Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο κύκλος εργασιών της Public (Retailworld Α.Ε.), μέλους του Ομίλου Olympia, για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε €256,4 εκατ., έναντι €241 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 6,4%.
Στο ίδιο διάστημα σημειώθηκε υπερδιπλασιασμός του EBITDA, με ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας. Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε €9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (€3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση. Όπως διευκρίνισε δε ο κ. Καλογεράκης, η αύξηση αυτή βασίστηκε σε εμπορικότητα και όχι σε cost cutting.
Μεταξύ άλλων, το 2018 η Public ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets. Αναφορικά με μια πιθανή είσοδο της εταιρίας στην κατηγορία των λευκών συσκευών, ο κ. Καλογεράκης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο στο μέλλον, σημειώνοντας ότι έχει συζητηθεί, ωστόσο τόνισε ότι για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχει αξιολογηθεί ως επαρκής η ζήτηση του κοινού.
Η Public το περασμένο έτος κατάφερε σημαντική αύξηση και στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιριών. Ο Διευθύνων Σύμβουλος στάθηκε στο γεγονός ότι η εταιρία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omnichannel retailer, διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.
Ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε και η δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr. Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Καλογεράκη, το λανσάρισμα του εν λόγω marketplace έγινε μέσα σε έξι μήνες, όταν το αντίστοιχο λανσάρισμα από τον κολοσσό της Walmart έγινε σε διάστημα 12-14 μηνών.
Παράλληλα, η Public έφερε καινοτομίες στα ecommerce κανάλια της καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailer που ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία search και recommendation για την αγορά της Κύπρου.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων, η εταιρία εγκαινίασε δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο (αυξάνοντάς τα σε 6), ενώ προχώρησε και στην ψηφιοποίηση του κεντρικού καταστήματός της στο Σύνταγμα. Σχετικά με την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων, ο CEO ανέφερε ότι στο τριετές πλάνο της εταιρίας δεν την έχουν λάβει υπόψιν. «Έχουμε πολλά σημεία. Δεν μας ενδιαφέρει τα 49 καταστήματα να τα κάνουμε 70. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το εάν σε κάποια καταστήματά μας έχουμε τα σωστά τετραγωνικά μέτρα», σημείωσε, φέρνοντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τα καταστήματα σε Golden Hall και Ερυθραία.
Διευκρίνισε ακόμα πως δεν σχεδιάζεται κάποια επέκταση της αλυσίδας στο εξωτερικό, πέραν της Κύπρου, όπου μάλιστα το νέο κατάστημα που άνοιξε στη Λευκωσία είναι υποψήφιο για βράβευση στα World Retail Awards ως ένα από τα καλύτερα στον κόσμο.
Όσον αφορά την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της, η Public ήταν η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με το LinkedIn, προσφέροντας στους εργαζομένους τη διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα LinkedIn Learning, με τους εκπαιδευόμενους να αποσπούν συνολικά 1.683 πιστοποιήσεις σε διάφορους τομείς. Επίσης, με στόχο να ακούει τις ιδέες όλων των ανθρώπων της, στα 55 καταστήματά της σε Ελλάδα και Κύπρο και στα κεντρικά της γραφεία, εισήγαγε την καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα, Ιdea Management, όπου οι εργαζόμενοι καταθέτουν προτάσεις για θέματα που αφορούν στη λειτουργία της εταιρίας. Στον πρώτο κύκλο του Idea Management κατατέθηκαν 122 ιδέες και υλοποιήθηκαν 3 νικητήριες ιδέες.
«Σε μια χρονιά που η αγορά κινήθηκε οριακά ανοδικά, καταφέραμε σημαντική αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Το 2018 η Public σημείωσε οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 6,4%. Τα πολύ θετικά αποτελέσματα του έτους αποτελούν επιστέγασμα ενός πενταετούς πλάνου στρατηγικής που στόχο είχε τη συνολική βελτίωση σε όλους τους δείκτες εξυπηρέτησης, πωλήσεων και κερδοφορίας. Η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας», κατέληξε ο κ. Καλογεράκης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα.
Μαριλένα Καραβασίλογλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr