Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Επιλογή που αποτελεί αφενός τη μοναδική διέξοδο στον ολοένα εντεινόμενο ανταγωνισμό συμβάλλοντας σε αυτό και η εμφάνιση των νεοεισερχόμενων παικτών Plus και Αldi- και αφετέρου την καλύτερη επίθεση στην μειωμένη καταναλωτική ζήτηση. Βεβαίως αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι μολονότι οι τζίροι των μεγάλων παικτών ακολουθούν αυξητική πορεία αυτή δεν προέρχεται από τα παλιά καταστήματα αλλά από τα νέα που προστίθενται και άρα μπορεί κανείς να καταλάβει τι θα συνέβαινε εάν οι διοικήσεις των εταιρειών αυτών δεν προχωρούσαν στις δυσθεώρητες επενδύσεις που πραγματοποιούν κάθε χρόνο. Ενα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι ότι σε αντίθεση με τον τζίρο τους τα περιθώρια κέρδους περιορίζονται ολοένα και περισσότερο λόγω του αυξανόμενου λειτουργικού τους κόστους αλλά και των πωλήσεων αρκετές φορές κάτω του κόστους.
Αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου εξακολουθεί να είναι ο όμιλος Carrefour, αν και την τελευταία διετία λόγω της σκληρής πολιτικής τιμών που ακολουθείται και από τον ανταγωνισμό έχει χάσει πόντους στα περιθώρια της κερδοφορίας του. Πάντως το πρώτο φετινό τρίμηνο οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής κινήθηκαν πάνω από το μέσο όρο του τζίρου παγκοσμίως. Συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου Carrefour το πρώτο τρίμηνο παρουσίασαν άνοδο της τάξης του 5,2% και διαμορφώθηκαν σε 21,47 δις. ευρώ έναντι 20,41 δις. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2006. - Carrefour-Mαρινόπουλος. Ο όμιλος έχει δρομολογήσει μέχρι και τα τέλη του 2008 να επενδύσει 300 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα απορροφηθεί από την ελληνική αγορά και το υπόλοιπο από την αγορά της Βουλγαρίας που ως γνωστόν προωθεί την κατασκευή εμπορικού κέντρου αλλά και αλυσίδα καταστημάτων.
Η ενίσχυση των κωδικών private label αλλά και η ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων δικαιόχρησης αποτελούν δύο από τις βασικότερες προτεραιότητες της αλυσίδας για το άμεσο μέλλον. Υπογραμμίζεται ότι με τζίρο πάνω από 1 δις. ευρώ (το 2006) το 11% προέρχεται από είδη ιδιωτικής ετικέτας και αυξάνεται συνχώς. Από την άλλη, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει εντός του έτους να ανοίξει άλλα 10 καταστήματα δικαιόχρησης. Σήμερα το δίκτυο franchising της εταιρείας αποτελείται από 31 σημεία πώλησης εκ των οποίων τα 16 λειτουργούν με το σήμα AB Food Market και τα 15 με το σήμα AB Shop & Go. Το σύνολο των προγραμματιζόμενων επενδύσεων για την φετινή περίοδο εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 35-50 εκατ. ευρώ.
Σκλαβενίτης
Από την άμυνα στην επίθεση σκοπεύει να περάσει αρχής γενομένης από φέτος η αλυσίδα Σκλαβενίτη που φιγουράρει στην Τρίτη θέση του κλάδου βάσει πραγματοποιηθέντος πωλήσεων.Γεγονός που εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο αν σκεφτεί κανείς ότι από τους μεγάλους η αλυσίδα Σκλαβενίτης που μέχρι στιγμής δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο λεκανοπέδιο συντηρεί το μικρότερο από πλευράς αριθμού δίκτυο καταστημάτων φθάνοντας μόλις τα 38 σημεία. Παρόλα ταύτα, το 2006 η αλυσίδα κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματά της και συγκεκριμένατα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 20,7 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 69,84% Σε ότι αφορά στον κύκλο εργασιών έκλεισε στα 837,1 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 3,78% έναντι του 2005.
Ξεκινώντας από φέτος η αλυσίδα σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί πια και εκτός Αθηνών, λανσάροντας μάλιστα και μια νέα επωνυμία τα fresh market. Οι επενδύσεις που έχει δρομολογήσει υπολογίζονται σε 10 εκατ. ευρώ με προοπτική την δημιουργία 12 καταστημάτων. Καθοριστική παράμετρος στην περαιτέρω ενδυνάμωση της αλυσίδας αναμένεται να διαδραματίσει η επιτυχή η μη επιτυχής έκβαση των συνομιλιών που έχει ξεκινήσει με την αλυσίδα Μασούτη, προκειμένου να προχωρήσουν στην από κοινού σύσταση Ομίλου αγορών.
Bερόπουλος
Με πωλήσεις που αγγίζουν τα 830 εκατ. ευρώ ο όμιλος Βερόπουλος αναμφίβολα συγκαταλέγεται στους μεγάλους του κλάδου. Θέση την οποία σκοπεύει να διατηρήσει και στο μέλλον γι αυτό και σκοπεύει το 2007 να επενδύσει κεφάλαια άνω των 55 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ισχυροποίηση του δικτύου του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα 35 εκατ. ευ