«Τι έχει αξία για τους καταναλωτές;» αναρωτήθηκε ο κ. Θάνος Μαύρος, Partner, Advisory Services CSE, Head Supply Chain and Operations, ΕΥ, και συνέχισε, “Πόσοι ψωνίζουν; Πώς θα παραμένουν υγιείς; Απορρίψτε κάθε παραδοχή. Την ίδια ώρα οι επιχειρήσεις κάνουν μικρές βελτιώσεις. Θα πρέπει να δημιουργήσουν δυνατότητες για αξιοποίηση νέων ευκαιριών. Επιλέξτε λέει η έρευνα τον τρόπο λειτουργίας σας. Διαφοροποιώντας τον σκοπό και ενσωματώνοντας τον στην εταιρεία, θα πετύχουν. Kερδίστε την κάθε μικρή στιγμή, χωρίς να δείχνει προτίμηση σε πλατφόρμα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό. Ο καταναλωτής περιμένει μετρήσιμα αποτελέσματα. Οι έξυπνοι καταναλωτές θέλουν να έχουν την πλήρη εικόνα της αγοράς τους. Δαμάστε το οικοσύστημα. “
«Παλιότερα λέγαμε καλή τοποθεσία και τιμή. Τώρα μιλάμε για πολυκαναλική προσέγγιση», είπε ο κ. Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, και συνέχισε λέγοντας «Το κλασικό παραδοσιακό μαγαζί θα αλλάξει ρόλο και χαρακτήρα. Να προσφέρει εμπειρία. Κάθε μαγαζί να λειτουργεί σαν κοινωνικός χώρος. Ταυτόχρονα το ηλεκτρονικό εμπόριο αρχίζει και ανεβαίνει σαν προσέγγιση. Σίγουρα θα πάρει σημαντικό κομμάτι. Υπάρχουν πολλές τεχνολογίες που βοηθούν. Ο καταναλωτής ψάχνει το καλύτερο στην καλύτερη τιμή. Πολύ μεγάλη τάση και διαφοροποίηση θα προέλθει από την προσωποποιημένη επαφή με τον πελάτη. Η ευκολία και η ταχύτητα είναι πολύ βασικά συστατικά του μέλλοντος»
«Έχουμε 120.000 επισκέπτες στο site. Μπαίνει βλέπει και πάει να αγοράσει, είπε ο κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος «Πλαίσιο», ενώ συνέχισε δίνοντας στοιχεία περιγράφοντας την αγορά. Εξήγησε ότι όλα κατευθύνονται στο on line, ενώ τα δύο πράγματα θα αλλάξουν στο retail είναι το logistic και τα big data. «Αν μπορώ να αγοράσω iphone όπως αγοράζω πίτσα, το retail αλλάζει. Τα big data είναι να ξέρω για κάθε πελάτη που ψωνίζει, αν έχει οικογένεια, πόσο συχνά ψωνίζει.» Συνεχίζοντας είπε πως πρέπει να είσαι ανταγωνιστικός και να προσφέρεις ωραία εμπειρία στα μαγαζιά και είναι σημαντικό το φυσικό μαγαζί πρέπει να υπάρχει. Η Amazon για να παραδίδει σε δύο ώρες ακόμη και προϊόντα market place. Πρέπει να επενδύσεις σε logistics και big data. Αν έχουμε τα λειτουργικά μας έξοδα που να μας επιτρέπουν να είμαστε ανταγωνιστικοί, μπορούμε να επιβιώσουμε και να νικήσουμε την Amazon»
«Είμαστε retail χωρίς ράφια αλλά με πολλά ταμεία», είπε ο κ. Στέφανος Μυτιληναίος, Γενικός Διευθυντής digital business τράπεζας Πειραιώς. Οι πελάτες επιλέγουν τα ψηφιακά κανάλια μας για τις συναλλαγές, ενώ η σημασία του ταμείου συνεχώς μειώνεται. Στην ερώτηση «Έχει μέλλον το retail στο banking;» απάντησε «Εγώ λέω ότι είναι λαμπρό. Το μέλλον των καταστημάτων τραπεζών, θα έχει άλλους στόχους. Στην Πειραιώς έχουμε κάνει διάφορα καινοτόμα, όπως τα e-branches, καταστήματα που εξυπηρετούν όλο τον κόσμο με διευρυμένο ωράριο που υποστηρίζονται από άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό. Ξαφνιάστηκα και εγώ με το συναίσθημα και μας έχει δώσει κουράγιο, καθώς και εμείς εξελίσσουμε το μοντέλο των καταστημάτων, αυτός είναι ο ρόλος που θα παίξει στο μέλλον και το μέλλον φαίνεται να είναι λαμπρό. Τα δεδομένα των πληρωμών έχουν μεγάλη αξία και είναι τα πιο ευαίσθητα στοιχεία. Οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να εμπιστεύονται τις τράπεζες».
«Έχει έρθει η στοχευμένη διαφήμιση» είπε ο κ. Τάσος Σπανίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Generatiion Y. Το κατάλληλο μήνυμα είναι προσωποποιημένο, με το κατάλληλο χρώμα και είναι εκείνο που πρέπει να προκαλεί το κατάλληλο συναίσθημα στον καταναλωτή. Είναι αυτό που αλλάζει και το ίδιο το retail. Πόσο εύκολα μπορώ να δημιουργήσω το κατάλληλο μήνυμα και να μετρήσω το συναίσθημα του ώστε να καταλήξει να κάνει την αγορά του από μένα; Μπορώ να δω πώς λειτουργεί η διαφήμιση του ανταγωνιστή; Υπάρχει και η δυνατότητα αλγοριθμικά για να μιλώ στον υποψήφιο αγοραστή μου προσωπικά. Όλο αυτό το κύμα, οι αλλαγές είναι η ευκαιρία για να προχωρήσουμε μπροστά».
Μετά από 85 χρόνια η Παπαστράτος άλλαξε το καταναλωτικό της μοντέλο, είπε ο κ. Νίκος Φλίγκος, Γενικός Διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας Παπαστράτος. Η εταιρεία στη διάρκεια της κρίσης έφτασε στο μηδέν. Αυτά άλλαξαν όμως πριν 2.5 χρόνια όταν ήρθε η καινοτομία. Ξεκινήσαμε ένα μικρό πρότζεκτ και σήμερα ολόκληρη η εταιρία ασχολείται με αυτό το καινοτόμο προϊόν. Συνεργαστήκαμε με αλυσίδες τεχνολογίας για καταναλωτές που προτιμάνε καινοτόμα προϊόντα. Οι ομάδες πωλήσεων ονομάστηκαν σε coaches που εκπαιδεύουν τους καταναλωτές. Βελτιώνουμε την καθημερινότητα των καταναλωτών. Προσφέρουμε για παράδειγμα να κάνει δοκιμή του προϊόντος με τον καφέ που προτιμά σε καναπέ όπως του σπιτιού του. Το 2018 μιλήσαμε με πάνω από 100.000 πελάτες, λύσαμε απορίες, παραγγείλαμε γι’ αυτούς on line, πήραμε feed back από αυτούς. Η συσκευή που πρόσφατα κυκλοφόρησε είναι αποτέλεσμα όλου αυτού. Πολλές φορές η πολιτεία αγνοεί κάποιες εξελίξεις. Υπάρχουν εκατομμύρια καπνιστές που γνωρίζουν την βλάβη που προκαλεί το τσιγάρο, αλλά δεν το σταματούν. Οφείλουμε να δώσουμε καλύτερες λύσεις. Τα θερμαινόμενα προϊόντα είναι μέσα στις λύσεις».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr