Ο Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, γεωπόνος ο ίδιος, ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια στην εταιρία σε ένα μικρό τμήμα συσκευασίας φρούτων και μετά από μια πορεία στην εταιρία (ποιοτικός έλεγχος, διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού) αλλά και υπηρεσία σε όλη την Ευρώπη με τελευταία στη Ρουμανία στη θυγατρική της μητρικής πολυεθνικής εκεί, ανέλαβε την τύχη της ΑΒ στην Ελλάδα.
«Θέλουμε να φέρουμε ξανά την ΑΒ στην κορυφή. Να ξαναγίνει και του πουλιού το γάλα», σημείωσε ο κ. Σταύρου, ανέφερε χτες στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους περιγράφοντας τη στρατηγική της αλυσίδας. «Το 2019 προσβλέπουμε ότι η αγορά στο σύνολό της θα ανέβει γύρω στο 1,5 με 2%. Θεωρούμε ότι και εμείς θα πάρουμε το μερίδιό μας σε αυτή την αγορά. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μπορέσουμε να ξαναγίνουμε ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην ελληνική αγορά όσον αφορά στην ποιότητα, την εξυπηρέτηση, την καινοτομία και την ποικιλία. Έχουμε μάθει να είμαστε νικητές και έχουμε στόχο να μπορέσουμε να ανακτήσουμε την ηγεσία μας σε επίπεδο τζίρου».
Επενδύσεις
Τα «όπλα» περά από την τεχνογνωσία και τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, όπου βέβαια ο κ. Σταύρου έχει μακρά εμπειρία λόγω της θήτευσης στη θέση αυτή με ευθύνη πολλές χώρες της Ευρώπης είναι οι επενδύσεις, αλλά και οι προσφορές. Πιο συγκεκριμένα οι επενδύσεις όπως κάθε χρόνο θα ξεπεράσουν τα 60 εκατ. ευρώ , ενώ σε προσφορές προγραμματίζεται η επένδυση ποσού 200 εκατομμυρίων ευρώ. «Εάν κάποιος υπολογίσει τις προσφορές μας μαζί με το όφελος από την κάρτα πιστότητας της αλυσίδας είμαστε από τους φθηνότερους στην αγορά και θα συνεχίσουμε» τόνισε ο κ. Σταύρου. Μάλιστα όπως είπε φέτος, από το δεύτερο εξάμηνο, με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και της τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται η πολιτική των προσφορών της εταιρείας να πάρει πιο προσωπικά χαρακτηριστικά. Ουσιαστικά σε κάθε πελάτη με οδηγό τις επιλογές του θα προτείνονται μια σειρά από προσφορές σε προσωποποιημένη βάση.
Σε σχέση με την οργανική ανάπτυξη της εταιρίας προβλέπεται η δημιουργία 46 έως 50 νέων καταστημάτων (οργανικών και franchise) καθώς επίσης και την ανακαίνιση 50 υφιστάμενων σημείων του δικτύου. Τα νέα σημεία, όπως είπε, θα λειτουργήσουν σε περιοχές που η εταιρεία έχει περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης όπως η Αττική, η Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά. Παράλληλα η ΑΒΑ από φέτος αξιοποιώντας την τάση για υγειινό και γρήγορο φαγητό ενισχύει τομέα των φρέσκων προϊόντων, αλλά και των έτοιμων γευμάτων. Παράλληλα στηρίζει την πολυεπίπεδη γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που καταλαμβάνουν το 30% του τζίρου της. Επίσης προβλέπεται η ενδυνάμωση της παρουσίας της εταιρείας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σημειώνεται ότι το e shop της ΑΒ είναι το πρώτο στην Ελλάδα και εκτιμάται ότι το 2019 θα τρέξει με ρυθμό ανάπτυξης 20-25%. Βέβαια το ηλεκτρονικό εμπόριο στην οργανωμένη λιανική είναι σε χαμηλά επίπεδα (περίπου 18 εκ. ευρώ η πίτα) αλλά έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
Τα μεγέθη και οι εργαζόμενοι
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις της ΑΒ ανέφερε ότι η εταιρεία βγαίνει με θετικό πρόσημα παρά τον σκληρό ανταγωνισμό ενώ σημείωσε ότι οι ανακατατάξεις στα μερίδια αγοράς είναι απόλυτα φυσιολογικές.
Τέλος ο κ. Σταύρου αναφέρθηκε στους 14.000 εργαζόμενους της εταιρείας και έκανε λόγο για ένα έντονο πρόγραμμα υποστήριξής τους. Τόνισε δε ότι «η εταιρεία ουδέποτε υιοθέτησε τον υποκατώτατο μισθό, ούτε τον κατώτατο μισθό. Πάντα και μέσα στα χρόνια της κρίσης κρατήσαμε τους μισθούς. Δεν μειώσαμε ούτε ένα λεπτό το εισόδημα των εργαζομένων μας μέσα στην κρίση. Η εταιρεία υλοποιεί 18 εκατ. ευρώ επενδύσεις τον χρόνο σε παροχές στο προσωπικό. Ούτε οι παροχές μειώθηκαν στα χρόνια της κρίσης και αυτό δείχνει πόσο πιστεύουμε στους συνεργάτες μας».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr