Παράλληλα η ανάγκη για επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας φαντάζει αδήριτη καθώς παρά τις καλές συνθήκες δανεισμού τα μακροοικονομικά προβλήματα της χώρας δεν έχουν λυθεί, ενώ η αγορά ζει «πέτρινα χρόνια». Μόνο τον Δεκέμβριο εκτιμάται ότι έχασε πάνω από 2,5 δισ. ευρώ ή το 70% του τζίρου που πραγματοποιούσε τον αντίστοιχο μήνα τα προηγούμενα χρόνια. Γι' αυτό η κυβέρνηση εξετάζει με βάση και δηλώσεις του Υπ. Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη μέσα στον Ιανουάριο, ίσως και μετά το πέρας των εορτών να ανοίξει με κάποιο τρόπο την αγορά φέρνοντας πιο μπροστά και τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο που ξεκινά στις 11/1/2021.
Σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας εξετάζεται ο καταναλωτής να κλείνει ραντεβού, είτε μέσω τηλεφώνου, είτε μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής. Δηλαδή θα μπορεί να επισκέπτεται το κατάστημα σε προκαθορισμένο χρόνο και για περιορισμένη χρονική διάρκεια προκειμένου να δοκιμάσει τα προϊόντα, να επιλέξει νούμερο ή χρώμα και να αλλάξει προϊόντα που έχει ήδη προμηθευτεί. Ουσιαστικά θα είναι μια διαδικασία «παράδοσης εντός» με τη χρήση προ - συνεννόησης ενώ παράλληλα και η «παράδοση εκτός», το click away, θα παραμείνει για την εξυπηρέτηση αγορών.
Να σημειωθεί ότι το «click in» έχει συζητηθεί ως μέσο επαφής με τον πελάτη ενώ ενώ κάποια καταστήματα το είχαν υιοθετήσει πριν ακόμη επιβληθούν τα περιοριστικά μέτρα, ως ένα επιπλέον μέτρο προστασίας. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις και βέβαια μένει να δοθεί το «πράσινο φως» από την επιτροπή των λοιμωξιολόγων.
Σύμφωνα και με τη διεθνή εμπειρία, καθώς η λύση αυτή έχει χρησιμοποιηθεί πχ στην Ελλάδα σε οίκους νυφικών, ή σε ατελιέ μόδας, αλλά και στο εξωτερικό πχ στον Καναδά την boxing Day 26/12/2020 ο καταναλωτής με ραντεβού πάει στο κατάστημα, έχοντας προκαθορισμένο χρόνο στη διάθεσή του για αγορές. Μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα της επιλογής του, να επιλέξει νούμερο ή χρώμα αλλά και να αλλάξει προϊόντα που έχει ήδη προμηθευτεί σε αντίθεση με το click away, όπου δεν μπορεί να μπει στο κατάστημα και να κάνει άμεσα τις αλλαγές.
Το νέο μοντέλο εισάγει ευκολίες και σε σχέση με την διαδικασία των συναλλαγών αφού ο καταναλωτής εφόσον μπαίνει στο κατάστημα θα μπορεί να πληρώνει με την παραδοσιακή μέθοδο στο ταμείο ενώ σήμερα, με το click away, εάν δεν έχει πληρώσει ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας e-shop της επιχείρησης θα πρέπει να πληρώσει αποκλειστικά εκτός του καταστήματος μέσω ασύρματου POS.
Βέβαια τα καταστήματα θα πρέπει να είναι αυστηροί με τους πελάτες σε σχέση με το χρόνο καθώς η παραμονή στο κατάστημα δεν θα πρέπει να είναι απεριόριστη για τον πελάτη, προκειμένου να εξυπηρετηθεί κατά το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός καταναλωτών. Επιπλέον θα ισχύουν οι περιορισμοί για τον αριθμό επισκεπτών ανά τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας του καταστήματος.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr