Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσίευσε στο εξαμηνιαίο Report της η Convert Group, τα 70 online φαρμακεία της ελληνικής αγοράς πέτυχαν αύξηση πωλήσεων 35%, παράγοντας το 50,4% του συνολικού τζίρου. Να σημειωθεί ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ). Η Ελλάδα είναι η μόνη στην Ευρώπη, που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία.
Η ανάπτυξη του συνολικού κλάδου επηρεάστηκε δυσανάλογα από τα μεγάλα και τα μικρά online φαρμακεία, καθότι οι μεγαλύτεροι παίκτες αύξησαν τη δυναμική τους σε σχέση με πέρυσι, όντας καλύτερα προετοιμασμένοι τόσο σε διαθεσιμότητα προϊόντων όσο και σε υποδομές.
Εξαιρετικός ο Απρίλιος
Η προετοιμασία για εφοδιασμό και η επιστροφή στην "κανονικότητα" εκτόξευσαν τις παραγγελίες από τα online φαρμακεία τον Απρίλιο. Έτσι, ο Απρίλιος αναδείχθηκε ο μήνας με τις υψηλότερες πωλήσεις, που έχουν σημειωθεί στον κλάδο, με ρυθμό ανάπτυξης 80% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 και 10πλάσια ανάπτυξη σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.
Τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους καταγράφηκαν οι εξής μεταβολές στις κατηγορίες προϊόντων, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019: +85% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +50% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +39% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το εντυπωσιακό +205% σε προϊόντα υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.
Το παραπάνω μοτίβο ακολούθησε και το καλάθι του καταναλωτή, το οποίο διαμορφώθηκε στα €45 τον Απρίλιο (+4€ συγκριτικά με τον Απρίλιο '19) εμπεριέχοντας κατά μέσο όρο 4,5 τεμάχια (+0,7 συγκριτικά με τον Απρίλιο '19).
Στον αντίποδα, ο δείκτης Μετατροπής - Conversion Rate (ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), μειώθηκε από το 3,5%, που ήταν, κατά μέσο όρο, το 2019 στο 2,9% τον Απρίλιο, λόγω των ελλείψεων προϊόντων, αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση των παραγγελιών.
Εκπτώσεις
Η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία, οδήγησε τους διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις και έτσι, η μέση έκπτωση σε όλα τα προϊόντα το 1ο εξάμηνο του 2020 ήταν 34,9% σε σχέση με το 37,2%, που ήταν το ίδιο διάστημα το 2019. Αξιοσημείωτο ήταν ότι η κατηγορία "Υγιεινή Χεριών" είχε φέτος 14,4 μονάδες μικρότερη έκπτωση σε σχέση με πέρυσι.
Ο κορωνοϊός φαίνεται πως επηρέασε και τα κανάλια προώθησης των online φαρμακείων, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν το Μάρτιο και τον Απρίλιο, ενώ μειώθηκε σημαντικά το ποσοστό των παραγγελιών, που ήρθε από τις διαφημίσεις Google και από τις Μηχανές Σύγκρισης Τιμών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr