Όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα της έρευνας, το αποτύπωμα της πανδημίας επηρέασε αρνητικά τις προσδοκίες του λιανικού εμπορίου, καθώς τα επίπεδα των πωλήσεων σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο κινήθηκαν ικανοποιητικά για το 15% του δείγματος, χειρότερα για το 70%, ενώ στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκε το υπόλοιπο 15%.
Αξίζει να παρατηρήσουμε, ότι στη συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε έχει μεταβληθεί και η συμπεριφορά των καταναλωτών, που φαίνεται να διαθέτουν λιγότερα χρήματα για αγορές στις φετινές εκπτώσεις συγκριτικά με πέρσι ή ακόμη και το γεγονός, ότι για λόγους ασφάλειας επιλέγουν τις διαδικτυακές αγορές.
Σχετικά με την Κυριακή 24 Ιανουαρίου, όπου η λειτουργία των καταστημάτων ήταν προαιρετική, το 76% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι ήταν ανοικτά, όμως μόνο το 24% δήλωσε ικανοποιημένο από τον τζίρο του και αυτό, γιατί παρά τις εικόνες που είδαμε όλοι, η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου και ειδικά οι πολύ νεαρές ηλικίες κατευθύνθηκαν σε συγκεκριμένες, μετρημένες στα δάχτυλα, ξένες αλυσίδες.
Όσον αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, πρώτα έρχονται τα είδη ένδυσης και υπόδησης σε ποσοστό σχεδόν 70%, κάτι που αποδεικνύει πόσο μεγάλη σημασία έχει για την αγορά και ειδικά για κάποια είδη η δυνατότητα υποδοχής των πελατών εντός του καταστήματος.
Οι δύο αυτές εβδομάδες ωστόσο, παρά τους χαμηλότερους σε σχέση με πέρυσι τζίρους, αποτελούν οξυγόνο για την επιβίωση των επιχειρήσεων, οι οποίες παρουσιάζονται εξαιρετικά αποδυναμωμένες. Απαραίτητες προϋποθέσεις επιβίωσης είναι η ανάγκη λειτουργίας της αγοράς με υποδοχή των πελατών εντός του καταστήματος και ο εμπλουτισμός του πλαισίου στήριξης των επιχειρήσεων.
Με την ευκαιρία και δεδομένων των τελευταίων πληροφοριών για συνέχιση της λειτουργίας της αγοράς με την μέθοδο «CLICK AWAY» θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων δεν έχει τις απαιτούμενες υποδομές, ευνοεί μερίδα επιχειρήσεων και όχι το σύνολο της αγοράς, αλλά και συγκεκριμένα προϊόντα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr