Έτσι στο α’ τρίμηνο του 2020 φαίνεται ότι οι ψηφιακές αγορές ακόμη κι οι αγορές φρέσκων κι νωπών τροφίμων πήραν online μορφή για πολλούς καταναλωτές, όταν μέχρι πρότινος ήταν βασικό στοιχείο αγορών σε φυσικά σημεία. Μάλιστα όπως αναφέρεται εάν οι συνθήκες παραδόσεων ήταν καλύτερες η διείσδυση των ψηφιακών αγορών θα ήταν μεγαλύτερη.
Μάλιστα σύμφωνα με την ανάλυση της ConventGroup, όλο το «ψηφιακό» καλάθι έχει αυξηθεί σημαντικά σε αξία. Πιο συγκεκριμένα αυξήθηκε στα 101 ευρώ (+11% σε σχέση με πέρυσι). Υπήρξε, δε, ανακοπή μιας φθίνουσας πορείας, καθώς το μέσο καλάθι αγορών έβαινε μειούμενο την τελευταία 3τία. Αξιοσημείωτο είναι ότι από τα 51 προϊόντα του μέσου καλαθιού τα 40 αφορούσαν τρόφιμα (9 περισσότερα απ’ότι το 2019).
Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία στις online αγορές στην περίοδο είναι το αλεύρι και το σιμιγδάλι κατά 1.234% το ρύζι και όσπρια με 614%, τα καλλυντικά περιποίησης σώματος με 540%, τα ζυμαρικά με 509%, τα φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα) με 468%, οι κονσέρβες με 447%, τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά με 436% και οι κατεψυγμένες πίτσες με 431% και τέλος τα χαρτικά είδη καθαρισμού με 427%. Σημειώνεται ότι σε αξία το μέσο καλάθι καταλαμβάνεται επίσης κατά 30% από νωπά τρόφιμα.
Συνολικά το on line καλάθι εκτινάχθηκε κατά 307% τον Μάρτιο του 2020 έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα. Ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου) οι online αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019. Την ίδια εβδομάδα το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%). Για τη σύγκριση αγορών μεταξύ ψηφιακού και φυσικού δικτύου, συνεργάστηκαν οι Convert Group και Nielsen Ελλάδας.
Συνολικά στο α’ τρίμηνο η αύξηση επισκεψιμότητας στα βασικά online S/M ήταν 26% ενώ τον Μάρτιο εκτοξεύτηκε στο 61% (όταν τον Ιανουάριο άγγιζε το 3% και τον Φεβρουάριο 6%). Κατά τους αναλυτές μέσα σ’ένα μήνα παρουσιάστηκε εξέλιξη «πενταετίας», καθώς η διείσδυση έφτασε το 1,8% (ή αλλιώς 4 εκατομμύρια επισκέψεις), ωστόσο μένει να φανεί αν η συγκεκριμένη τάση είναι διατηρήσιμη, και πόσοι από τους νέους πελάτες θα παραμείνουν πιστοί στο ψηφιακό κανάλι.
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω δεδομένα αντλήθηκαν από τα sites των 8 μεγαλύτερων online super markets ab.gr (ΑΒ Βασιλόπουλος κεντρικό site), bazaar-online.gr (Bazaar Ομίλου Βερούκα), caremarket.gr (Σκλαβενίτης), e-fresh.gr (το μόνο αμιγώς online super market ), kritikos-easy.gr (Κρητικός), eshop.masoutis.gr (Μασούτης) eshop.mymarket.gr (MyMarket), thanopoulos.gr (Δ. Θανόπουλος με παρουσία κυρίως στα Β. Προάστια της Αττικής).
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr