Πρόκειται για τα περίφημα marketplaces, όπου ο καταναλωτής μπορεί να δει και να συγκρίνει τιμές αλλά και να αγοράσει στη συνέχεια.
Amazon, e – bay αλλά και εσχάτως το public διεκδικούν την προτίμηση του καταναλωτή. Μάλιστα λόγω και Black Friday η μάχη αναμένεται να φουντώσει.
«Το Public δημιουργεί το μεγαλύτερο Black Friday που έγινε ποτέ με 2.500.000 προϊόντα από 2.000 συνεργαζόμενα καταστήματα. Φέτος, για 5η συνεχόμενη χρονιά, φέρνει τη Black Friday online στα μέτρα της εποχής και σου προσφέρει τη μεγαλύτερη ποικιλία από κάθε άλλη χρονιά σε Black Friday τιμές» αναφέρει ανακοίνωση του public για προσφορές σε πολλά προϊόντα τεχνολογίας όπως tablets, desktops, εκτυπωτές, περιφερειακά, φορητά ηχεία, wearables, e-scooters, drones & φωτογραφικές μηχανές αλλά και έπιπλα, φωτιστικά, είδη ταξιδιού κ.α.
Κυρίαρχοι, (με βάση στοιχεία του Euromonitor (Μάρτιος 2020) και επισήμως περιλήφθηκαν στην αίτηση έγκρισης της εξαγοράς της Skroutz από το CVC Capital fund προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού) στον τομέα είναι βέβαια η Amazon και e-bay με μερίδια αγοράς πάνω από 40% έκαστη. Στο 5% εκτιμάται το μερίδιο της πλατφόρμας του Public, ενώ στο παιχνίδι έχει μπει και η Skroutz, που πλέον λειτουργεί και ως πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στο Skroutz Marketplace, ήδη, έχουν εγγραφεί 2.500 καταστήματα από 52 περιφερειακές ενότητες της Ελλάδας και απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση λιανικής που δεν διαθέτει τεχνική υποδομή για ηλεκτρονική διάθεση των προϊόντων της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πολωνικό Allegro είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό marketplace με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις να ανέρχονται 117.000.
Ειδικότερα, Υπενθυμίζεται ότι ως πλατφόρμα αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών, στo Skroutz προβάλλονται περισσότερα από 10 εκατ. προϊόντα σε πάνω από 6.000 ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ σε μηνιαία βάση υποδέχεται 8,5 εκατ. μοναδικές επισκέψεις.
Όπως αναφέρει η πρόεδρος του GRECA, δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη η τάση στροφής των καταναλωτών σε εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα καταγραφόταν ήδη προ πανδημίας. Με την έλευση όμως του κορονοίού εκτοξεύτηκε η ζήτηση και έως την 18η εβδομάδα του 2020 – σύμφωνα με τα στοιχεία του GRECA- αυξήθηκε κατά 171%.
Την ίδια ώρα το 2015 μόλις το 50% των χρηστών επέλεγε ελληνικά e-shops ενώ το 2020 το 90% των χρηστών πραγματοποιεί αγορές και από ελληνικές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα δε με εκτιμήσεις του Συνδέσμου ο τζίρος των εγχώριων e-shops για αγορές αγαθών μόνον (πέραν των υπηρεσιών ή των εισιτηρίων) το 2019 άγγιξε τα 7,5 δις.ευρώ ενώ προ επέλασης της πανδημίας οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για τζίρο 11-12 δις.ευρώ μέσα στο 2020
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr