Έτσι, αναπόφευκτα έχει μπει στο «μάτι» των μεγάλων του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχοντας ήδη στήσει κανάλια χονδρεμπορίου και εφοδιασμού, επιχειρούν να στήσουν νέα μαγαζιά πυκνώνοντας το δίκτυό τους. Ως μικρή λιανική, σήμερα, προσδιορίζονται τα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα, τα περίπτερα και τα παραδοσιακά παντοπωλεία. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί στη γκάμα αυτή και τα μικρά σούπερ μάρκετ που έχουν διευρυμένο ωράριο. Συνολικά ο τζίρος που γίνεται σε όλα αυτά τα σημεία εκτιμάται ότι είναι στα 2 δισεκ. Ευρώ. Αν σε αυτά προστεθούν οι πωλήσεις των κρεοπωλείων, ιχθυοπωλείων, φούρνων κτλ τότε ο τζίρος εκτιμάται ότι φτάνει έως και τα 4 δισεκ.
Με στόχο να διεκδικήσει το 50% αυτής της αρχικής πίτας, που μόνο στην Αθήνα είναι στα 500 εκ., η ΑΒ Βασιλόπουλος, μπαίνει στην συγκεκριμένη αγορά με ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο «Το δικό σου» ABShop&Go, που αποτελεί εξέλιξη του ήδη δοκιμασμένου μοντέλου ABShop&Go.
Η ανάπτυξη του δικτύου αναμένεται να γίνει μέσω franchise – δικαιόχρησης κύρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και στα μεγάλα αστικά κέντρα της Περιφέρειας.. Ήδη, όπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση της εταιρείας σε εκδήλωση προς τα ΜΜΕ, πιλοτικά λειτουργούν 14 καταστήματα.
«Στην ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζουμε έμπρακτα ότι μέσα από καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα, μπορεί να ενισχυθεί το ελληνικό επιχειρείν και να σμιλευτεί η επιχειρηματικότητα του αύριο. Κάθε μέρα κάνουμε σταθερά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, ώστε μέσα από επιχειρηματικά σχήματα που παρέχουν ασφάλεια και σταθερότητα, να προσφέρουμε διεξόδους σε κάθε νέο ή έμπειρο επιχειρηματία, δημιουργώντας κίνητρα για το νέο ξεκίνημα», δήλωσε ο Λεωνίδας Βρεττάκος COO της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Το προφίλ του καταστήματος
Τα ιδανικά σημεία, που αναμένεται να στηθούν τα νέα καταστήματα, για τους επίδοξους επιχειρηματίες είναι, κοντά σε πυκνοκατοικηµένες περιοχές, µε έντονη κινητικότητα (όπως σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, αφετηρίες λεωφορείων, σταθµούς Μετρό). Ο χώρος που απαιτείται είναι μεταξύ 120-200 τ.µ. σε ένα επίπεδο (ισόγειο), µε μικρό βοηθητικό χώρο 30-50 τ.µ. Σε αυτό οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν 3.000-5.000 κωδικούς ειδών της ΑΒ (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας), ανάλογα µε το µμέγεθος του χώρου πώλησης. Όπως ανέφερε η διοίκηση της ΑΒ η απαιτούμενη επένδυση για το κάθε κατάστημα ανέρχεται στα 100.000-130.000 ευρώ. Ο όμιλος χρηματοδοτεί έως και το 80% της απαιτούμενης επένδυσης (με πλαφόν της 100.000 ευρώ), ποσό που αναμένει να επιστραφεί άτοκα από τους συνεργάτες franchisees εντός της πενταετούς σύμβασης που συνάπτει ο καθένας. Σύμφωνα με την Ζέτα Χειμωνίδου VP Marketing & Strategy Ελλάδος της εταιρείας το μοντέλο αυτό καινοτομεί «καθώς προσφέρει τη δυνατότητα με ένα μικρό κεφάλαιο στον ενδιαφερόμενο που θέλει να επενδύσει στο χώρο των σούπερ μάρκετ να ενταχθεί στο δίκτυο της ΑΒ παραμένοντας όμως ανεξάρτητος ως επιχειρηματίας».
Το κάθε κατάστημα θα υποστηρίζεται σε θέματα μάρκετινγκ από την ΑΒ και θα λειτουργεί µε διευρυμένο ωράριο λειτουργίας καθημερινά και την Κυριακή.
Το όλο μοντέλο θα παρουσιαστεί και στην Έκθεση ΚΕΜ Franchise & Business Opportunity, στο περίπτερο της ΑΒ Βασιλόπουλος. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τα δύο καινοτόμα σχήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος, για το ανανεωμένο AB Shop&Go καθώς και για το AB Food Market, από εξειδικευμένους εκπροσώπους της εταιρείας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr