Μάλιστα μέχρι και την Πρωτοχρονιά περιμένουν να δουν και τους τελευταίους αγοραστές για τα ψώνια και δώρα της τελευταίας στιγμής και παράλληλα να τον τζίρο τους να ανεβαίνει ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στο βαρύ φορτίο των φορολογικών υποχρεώσεων. Επόμενος σταθμός για το εμπόριο οι χειμερινές εκπτώσεις που αναμένονται την δεύτερη Δευτέρα του νέου χρόνου και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.
Όπως αναφέρει ο Β΄ αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας και μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Συνομοπσονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Νίκος Κογιουμτσής, σε δηλώσεις του που δημοσιεύτηκαν στην ηλεκτρονική σελίδα του Επαγγελματικού Επιμηλητηρίου Αθήνας « είδαμε αργά και σταδιακά να ανεβαίνει η κατανάλωση». Παράλληλα τονίζει ότι στην τόνωση της ζήτησης συνέβαλε και η ψυχολογία των ημερών, καθώς «μπήκε και το μέρισμα στους λογαριασμούς των συμπολιτών μας, μπήκε και το δώρο των ιδρωτικών υπαλλήλων, κι έδωσαν μια τόνωση στην αγορά. Οδηγούμαστε στην κορύφωση της ανόδου ευελπιστώντας ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα μέχρι το τέλος αυτής της περιόδου» συμπληρώνει και προσθέτει «ότι η αγορά έχει πολύ καλές τιμές και προσφορές και θέλουμε έναν «ψαγμένο», συνειδητοποιημένο καταναλωτή που θα κάνει έρευνα αγοράς χωρίς να ψωνίζει από το παραεμπόριο και το παράνομο εμπόριο γιατί αυτό περιέχει και κινδύνους για την υγεία τους.
«Εύχομαι η καινούρια χρονιά να είναι όσο το δυνατόν καλύτερη για όλο τον κόσμο και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βεβαίως, από την αρχή της κρίσης δυστυχώς έχουν πληγεί βάναυσα – 250.000 επιχειρήσεις έχουν κλείσει! Πιστεύουμε ότι η νέα χρονιά, το 2019, δε θα είναι μια χρονιά επιδοματικής πολιτικής αλλά μια χρονιά αναπτυξιακής πολιτικής» τονίζει ο κ. Κογουμτσής.
Σε σχέση με την πορεία του λιανεμπορίου το Νοέμβριο – Δεκέμβριο αναφέρει ότι «ξεκινήσαμε, με ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοέμβρη. Εκεί είδαμε ότι μεσοσταθμικά είχαμε μια πτώση -10%. Άρχισε μια εντονότερη συζήτηση στον εμπορικό κόσμο κατά πόσο προφέρουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στην επιχειρηματικότητας άρα στην ίδια την οικονομία. Αμέσως μετά είχαμε μια Black Friday που έγινε Black Week και οδηγήθηκε ένα μεγάλο κομμάτι των χρημάτων και της κατανάλωσης προς τα πολυκαταστήματα, ελάχιστα πήγαν προς τις μικρομεσαίες , αυτά τα χρήματα έλειψαν από την εορταστική περίοδο. Η δράση αυτή είναι ένα ξενόφερτο έθιμο και εκεί χρειάζεται μια συζήτηση από τις οργανώσεις για να δούμε τι πρέπει να ζητήσουμε για το έθιμο αυτό». Πάντως βάρος για την αγορά είναι το πλήθος υποχρεώσεων έναντι κράτους και τραπεζών που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά. Αυτά ψαλλιδίζουν τη ζήτηση και δημιουργούν συνθήκες συρρίκνωσης ειδικά των μικρών επιχειρήσεων.
*Δείτε το εορταστικό ωράριο εδώ
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr