Σύμφωνα, λοιπόν, με την κυλιόμενη εξαμηνιαία έρευνα τάσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ που διενεργεί το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 58% εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν ανοδικά, έναντι 52% στην έρευνα του Ιανουαρίου. H αύξηση πωλήσεων που αναμένεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2019 είναι μεσοσταθμικά 1,5% σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2018.
Με βάση τις απαντήσεις των στελεχών, τα τρία σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι το αβέβαιο περιβάλλον (61%), η χαμηλή κερδοφορία (41%) και το υψηλό κόστος λειτουργίας (5%).
Οι κυριότερες προτεραιότητες που έχει ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι η ενίσχυση των πωλήσεων (61%), η καινοτομία σε διαδικασίες, υπηρεσίες και προϊόντα (49%) και η μείωση του κόστους λειτουργίας (36%). Αξίζει να σημειωθεί ότι σχετικά σε υψηλή θέση, στην τέταρτη, βρίσκεται ως προτεραιότητα με ποσοστό 26% η αξιοποίηση των δεδομένων (data analytics) που προκύπτουν κυρίως από την ύπαρξη προγραμμάτων επιβράβευσης των πιστών πελατών και τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Η υψηλή ιεράρχηση της αξιοποίησης δεδομένων δείχνει, αν μη τι άλλο, ότι ολοένα και περισσότερο ο εν λόγω κλάδος αντιλαμβάνεται τη δύναμη που αυτά έχουν στην κατεύθυνση των εξατομικευμένων προσφορών και όχι μόνο.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση της χώρας, το 57% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι αυτή παρέμεινε αμετάβλητη, το 15% ότι επιδεινώθηκε, ενώ το υπόλοιπο 28% θεωρεί ότι βελτιώθηκε. Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος και των προσδοκιών αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι τα στελέχη του κλάδου αναμένουν ότι θα κεφαλαιοποιηθούν σε τζίρο και κέρδη οι εξαγορές και συγχωνεύσεις των τελευταίων ετών. Καθοριστικό ρόλο, εξάλλου, διαδραματίζει η ύπαρξη ευνοϊκού κλίματος συνολικά στην αγορά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr