Όπως τόνισε ο κ. Σαββίδης παρά τα όποια προβλήματα στις μεταφορές ο κύριος όγκος των παραγγελιών διεκπεραιώθηκαν κανονικά, ακόμη και με επσιτράτευση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς (π.χ. ταξί). Ο κ. Σαββίδης επίσης κάλεσε τους καταναλωτές να εμπιστευθούν τα νέα αυτά κανάλια εμπορίου καθώς κατά κύριο λόγο απασχολούν νέους εργαζόμενους και επιχειρηματίες, αποτελώντας ανάχωμα στην ανεργία.
Στο μεταξύ σύμφωνα με έρευνα του ADMINE Insights Lab ADMINE το 78% των καταναλωτών δηλώνει πως αγοράζει πλέον περισσότερα πράγματα online σε σύγκριση με το προηγούμενο lockdown (μεταξύ Μαρτίου και Μαΐου) με τους 4 στους 10 καταναλωτές να έχουν ήδη κάνει μέρος των Χριστουγεννιάτικων αγορών τους την εβδομάδα του Black Friday.
Βέβαια 7 στους 10 αναφέρουν ότι δεν θα ξοδέψουν περισσότερα από 200 ευρώ φέτος για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Πιο συγκεκριμένα το 71% αναφέρει ότι δεν θα ξεπεράσει τα 200 ευρώ, το 24% από 201-400 ευρώ, το 5% από 401-600 ευρώ ενώ μόλις το 1% πάνω από 600 ευρώ. Το 38% των καταναλωτών που θα διαθέσει μικρότερο budget συγκριτικά με πέρυσι, δηλώνει πως το μειωμένο εισόδημα είναι ο πρωτεύων λόγος για αυτή την απόφαση.
Το εργασιακό στάτους επηρεάζει αναμφισβήτητα τις δαπάνες που προγραμματίζουν οι Έλληνες για τις γιορτές. Το 50% των καταναλωτών που είναι σε αναστολή εργασίας δηλώνουν μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα για αγορές , το 30% όσων εργάζονται κανονικά, είτε remote, είτε στον συνηθισμένο χώρο εργασίας τους, είπαν πως προτιμούν φέτος να αποταμιεύσουν μέρος του Χριστουγεννιάτικου budget .
Από τους καταναλωτές αυτούς τo 34% των που ζουν και εργάζονται στην Αθήνα δηλώνουν απαισιόδοξοι και προβληματισμένοι με την κατάσταση της οικονομίας με το αντίστοιχο ποσοστό στη Θεσσαλονίκη να είναι στο 29%.
Τέλος, αναφορικά με τις αγοραστικές επιλογές οι ηλεκτρονικές συσκευές αποτελούν μεγαλύτερη προτεραιότητα για το ηλικιακό κοινό 18-24 ετών, η κατηγορία φαγητό-ποτό έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα για τις γυναίκες, ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 35-54 ετών, ενώ οι μικρότεροι σε ηλικία (18-34 ετών ) τοποθετούν το ταξίδια και εκδρομές πιο ψηλά στις προτεραιότητες τους. Αντιθέτως, το κοινό 35-54 ετών επικεντρώνεται περισσότερο σε πράγματα για το σπίτι και στα παιχνίδια
Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με το Graduate School του Deree - American College of Greece και το ACT - Αmerican College of Thessaloniki | a division of Anatolia College Greece, και διεξήχθη κατά τη διάρκεια του 2ου πανελλαδικού lockdown (21-23 Νοεμβρίου), σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε δείγμα 575 καταναλωτών ,
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr