Από τα καταστήματα τύπου big boxes που κυριαρχούσαν τις καλές εποχές οι επιχειρήσεις αναζητούν να βρουν «στασίδια» σε σημεία υψηλής κυκλοφορίας και συχνότητας επισκέψεων. Έτσι την Πέμπτη 18 Απριλίου πραγματοποιείται η επίσημη παρουσίαση του νέου καταστήματος του γαλλικού ομίλου ιδιοκατασκευών Leroy Merlin, ο οποίος έχει προχωρήσει στην μακροχρόνια μίσθωση του κτηρίου, εμβαδού 35.000 τ.μ., της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων "Δάκων" στην Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας 112 στην Αθήνα. Ο γαλλικός όμιλος, μέσω της Redex, υλοποίησε τους τελευταίους μήνες τις εργασίες ανακατασκευής του ακινήτου και την μετασκευή του σε εμπορικό χώρο. Είναι το δεύτερο βήμα ανάπτυξης δικτύου στον αστικό ιστό της Leroy μετά το άνοιγμα καταστήματος στο παλιό συγκρότημα πολυκινηματογράφων Cosmopolis στο «Δακτυλίδι» στο Μαρούσι.
Το κατάστημα θα είναι το μοναδικό της Leroy Merlin που θα αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα, σε ισόγειο, ημιώροφο και πρώτο όροφο. Θα είναι συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ., θα διαθέτει 300 θέσεις πάρκινγκ και η λειτουργία του θα δημιουργήσει 130 άμεσες θέσεις εργασίας.
Άλλη μια κορυφαία εταιρία του κλάδου των ηλεκτρικών συσκευών η Κωτσόβολος έχει εδώ και καιρό ανοίξει κατάστημα στην οδό Σταδίου, πολύ κοντά στην άλλοτε μεγάλη «πιάτσα» ηλεκτρικών ειδών, την οδό Αριστείδου, αλλά και δύο σημεία στο κέντρο του Πειραιά. Στον ίδιο κλάδο, η Welcome Stores έχει αναπτύξει ένα δίκτυο 80 και πλέον καταστημάτων με ισχυρή παρουσία σε κεντρικά σημεία πόλεων, όπως ο Βόλος, τα Χανιά και η Θεσσαλονίκη, ενώ στοχεύει και την Αθήνα. Επιπλέον, η αλυσίδα Πλαίσιο με παρουσία στο Σύνταγμα και στα Εξάρχεια με δυναμικό marketing και ανάπτυξη στον κλάδο των ηλεκτρικών ειδών πυκνώνει το δίκτυό της σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας όπως τα Χανιά.
ΙΚΕΑ και Habitat
Παράλληλα μέσα στο έτος αναμένεται να ανοίξει ένα νέο κατάστημα της γνωστής εταιρίας επίπλων και ειδών διακόσμησης Habitat επί της Λεωφ.Κηφισίας στο ύψος του Χαλανδρίου.
Αλλά και ένας άλλος κολοσσός η ΙΚΕΑ «βλέπει» κέντρο στον συνολικό σχεδιασμό της με ενδεχομένως άλλο concept όπως αυτά που έχει σε περιφερειακές πόλεις δηλαδή εκθετήρια και σημεία πώλησης με επιλεγμένα προϊόντα που κυρίως απευθύνονται στις ανακαινίσεις, στην τουριστική αγορά αλλά και στην καλπάζουσα οικονομία διαμοιρασμού (airbnb).
«Μέσα στην επόμενη τριετία θα ασχοληθούμε με τους (πιο φιλόδοξους) επιχειρηματικούς στόχους και με το πως θα αλλάξουμε τον τρόπο προσέγγισης των πελατών» τόνισε πρόσφατα σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jesper Brodin.
Ήδη, μάλιστα, η εταιρεία ανοίγει περισσότερα καταστήματα στο κέντρο των πόλεων με εκθέσεις επίπλων σε πόλεις όπως είναι το Λονδίνο και το Παρίσι για να εξυπηρετήσει ευκολότερα τους κατοίκους των πόλεων.
O Βordin σημείωσε στις δηλώσεις του ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι να καταφέρει να «φθάσει απευθείας» στο καθιστικό των καταναλωτών αναπτύσσοντας περισσότερο τις ψηφιακές εφαρμογές, τις δυνατότητες online αγορών και προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε αυτούς που επιθυμούν παράδοση στο σπίτι. Φυσικά, η επιχείρηση θα εξακολουθήσει να εστιάζει στα μεγάλα καταστήματα λαμβάνοντας ωστόσο υπ' όψιν και άλλες προτεραιότητες.
«Χρειάζεται να σκεφθούμε σε ποια σημεία θα ανοίξουμε τα μεγάλα καταστήματα αλλά να κάνουμε και αρκετές επενδύσεις σε κεντρικά σημεία των πόλεων και να εξετάσουμε σε ποια κλίμακα θα αναπτυχθούμε στις μεγαλουπόλεις και σε όλες τις χώρες και τις αγορές», ανέφερε ο Bordin.
Τέλος, στην οδό Ερμού, ανοίγει στο α’ εξάμηνο του 2017 το πρώτο κατάστημα της Forever 21, της πολυεθνικής αλυσίδας ένδυσης.
Και τα τρόφιμα στην νέα τάση
Στον τομέα των τροφίμων, σε μια προσπάθεια να αυξήσει το καλάθι και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις της, η Lidl αποφάσισε να ενισχύσει την παρουσία της στο κέντρο των μεγάλων πόλεων. Στο πλαίσιο αυτό μέσα στο 2018 τρία νέα καταστήματα πρόκειται να δημιουργηθούν στο κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας.
Ταυτόχρονα όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η «ΑΒ Βασιλόπουλος», ύστερα από μια πιλοτική εφαρμογή, μέσα από εταιρικά καταστήματα των μικρών σημείων πώλησης υπό το σήμα ΑΒ Shop & Go, συνεχίζει την ανάπτυξή τους μέσω franchising. Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία 100 καταστημάτων ΑΒ Shop & Go την επόμενη πενταετία και η απόκτηση μεριδίου 50% σε ορίζοντα δεκαετίας.
Τέλος και οι άλλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ όπως η BAZAAR (με σημείο στη Μητροπόλεως), My Market (με κληρονομιά από το δίκτυο Βερόπουλος), η Προμηθευτική που πρόσφατα άνοιξε κατάστημα στην οδό Κοραή, ο Σκλαβενίτης (λόγω των σημείων που πήρε από τη Μαρινόπουλος) βλέπουν τα καταστήματα κεντρικών σημείων να κάνουν γερούς τζίρους με πολύ καλή κερδοφορία.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr