Έτσι ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ στο α' δίμηνο του 2018 έπεσε κατά 0,2%.
Αναλυτικά τον Ιανουάριο καταγράφηκε πτώση -1,1% σε αξία και -1,3% σε όγκο, αλλά τον Φεβρουάριο γύρισε η τάση και υπήρξε αύξηση πωλήσεων κατά +0,5% σε αξία και +1,2% σε όγκο.
Σε 12μηνη βάση το 2017 ο κλάδος κατέγραψε άνοδο 2,3%, ενώ το 2016 υπήρξε πτώση -6,5%.
Σε σχέση με το είδος των κωδικών που κινήθηκαν περισσότερο, τα τρόφιμα ήταν αυτά που πήγαν καλά στο πρώτο δίμηνο του 2018 με αύξηση 0,1% σε αξία. Μείωση κατά 0,8% παρουσίασε η κατηγορία καθαριστικών και ειδών οικιακής χρήσης και κατά 1,7% τα είδη προσωπικής υγιεινής και των καλλυντικών.
Πάντως, έχει ενδιαφέρον να σημειώσει κανείς ότι τα μεγάλα καταστήματα εμβαδού πάνω των 2.500 τμ κατέγραψαν μεγάλη αύξηση τζίρου που ανήλθε στο 30,2%. Βέβαια αυτού του είδους τα καταστήματα αντιπροσωπεύουν το 11,7% του συνόλου.
Αντίρροπη ήταν η κίνηση στα μαγαζιά με εμβαδό 1000-2500 τ.μ., 400-1000 τ.μ και έως 400 τ.μ. που παρουσίασαν πτώση κατά 2,7%, 4,8% και 0,4% αντίστοιχα.
Η είσοδος στο εμπορικό παιχνίδι των ανακαινισμένων καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος που είναι πλέον υπό την ομπρέλα της Σκλαβενίτης φαίνεται ότι λειτούργησε θετικά για την πορεία του κλάδου των μεγάλων καταστημάτων.
Σε σχέση με τους τζίρους, η συνέχιση της λογικής των προσφορών φαίνεται να καθηλώνει το τζίρο, που όμως έχει τα «κεσάτια» του πάντα το δίμηνο αυτό, το πλέον δύσκολο για την αγορά.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr