Οι έμποροι ευελπιστούν πως μετά τις «χαμηλές πτήσεις» των ενδιάμεσων εκπτώσεων και πριν την εορταστική περίοδο, θα υπάρξει άνοδος των πωλήσεων κατά τη συγκεκριμένη ημέρα.
Στη «μάχη» έχει ριχτεί και το διαδίκτυο, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί, με πολλούς καταναλωτές να προτιμούν την online αγορά από τα φυσικά καταστήματα, ενώ αρκετοί αναμένεται να επιλέξουν και τα δύο.
Άλλωστε, η έρευνα της ContactPigeon κατέδειξε πως κατά την Black Friday του 2018, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα του 2017 ενώ ο συνολικός online τζίρος αυξήθηκε το 2018 κατά 9% σε σχέση με τον τζίρο του 2017.
Οι επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών συγκεντρώνουν εν πολλοίς το ενδιαφέρον, ωστόσο, την προσοχή των καταναλωτών αναμένεται να ελκύσουν και καταστήματα ενδυμάτων, κοσμημάτων και καλλυντικών, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για προσφορές που σε περιπτώσεις θα φτάσουν και το 70%.
Εδώ και αρκετό καιρό, οι μεγάλες εταιρείες ενημερώνουν με διάφορους τρόπους τους καταναλωτές για τις αγοραστικές «ευκαιρίες» που θα παρουσιαστούν την Black Friday. Παράλληλα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιδιώκουν να μπουν κι αυτές στο «παιχνίδι», ωστόσο σίγουρα ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Γ. Καρανίκας: «Η εικόνα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις»
Όπως επισημαίνει στο Reporter, ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Γιώργος Καρανίκας, εκτιμάται πως «η πλειονότητα των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων δυστυχώς δεν μπορούν να προσδοκούν σημαντικά οφέλη από τόσο σύντομες και “επιθετικές” προωθητικές ενέργειες όπως η Black Friday» και εξηγεί, αναφέροντας δύο συγκεκριμένους λόγους:
«Πρώτον, διότι οι πολύ ισχυρές πολυεθνικές και εγχώριες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, με πολύ ακριβά διαφημιστικά μηνύματα σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, έχουν ήδη τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών για τη συγκεκριμένη ημέρα. Δεύτερον, διότι το περιθώριο κέρδους είναι πενιχρό για τα μικρά εμπορικά καταστήματα, ενώ αντίθετα οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές συγκεκριμένους κωδικούς, προσδοκώντας υψηλούς τζίρους από το σύνολο των πωλήσεων της ημέρας».
«Να αποφευχθεί το "ξεχείλωμα" του θεσμού»
Στη χώρα μας, επίσης, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο, ο θεσμός να «ξεχειλώνει» και να παρατείνεται για περισσότερες ημέρες, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στο εξωτερικό. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ στηλιτεύει αυτό το γεγονός, παρακινώντας τους εμπόρους που θα συμμετάσχουν στην Black Friday να μην επιδιώξουν να παρατείνουν τις προσφορές τους πριν ή μετά τις 29 Νοεμβρίου. Ο ίδιος τονίζει ότι «αυτές οι πρακτικές, που μπορεί για κάποιους να φέρουν πρόσκαιρα κέρδη, απαξιώνουν το θεσμό των κανονικών εκπτώσεων στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού και έχει αποδειχθεί πως μακροπρόθεσμα βλάπτουν τα πραγματικά συμφέροντα του εμπορικού κόσμου και των καταναλωτών».
O πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, είχε καλέσει μέσω του Reporter όλα τα μέλη του, να συμμετάσχουν στην εκπτωτική Παρασκευή, ενώ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης προέτρεπε τους καταναλωτές να στραφούν στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ακολουθεί η Cyber Monday
Υπενθυμίζεται πως μετά την Black Friday, σειρά παίρνει η Cyber Monday, η οποία θα λάβει χώρα στις 2 Δεκεμβρίου και αφορά μόνο σε αγορές στο διαδίκτυο.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr