Ηλεκτρονικά καταστήματα σε ιστοσελίδες και εφαρμογές (apps), διαδραστικά εργαλεία και πρωτοποριακές λύσεις υιοθετούνται από τις επιχειρήσεις, με στόχο να καταστήσουν την αγορά μία εύκολη και συνάμα ψηφιακή υπόθεση, προσελκύοντας τις νεότερες γενιές καταναλωτών.
Σε υψηλά επίπεδα οι επενδύσεις
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που βασίστηκε στην επεξεργασία στοιχείων από τους ισολογισμούς των αλυσίδων supermarkets, εκτιμήθηκε ότι την τελευταία πενταετία, υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ, που αφορούσαν, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη δικτύου με καταστήματα νέας γενιάς, τον εκσυγχρονισμό των αποθηκών, των οχημάτων και των λοιπών υποδομών, ψηφιακές τεχνολογίες και ψηφιακά κανάλια διανομών και τον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων για την αναβάθμιση της καταναλωτικής εμπειρίας. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι επενδύσεις τα επόμενα χρόνια αναμένεται να συνεχίσουν να κινούνται σε υψηλά επίπεδα και να ξεπερνούν ετησίως τα 250 εκατ. ευρώ.
Διαδραστικά εργαλεία και apps στο προσκήνιο
Ειδικότερα, για τα λεγόμενα apps, σημειώνεται ότι οι περισσότερες αλυσίδες supermarkets (μεγάλες και μικρές) λανσάρουν εφαρμογές για το κινητό, μέσω των οποίων παρέχουν τη δυνατότητα online αγορών, εξαργύρωσης εκπτωτικών κουπονιών, ενημέρωσης για τις καθημερινές προσφορές και διάφορες άλλες πληροφορίες για το προφίλ και τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το AB Mobile App (ΑΒ Βασιλόπουλος), το Lidl App – Προσφορές και Φυλλάδια, το Masoutis App, το My Market App που πρόσφατα συμπληρώθηκε και από το My wine app, με εξειδικευμένη ενημέρωση για τον κόσμο του κρασιού και πολλές ακόμη.
Παράλληλα, τα supermarkets έχουν επενδύσει και σε άλλες καινοτόμες εφαρμογές. Το ρομπότ Pepper που καλωσορίζει τον καταναλωτή σε ένα κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος και το AB Touchpoint, ως σημείο επαφής και αλληλεπίδρασης αποτελούν παραδείγματα αυτών των επενδύσεων. Επίσης, τα My Market παρουσίασαν το Νοέμβριο το πρώτο εικονικό supermarket (e-spot) με διαδραστικές οθόνες τελευταίας τεχνολογίας. Επένδυση που άγγιξε τις 200.000 ευρώ ήταν η AI loyalty bonus card, που παρουσίασε η Γαλαξίας, μέσω της οποίας ο καταναλωτής έρχεται άμεσα σε επαφή με τα προϊόντα, τα οποία τον ενδιαφέρουν.
Σε αυτό το σημείο, αναφέρεται ότι «μπάσιμο» στην ψηφιακή αγορά σχεδιάζει εντός του 2020 ο Όμιλος Σκλαβενίτη, ο οποίος δεν έχει επενδύσει στον συγκεκριμένο τομέα, διατηρώντας, ωστόσο κυρίαρχη θέση στο λιανεμπόριο.
Το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης
Επενδύσεις που αναμένεται να δούμε το επόμενο διάστημα σχετίζονται με τα αυτόματα ταμεία. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, και συγκεκριμένα από κάμερες και αισθητήρες στα ράφια, «ανιχνεύονται» οι επιλογές του καταναλωτή και χρεώνεται αυτόματα στην κάρτα του, η οποία είναι συνδεδεμένη με το σχετικό app που έχει στο κινητό του.
Πρόκειται για μία «έξυπνη» λύση, που αντικαθιστά το σκανάρισμα του barcode των προϊόντων με το κινητό τηλέφωνο ή στα αυτόματα ταμεία, που έβρισκε εφαρμογή σε προηγούμενες τεχνολογίες.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr