Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι επιχειρήσεις με παιχνίδια που εφάρμοσαν το μέτρο ανέκτησαν περίπου το 50% του τζίρου της αντίστοιχης περσινής σεζόν, τα βιβλιοπωλεία φέρονται να πέτυχαν ελαφρώς υψηλότερες πωλήσεις από τους προηγούμενους μήνες, ενώ μεγάλες αλυσίδες με είδη ψηφιακής τεχνολογίας και οικιακού εξοπλισμού έπιασαν το 30% με 40% του αντίστοιχου περσινού κύκλου εργασιών.
Προσθέτει επίσης ότι οι μεγάλοι κερδισμένοι της εορταστικής περιόδου είναι η λιανική πώληση τροφίμων σε σουπερμάρκετ με αύξηση 5%, τα φαρμακευτικά είδη με συν 4%, οι πωλήσεις Η/Υ με +10% και ο κλάδος των logistics με τις εταιρείες courier να αυξάνουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών τους κατά τουλάχιστον 15%.
Οι κλάδοι που βγήκαν χαμένοι
Στον αντίποδα, οι πέντε κλάδοι που βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντική απώλεια εσόδων, άνω του 30% και έως 50%, είναι το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων με πτώση τζίρου 48%, ενώ ακολουθούν τα είδη καλλωπισμού με πτώση πωλήσεων 37%, η ένδυση και η υπόδηση με απώλειες 30% και 29% αντίστοιχα, ενώ θέση στην «πεντάδα» με ποσοστό μείωσης τζίρου 30% έχει και το εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας.
Επίσης, σημειώνεται ότι δεν εμφάνισαν θετικές επιδόσεις όλες οι δραστηριότητες τροφίμων – ποτών – καπνού, καθώς οι πωλήσεις ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και ζαχαροπλαστικής σε ειδικευμένα καταστήματα κινούνται με απώλειες που στο εξεταζόμενο διάστημα αγγίζουν το 17%, ποσοστό που σημαίνει ότι οι φούρνοι της γειτονιάς έχασαν 70 εκατ. ευρώ πωλήσεων.
Αντίστοιχα, οι πωλήσεις ψαριών, θαλασσινών και μαλάκιων υποχώρησαν κατά 10%, ενώ κατά 11% είναι η πτώση του τζίρου στο εμπόριο καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα. Στους χαμένους βρίσκεται και το εμπόριο ποτών σε ειδικευμένα καταστήματα που «μετρά» πτώση τζίρου 20%. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και το εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών ειδών της τάξεως του 29%, ενώ τα έσοδα στα καύσιμα κίνησης υποχωρούν με ρυθμό 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η αγορά έχει εναποθέσει τις ελπίδες της στο click-in-shop
«Η επιστροφή στο πολυπόθητο και κανονικό click-to-open πρέπει να αποτελέσει τον κύριο στόχο του οικονομικού επιτελείου, το οποίο με την παρούσα κατάσταση της αγοράς θα πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο καταγραφής στο πρώτο τρίμηνο του έτους διψήφιου ποσοστού ύφεσης», αναφέρει ο κ. Κορκίδης.
Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι η «απομάκρυνση» του click-in-shop, στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της, «είναι προφανές ότι θα δυσχεράνει έτι περεταίρω την ανάταξη του εμπορίου και άρα και την ανάκαμψη της οικονομίας».
«Είναι ώρα κρίσιμων αποφάσεων και επιλογών, καθώς η ευθύνη απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς παραμένει η ίδια και πρέπει να αποτρέψει μια εαρινή έκρηξη πτωχεύσεων και ανεργίας, προστατεύοντας πρωτίστως τη δημόσια υγεία στην Αττική», συμπλήρωσε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr