Ήδη λόγω των προσφορών που τρέχουν από τον Οκτώβριο ανέβηκε σε σχέση με πέρυσι, κατά 45%, η ζήτηση υπηρεσιών διανομής το Νοέμβριο. Βέβαια λόγω της ύφεσης και του εγκλεισμού οι προσδοκίες για τον φετινό τζίρο συνολικά του Νοεμβρίου είναι χαμηλά παρά το ότι όλοι οι μαγαζάτορες είναι με το «όπλο παρά πόδα» έχοντας ετοιμάσει εναλλακτικά κανάλια διανομής.
Στα αξιοσημείωτα της φετινής «Μαύρης Παρασκευής» είναι η προσωρινή «παύση» υποδοχής παραγγελιών από μεγάλες αλυσίδες όπως η Jumbo αλλά και η αλυσίδα επίπλων Jysk, λόγω του μεγάλου αριθμού αιτημάτων για αποστολή προϊόντων που δέχτηκαν τις προηγούμενες μέρες.
Επίσης άξιο λόγου είναι το ότι πλέον στη μάχη των προσφορών και της προσέλκυσης πελατών έχουν ριχτεί οι ολοκληρωμένες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ου μπορούν να φιλοξενήσουν ακόμη και όσους δεν έχουν e shop.
Πρόκειται για τα περίφημα marketplaces, όπου ο καταναλωτής μπορεί να δει και να συγκρίνει τιμές αλλά και να αγοράσει στη συνέχεια.
Amazon, e – bay αλλά και εσχάτως το public διεκδικούν την προτίμηση του καταναλωτή. Μάλιστα λόγω και Black Friday η μάχη αναμένεται να φουντώσει.
«Το Public δημιουργεί το μεγαλύτερο Black Friday που έγινε ποτέ με 2.500.000 προϊόντα από 2.000 συνεργαζόμενα καταστήματα. Φέτος, για 5η συνεχόμενη χρονιά, φέρνει τη Black Friday online στα μέτρα της εποχής και σου προσφέρει τη μεγαλύτερη ποικιλία από κάθε άλλη χρονιά σε Black Friday τιμές» αναφέρει ανακοίνωση του public για προσφορές σε πολλά προϊόντα τεχνολογίας όπως tablets, desktops, εκτυπωτές, περιφερειακά, φορητά ηχεία, wearables, e-scooters, drones & φωτογραφικές μηχανές αλλά και έπιπλα, φωτιστικά, είδη ταξιδιού κ.α.
Κυρίαρχοι, (με βάση στοιχεία του Euromonitor (Μάρτιος 2020) και επισήμως περιλήφθηκαν στην αίτηση έγκρισης της εξαγοράς της Skroutz από το CVC Capital fund προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού) στον τομέα είναι βέβαια η Amazon και e-bay με μερίδια αγοράς πάνω από 40% έκαστη. Στο 5% εκτιμάται το μερίδιο της πλατφόρμας του Public, ενώ στο παιχνίδι έχει μπει και η Skroutz, που πλέον λειτουργεί και ως πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στο Skroutz Marketplace, ήδη, έχουν εγγραφεί 2.500 καταστήματα από 52 περιφερειακές ενότητες της Ελλάδας και απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση λιανικής που δεν διαθέτει τεχνική υποδομή για ηλεκτρονική διάθεση των προϊόντων της.
Οι νέες τάσεις
Στο μεταξύ σύμφωνα με έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Κραταιόν Συμβουλευτική υπό την αιγίδα του Greca (Greek Ecommerce Association) τον Σεπτέμβριο του 2020 σε ένα δείγμα 1000 καταναλωτών ηλικίας 18-54 ετών και σε 50 επιχειρήσεις λιανεμπορίου με ηλεκτρονική παρουσία, η πλειονότητα ανακαλύπτει ή εμπιστεύεται περισσότερο τη συγκεκριμένη δυνατότητα, αλλά διατηρεί απαιτήσεις από το e-εμπόριο.
Οι μισοί καταναλωτές παραδέχονται ότι η πανδημία άλλαξε σημαντικά την αγοραστική του συμπεριφορά. Σε σχέση με την προ COVID-19 εποχή, το 78% των καταναλωτών δήλωσαν ότι κάνουν πιο συχνά έρευνα πριν προβούν σε αγορές, 77% αγοράζουν περισσότερο online, 76% αγοράζουν πιο οικονομικά προϊόντα, 66% είναι πιο προσεκτικοί στο πώς ξοδεύουν τα χρήματα τους ενώ 53% ψωνίζουν περισσότερο με γνώμονα την υγεία τους, αποφεύγοντας το φυσικό δίκτυο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 16% των καταναλωτών ψώνισαν για πρώτη φορά μέσω διαδικτύου όταν ξεκίνησε η πανδημία ενώ παρατηρείται αύξηση της συχνότητας των αγορών μέσω διαδικτύου κατά μέσο όρο 6,4% σε όλους τους κλάδους με το 60% των καταναλωτών να δηλώνει διατεθειμένο να συνεχίσει να αγοράζει online όλες τις κατηγορίες προϊόντων.
Οι κατηγορίες προϊόντων που είναι διατεθειμένοι να ξοδεύουν το ίδιο ή περισσότερο σχετίζονται με την υγεία, το σούπερ μάρκετ, την προσωπική φροντίδα (π.χ. καλλυντικά) και την ψυχαγωγία (π.χ. παιχνίδια, βιβλία κλπ), δημιουργώντας τελικώς ένα «μίγμα» μεταξύ ανάγκης και ευεξίας.
Οι ταχυμεταφορές
Παράλληλα με βάση εκτιμήσεις, η αγορά ταχυμεταφορών έχει εκτιναχθεί το τελευταίο διάστημα. Από έναν μέσο όρο 315.000 ημερήσιες αποστολές, προ πανδημίας, σήμερα έχουμε φτάσει τις 500.000 ανά ημέρα.
Τέλος, σύμφωνα με βάση ανακοίνωση της πλατφόρμας Skroutz για τις 3 προηγούμενες εβδομάδες μετά την επιβολή πανελλαδικού απαγορευτικού, δηλαδή από τις 6 έως και τις 22 Νοεμβρίου 2020 και σε σύγκριση με την περίοδο από τις 26 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου 2020, η κίνηση που καταγράφεται στην πλατφόρμα Skroutz είναι αυξημένη κατά 32%. Ειδικότερα, υπολογίζεται ότι οι επισκέψεις ανά ημέρα διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στις 1,7 εκατομμύρια, όταν πέρυσι ο μέσος όρος της αντίστοιχης περιόδου (δηλ. πριν την εβδομάδα της Black Friday) ήταν 1,1 εκατ. επισκέψεις ανά ημέρα. Επίσης, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz αυξήθηκαν κατά 63% και διαμορφώνονται σε περίπου 1,5 εκατ., ενώ οι 65.000 από αυτές έχουν πραγματοποιηθεί από καταστήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του Skroutz marketplace.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr