Όπως τόνισε χτες ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος-Dixons South East Europe, Γιάννης Βασιλάκος, με αφορμή την παρουσίαση του ανανεωμένου καταστήματος στο The Mall Athens, πλέον η διαδικασία της τιμολόγησης βασίζεται στην ανάλυση δεδομένων, περίπου όπως εδώ και χρόνια, δηλαδή κάνουν οι αεροπορικές εταιρίες, που συνεκτιμούν διαθεσιμότητες, ανάγκες κερδοφορίας και ζήτηση.
Το φυσικό σημείο
Πάντως όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκος το φυσικό σημείο με την αξιοποίηση της τεχνολογίας παραμένει ισχυρό χαρτί για την αλυσίδα γι αυτό κι επενδύει πάνω του. Έτσι το νέο concept, που παρουσιάστηκε, προσφέρει στους καταναλωτές δυνατότητα δοκιμής όλων των προϊόντων σε πραγματικές συνθήκες - «παντού διάδραση και δοκιμή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γ. Βασιλάκος-, με σκοπό την προσέλκυση του καταναλωτή στο κατάστημα και την ενίσχυση της κερδοφορίας μέσω του upsale.
«Πρόκειται για ένα concept που μας θωρακίζει από τον ανταγωνισμό», ανέφερε, τονίζοντας την πολυκαναλική στρατηγική της εταιρείας για την ενιαία εμπειρία του καταναλωτή σε όλα τα σημεία επαφής.
Το νέο κατάστημα στο The Mall Athens είναι σχεδιασμένο σε γήινα χρώματα, φιλοξενεί το πρώτο Apple shop in shop με πιστοποιημένο προσωπικό, επενδύει ιδιαίτερα στα audio devices αλλά και στις τελευταίες τεχνολογίες παραδοσιακών συσκευών, ενώ δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε λευκές συσκευές με σκοπό να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες ανακαινίσεων της ελληνικής αγοράς για καλύτερες μισθώσεις αλλά και AirBnB.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει επίσης η αλυσίδα στον τομέα του customer service, με τις γωνιές Thanks to Tech και τη δυνατότητα service στο 95% των καταστημάτων της. Το νέο επικοινωνιακό μήνυμα «καλύτερη συσκευή, καλύτερη ζωή», υπογράφει τη νέα εποχή της αλυσίδας.
Η εικόνα της αγοράς
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο η πορεία της αγοράς τα τελευταία δύο χρόνια είναι σταθερή, αλλά με δυσκολίες. Ειδικά φέτος η μειωμένη ζήτηση για κλιματιστικά επηρέασε τον κλάδο. Η δε αλυσίδα Κωτσόβολος βρήκε αντίβαρα στον τζίρο από τις εντοιχισμένες συσκευές και την τεχνολογία. Παράλληλα ο κ. Βασιλάκος δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για τον πόλεμο τιμών με αιχμή τη Black Friday, που όπως είπε πέρυσι εξελίχθηκε σε τριήμερο προσφορών, αλλά και τις κινήσεις marketing αλυσίδων. Η «Μαύρη Παρασκευή» «κουρεύει» τον τζίρο όπως είπε. Γιαυτό και διεθνώς εξετάζεται το πώς θα διαμορφωθεί μια καλύτερη ισορροπία, είτε με αναίρεση της διαδικασίας, είτε με άπλωμα των προσφορών σε όλο το έτος. Επίσης εξέφρασε τον προβληματισμό του, για το ότι κινήσεις πωλήσεων προϊόντων κάτω του κόστους στην ανάγκη απόσπασης μεριδίων, οδηγούν σε συρρίκνωση της ούτως ή άλλως οριακής κερδοφορίας του κλάδου, που γράφει πωλήσεις μέσα στην κρίση ύψους 1 δισεκ. ευρώ. Είναι ενδεικτικό, ότι πέρυσι, μια κίνηση μείωσης τιμών μεγάλης αλυσίδας οδήγησε σε συνολική απώλεια κερδοφορίας EBID τον κλάδο κατά 9 εκατομμύρια.
Σε σχέση τέλος με την πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων, η θυγατρική της Dixons κινείται καλύτερα από την υπόλοιπη αγορά και εντός των στόχων που είχε θέσει για τζίρο 500 εκατ. Ευρώ στο σύνολο της φετινής χρήσης. Και όλα αυτά, παρά την πίεση που εξακολουθεί να δέχεται η κατανάλωση από την μείωση της αγοραστικής δύναμης. Η Κωτσόβολος αριθμεί σήμερα 95 καταστήματα και απασχολεί περίπου 2.500 άτομα προσωπικό.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr