμένες σε βιώσιμα υλικά, σε ευθεία ανταπόκριση με τις απαιτήσεις της κυκλικής οικονομίας, μειώνοντας, ωστόσο, το περιθώριο κέρδους.
Οι εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου κλήθηκαν να αναπτύξουν «ψηφιακές σχέσεις» με τους πελάτες τους, είτε μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-shops και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου), είτε μέσα από «ψηφιακές κοινότητες» όπως εκείνες των social media. Επιπρόσθετα, τα μεγάλα brands, δηλαδή οι πολυεθνικές επιχειρήσεις του κλάδου, ενσωματώνουν τεχνολογίες που διευκολύνουν τις εξατομικευμένες προτάσεις για αγορές και την «απομακρυσμένη δοκιμή», όπως το «ψηφιακό δοκιμαστήριο», τον «ψηφιακό στυλίστα» και πολλές άλλες δυνατότητες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, την μηχανική μάθηση, την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας και γενικότερα στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν και θα εξεταστούν στο Webinar της ΕΣΕΕ είναι:
- Σε τι βαθμό άλλαξε ο τρόπος προμήθειας των εμπορευμάτων;
- Σε τι βαθμό διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές προσέφυγαν σε διαδικτυακές αγορές και πόσο άλλαξαν εν γένει οι καταναλωτικές συνήθειες και τα κανάλια εμπορίου στην ένδυση-υπόδηση;
- Πως αντέδρασε η ελληνική παραγωγή στις νέες αυτές συνθήκες; Αξιοποίησε τη δυνατότητα των ψηφιακών τεχνολογιών για να απευθυνθεί στην παγκόσμια αγορά;
- Μήπως εν τέλει διανοίγεται μια νέα ευκαιρία στο ελληνικό επώνυμο ένδυμα και υπόδημα;
- Ποιες δυσκολίες έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης και πως αυτές μπορούν να ξεπεραστούν;
- Φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα; Ποια είναι τα μυστικά μιας επιτυχημένης συμβίωσης;
- Πως επηρεάζει η κλιματική αλλαγή τη βιομηχανία της μόδας και πόσο οικονομικά βιώσιμη για τα brands η υιοθέτηση πράσινων πρακτικών;
- Αρχίζει, πράγματι, ξανά να δυναμώνει η εγχώρια παραγωγή ενδύματος και υποδήματος;
- Και εν τέλει, χρειάζεται μια νέα κλαδική και βιομηχανική στρατηγική και πολιτική;
Οι ενότητες του Webinar:
- Πανδημία: Η Αγορά Ένδυσης στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση 2019-2021
- Η ψηφιακή τεχνολογία στη μόδα
- Κλιματική Αλλαγή και Βιώσιμη Μόδα
- Από την παραγωγή στο εμπόριο
- Νέα κλαδική βιομηχανική στρατηγική-πολιτική
Για τη νέα κλαδική βιομηχανική στρατηγική θα συνομιλήσουν ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Βασίλης Μασσέλος πρόεδρος ΣΕΠΕΕ με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ κ. Γιώργο Καρανίκα.
Πρόγραμμα
12.00 Καλωσόρισμα Προέδρου ΕΣΕΕ κ. Γιώργου Καρανίκα
12.10-13.10 Πανδημία: Η Αγορά Ένδυσης στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση 2019-2021
- Θεόφιλος Ασλανίδης, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής- Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ)
- Σταύρος Καφούνης, CEO Kidscom, Πρόεδρος ΕΣΑ
- Πάνος Κιρμίτσας, Commercial Director, MBD, B&F GROUP (BSB, LYNNE)
- Βιολέττα Λάππα, CEO Ι.Κλουκίνας-Ι. Λάππας ΑΕ (Mothercare)
- Ευάγγελος Μπάτρης, CEO Intersport|Προλογίζει ο κ. Βασίλης Φουρλής, Executive Chairman Fourlis Group
Moderator: Δημήτρης Μαζιώτης, Co-founder W2 Strategy
13.10- 14.00 Η ψηφιακή τεχνολογία στη μόδα
- Ανδρέας Καλαντζής, Γενικός Διευθυντής ΕΒΕΤΑΜ, Σύμβουλος ΣΚΕΕ-ΣΕΠΕΕ στην EURATEX
- Βασίλης Μασσέλος, Πρόεδρος ΣΕΠΕΕ και μέλος ΔΣ ΣΚΕΕ, Διευθύνων Σύμβουλος NOTA Lingerie
- Elis Kiss, Δημοσιογράφος, Fashion Features Director, VOGUE, Greece
Moderator: Μιλένα Παναγιωτοπούλου, Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σχέσεων, ΕΣΕΕ
Διάλειμμα 14.00-14.10
14. 10- 15.10 Κλιματική Αλλαγή και Βιώσιμη Μόδα
- Bίκυ Μουδήλου, Σχεδιάστρια μόδας, καλλιτέχνης και οικονομική αναλύτρια, Συνιδρύτρια του Eating the Goober
- Ναταλί Παναγοπούλου, Marketing and Development Manager, PANSIK
- Ευτυχία Παναγοπούλου, Academic Programs and Development Manager, PANSIK
- Πάνος Πατρωνίδης, Chief Commercial Officer – Funky Buddha
- Μαριάννα Φασόη, Project Coordinator, Athens Knit Lab
Moderator: Κωστής Καπόπουλος, Co-founder W2 Strategy
15.10-16.10 Νέα κλαδική βιομηχανική στρατηγική-πολιτική
- Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων
- Γιώργος Καρανίκας, Πρόεδρος ΕΣΕΕ
- Βασίλης Μασσέλος , Πρόεδρος ΣΕΠΕΕ και μέλος ΔΣ ΣΚΕΕ, Διευθύνων Σύμβουλος NOTA Lingerie
Moderator: Βάλια Αρανίτου, Διευθύντρια ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης
16.10-17.10 Από την παραγωγή στο εμπόριο
- Αλεξάνδρα Ζάκκα, Ιδρύτρια και Γενική Διευθύντρια του aesthet. com
- Θεόδωρος Καπράλος, CEO Funky Vibe, Πρόεδρος ΕΣΠ
- Αλεξάνδρα Μαγγίνα, Υπεύθυνη Χονδρικής, Madame Shoushou
- Νικόλας Μίνογλου, CEO Ancient Greek Sandals
- Ορσαλία Παρθένη, Owner at Parthenis
- Τόνια Μητρούδη, Founder & Creative Director, Nidodileda (VIDEO)
- Λαμπρινή και Στέλλα Σταύρου, Founder & Co-Founder, Ancient Kallos (VIDEO)
Moderator: Γιάννης Παχουλάκης, Δημοσιογράφος, Επικεφαλής Γραφείου Τύπου ΕΣΕΕ
Διάλειμμα 17.10-17.30
17.30-18.00 Keynote Speech: Richard Collings, Retail Reporter, Adweek, NY, USA
Χορηγός επικοινωνίας είναι το Reporter.gr.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr