ΕΣΕΕ: Ούτε το click in shop ούτε το click away συνιστούν λύση
«Είναι γεγονός πως οι συνεχείς μεταπτώσεις από τα ανοικτά καταστήματα σε υβριδικά και πολύπλοκα πλαίσια λειτουργίας προκαλούν σύγχυση σε εμπόρους και καταναλωτές και νέο σοβαρό πλήγμα στα ταμεία των επιχειρήσεων.
Ούτε το click in shop ούτε ακόμη περισσότερο το click away συνιστούν λύση για το εμπόριο. Τα δεχόμαστε περισσότερο ως αναγκαίο κακό. Προέχει πάντα η δημόσια υγεία και ο εμπορικός κόσμος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει «εκπτώσεις» σε αυτό το ζήτημα. Ρωτάμε όμως καλόπιστα, ως πολίτες της χώρας που ενδιαφέρονται όχι μόνο για το επιχειρηματικό αλλά και για το κοινό συμφέρον: Θα κάνουμε αυτοί τη φορά, όλοι μας, πολιτεία και κοινωνία, φορείς και κόμματα, την επιβεβλημένη αυτοκριτική μας για την τήρηση και την επιτήρηση των υγειονομικών κανόνων;
Είμαστε όλοι αποφασισμένοι να κάνουμε αυτό που αναλογεί στον καθένα μας για να έλθει πιο σύντομα η μέρα που θα συναντιόμαστε ξανά ελεύθερα στους δρόμους, τα καταστήματα και τα σπίτια μας;
Δεν έχουμε άλλη επιλογή, από το να συνεργαστούμε με πλήρη συναίσθηση της ατομικής, πολιτικής και συλλογικής μας ευθύνης. Η ΕΣΕΕ και το σύνολο του εμπορικού κόσμου αυτό θα συνεχίσει να κάνει από αύριο το πρωί, ακόμη και αν το αντίκρισμα στο ταμείο είναι πενιχρό.
Χωρίς να ξεχνάμε ότι χιλιάδες συνάδελφοι και οι οικογένειες τους θα χρειαστούν μεγαλύτερη στήριξη με στοχευμένα μέτρα, μετά τη νέα διάψευση των προσδοκιών τους. Και θα φροντίζουμε καθημερινά να το θυμίζουμε στους συναρμόδιους υπουργούς» τονίζει ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας.
ΠΕΣΑ: Στο «κόκκινο» η Αττική, στα «μαύρα» η αγορά
Η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, δυστυχώς επιστρέφει στους προηγούμενους γνωστούς περιορισμούς, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, καθώς η ειδική επιτροπή εισηγήθηκε ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα στην Αττική δεν επιτρέπουν τη συνέχεια του ανοίγματος της αγοράς, παρά το γεγονός ότι η οικονομία το έχει μεγάλη ανάγκη.
Δύο εβδομάδες μετά το άνοιγμα και τρεις από την επίσημη έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων επανέρχεται η γενική λειτουργία του λιανεμπορίου με click away και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το click in shop, ειδικά για τα καταστήματα της ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία. Η δυσάρεστη εξέλιξη προέκυψε από την οριζόντια διασπορά στην Αττική και επιδείνωση του αριθμού των κρουσμάτων τις προηγούμενες ημέρες.
Οι κλάδοι της ένδυσης, της υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείων επιλέχθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης να λειτουργήσουν με παράδοση εντός του καταστήματος, λόγω της φύσης των προϊόντων, της περιόδου των εκπτώσεων, αλλά και του μεγάλου πλήγματος που έχουν δεχθεί.
Παράλληλα, κρίθηκε ότι οι υπόλοιποι κλάδοι θα μπορούν να λειτουργήσουν στις εκπτώσεις με το click away. Οι υπηρεσιες κουρείων, κομμωτηρίων και καλλωπισμού θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ραντεβού. Το click in shop έχει σχεδιαστεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ουσιαστικά αποτελεί μια πιο ευέλικτη εκδοχή του click away. Συνδυάζει την προεπιλογή του προϊόντος, εν συνεχεία την αγορά του εντός του καταστήματος, κατόπιν καθορισμένου ραντεβού που επιβεβαιώνεται με sms.
Το click in shop επιτρέπει σε περιορισμένο χρόνο την φυσική παρουσία του πελάτη, πάντα με μάσκα και κρατώντας τις αποστάσεις για δοκιμή πριν την αγορά και πληρωμή στο ταμείο. Επισυνάπτονται συνημμένα, ερωτήσεις εμπόρων και καταναλωτών με χρήσιμες απαντήσεις, απαραίτητες διευκρινίσεις και γράφημα για τη μέθοδο των πωλήσεων με ραντεβού εντός καταστήματος.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:
«Οι φόβοι μας δυστυχώς επαληθεύτηκαν, αφού ο κίνδυνος της πανδημίας εξακολουθεί να είναι εδώ και συνεχίζει να μας απειλεί. Η Αττική είναι ξανά στο “κόκκινο” επιδημιολογικά και η αγορά στα “μαύρα” οικονομικά. Παρά το προσεκτικό άνοιγμα του λιανεμπορίου για δύο μόλις εβδομάδες εντός των καταστημάτων, η κινητικότητα και ο συνωστισμός εκτός αυτών, μας αναγκάζει σε “click back”.
Για τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το ραντεβού με τον πελάτη εντός καταστήματος, δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουν έστω με “click in shop”, αφού στις εκπτώσεις το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται σε αυτές τις δύο δραστηριότητες. Δίχως αμφιβολία, η περίοδος των εκπτώσεων χωρίς ανοικτά καταστήματα στο κοινό δυσχεραίνει τη προσπάθεια όλων, αφού πολλά είδη εάν δεν δοκιμαστούν, δύσκολα πωλούνται και αγοράζονται.
Οι έμποροι είμαστε αναγκασμένοι να σεβαστούμε και να τηρήσουμε κάθε αναγκαίο μέτρο εντός καταστήματος, κάτι που όμως δεν μπορούμε να ελέγξουμε εκτός.
Οι εικόνες συνωστισμού στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους απαιτούν αυτοέλεγχο και δεν πρέπει να επαναληφθούν, ώστε να μας επιτρέψουν να ανοίξουμε ξανά εγκαίρως, πριν παρέλθει η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων και πριν καταλήξουμε οριστικά στις παράπλευρες απώλειες της πανδημίας. Παρά την εναλλαγή των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς, επί τα χείρω, εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε.»
ΕΣΠ: Αδύνατο να πορευτούμε με λύσεις ακορντεόν
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, με αφορμή τα νέα μέτρα που αφορούν το λιανεμπόριο δηλώνει τα εξής:
«Παρά την απόλυτη συμμόρφωση της αγοράς με τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας και ενώ οι εικόνες συνωστισμού αφορούσαν μόνο συγκεκριμένα σημεία και συγκεκριμένες ξένες αλυσίδες, προκρίνεται και πάλι η περιστολή δραστηριότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Απορούμε πως σε λιγότερο από 14 μέρες που απαιτούνται για την αξιολόγηση του επιδημιολογικού αποτυπώματός του, στοχοποιείται και πάλι το λιανεμπόριο.
Είναι φανερό πως η προσπάθεια περιορισμού της πανδημίας μέσω των εμβολιασμών απαιτεί χρόνο και αποτελεί απορίας άξιο αν πιστεύει κανείς ότι έως τότε οι επιχειρήσεις και η ελληνική οικονομία θα αντέξουν διασωληνωμένες.
Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά ότι πρέπει να βρεθεί η φόρμουλα λειτουργίας της αγοράς με κανόνες. Είναι αδύνατο να πορευτεί η αγορά τους επόμενους μήνες με λύσεις ακορντεόν ή ανακοινώσεις ανά εβδομάδα.
Ας βάλουν οι ειδικοί της υγείας το πλαίσιο, η αγορά τις προτάσεις και η κυβέρνηση της αποφάσεις που θα αφήσουν χαραμάδα επιβίωσης σε εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr