Σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τη χρήση των τεχνολογιών και το ηλεκτρονικό εμπόριο στις επιχειρήσεις, μόλις οι 6 στις 10 διαθέτουν δική τους ιστοσελίδα και από αυτές λιγότερο από το 30% πραγματοποιούν πωλήσεις.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι επιχειρήσεις με δική τους ιστοσελίδα μειώθηκαν σε σχέση με το 2016 από 65,9% σε 64,8%, όπως και εκείνες που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από 87,7% το 2016 σε 86,6% το 2017.
Μείωση όμως εμφανίζει και ο ρυθμός αύξησης του τζίρου στο ηλεκτρονικό εμπορία από 5,5% πέρσι σε 3,6% φέτος.
Η έρευνα συγκέντρωσε πληροφορίες για τη χρήση των τεχνολογιών πληροφόρησης από τις επιχειρήσεις για τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, την πρόσβαση στο διαδίκτυο, την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μέσα στην επιχείρηση, καθώς και τη λήψη παραγγελιών και τη διενέργεια πωλήσεων και αγορών μέσω διαδικτύου, δηλαδή ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε επιχειρήσεις που απασχολούν άνω των δέκα εργαζόμενων, δείχνει ότι το 88,6% χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το 97,8% έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Από τις 22.701 επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα και είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο το 2017, το 73,3% παρείχε υπηρεσίες πρόσβασης σε κατάλογους των προϊόντων τους και μόλις το 29,9% παρείχαν την δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών και κρατήσεων.
Για το 2017 σε σύνολο 992.331 εργαζομένων στις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές σχεδόν ο ένας στους δύο (453.914) κάνουν χρήση του υπολογιστή για την εργασία τους.
Ποσοστό 39,9% έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από τους υπολογιστές της επιχείρησης, ενώ 14,8% έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς μέσω φορητών συσκευών οι οποίες επιτρέπουν τη σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω κινητής τηλεφωνίας.
Τελευταίοι στην ΕΕ
Η Ελλάδα καταγράφει από τις χαμηλότερες επιδόσεις -στην 26η θέση- στον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας (DESI) στην ΕΕ-28, αλλά και στον ΟΟΣΑ στη χρήση δεδομένων (0,4 Gb κατά κεφαλή ανά μήνα έναντι 2,88 Gb στον ΟΟΣΑ και 3,1 Gb στην ΕΕ), παρά την πολύ μεγάλη αύξηση 58,3% που σημειώθηκε το 2016.
Στο μεταξύ πρόσφατη μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) για τις Κινητές Επικοινωνίες στην Ελλάδα σημειώνει ότι αύξηση 2,05% στο ΑΕΠ ή €3,06 δισ. έως το 2021 μπορεί να γίνει αν βεβαίως ληφθούν από την Πολιτεία οι απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε η χώρα να συγκλίνει με την ΕΕ-28 στη διείσδυση του mobile broadband και με το μέσο όρο Ισπανίας, Ιταλίας και Πορτογαλίας στη χρήση δεδομένων.
Προτάσεις
Η μελέτη του ΟΠΑ καταλήγει σε μια δέσμη έξι προτάσεων που θα πρέπει να υιοθετηθούν από την Πολιτεία για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, ώστε επιχειρήσεις και πολίτες να βιώσουν το συντομότερο τα οφέλη της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, απολαμβάνοντας καινοτόμες υπηρεσίες στους τομείς της υγείας, της ασφάλειας, της ενέργειας, των μεταφορών, της δημόσιας διοίκησης κ.α.
Συγκεκριμένα προτείνεται:
α) Απλοποίηση και εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου για την επιτάχυνση της αδειοδότησης των ψηφιακών υποδομών
β) Επίλυση των εκκρεμοτήτων για την αναβάθμιση των δικτύων, ώστε να υλοποιηθούν ταχύτερα νέες επενδύσεις
γ) Απόδοση φασματικών περιοχών, έτοιμων προς χρήση με την αξιοποίηση των βέλτιστων πρακτικών της ΕΕ
δ) Άρση της στρέβλωσης του ειδικού τέλους στην Κινητές Επικοινωνίες, καθώς ο καταναλωτής επιβαρύνεται έως 48,8% στον τελικό λογαριασμό, όταν η μέγιστη επιβάρυνση στην ΕΕ είναι 25%
ε) Εκστρατεία ενημέρωσης αρμοδίων φορέων και πολιτών για τη σημασία των υποδομών και υπηρεσιών ψηφιακής τεχνολογίας στο πλαίσιο της υλοποίησης της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής και
στ) Ενίσχυση της ζήτησης με θέσπιση κινήτρων για την υιοθέτηση καινοτόμων κινητών υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις, τους πολίτες, την τοπική αυτοδιοίκηση και τη δημόσια διοίκηση.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr