Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:
- Τα εμπορικά καταστήματα έλαβαν καλύτερη ενημέρωση σε σχέση με πέρυσι, με αποτελέσματα να υπάρξει μια καλύτερη οργάνωση για τη συμμετοχή τους.
- Για το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων η πρακτική της «Black Friday» κατέχει θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη μέρα.
- Με βάση τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων οι πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν στις περισσότερες περιοχές σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι τη συγκεκριμένη ημέρα.
- Παρά τη θετική επιρροή στις πωλήσεις, η πλειονότητα του εμπορικού κόσμου σε γενικές γραμμές κρίνει αρνητικά την εν λόγω πρακτική για τις μικρές επιχειρήσεις.
Οι κεντρικές αγορές
Αθήνα: Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας συμμετείχε η πλειονότητα των καταστημάτων (80-90%), σε αντίθεση με πέρυσι, που συμμετείχε μικρό ποσοστό και κυρίως τα επώνυμα και οι αλυσίδες. Οι πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περυσινή Black Friday.
Πειραιάς: Η πλειονότητα των καταστημάτων της πόλης (70%) συμμετείχε φέτος στην πρακτική ( έναντι του 40-50% που συμμετείχε πέρυσι). Οι πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με την περυσινή εφαρμογή του Black Friday. Το καταναλωτικό κοινό φάνηκε πιο ενημερωμένο σε σχέση με πέρυσι με αποτέλεσμα να ενισχυθεί κατά πολύ η επισκεψιμότητα της αγοράς της πόλης.
Περιστέρι: Συμμετείχε περίπου 35-40% των εμπορικών καταστημάτων της εμπορικής αγοράς (έναντι του περυσινού 15%). Οι πωλήσεις τη συγκεκριμένη ημέρα σε σχέση με πέρυσι, παρουσίασαν διαφοροποίηση με βάση το είδος εμπορίας. Συγκεκριμένα στα ηλεκτρικά είδη, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα, ενώ στους υπόλοιπους κλάδους παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Ν. Ιωνία: Στην εμπορική αγορά της περιοχής συμμετείχε πάνω από το 60% των εμπορικών καταστημάτων, ενώ πέρυσι η πρακτική είχε υιοθετηθεί από πολύ λίγα καταστήματα (10-15%). Σημειώθηκαν υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι.
Κηφισιά: Στην εμπορική αγορά της Κηφισιάς συμμετείχαν 8 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις, ποσοστό φανερά πιο ενισχυμένο από πέρυσι. Οι πωλήσεις κινηθήκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περυσινή εφαρμογή.
Μαρούσι: Συμμετείχε το 30% των επιχειρήσεων της εμπορικής αγοράς. Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου αλλά χαμηλότερα σε σχέση με την περυσινή εφαρμογή του black Friday.
Χαλάνδρι: Συμμετείχε το 80-90% των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής, έναντι του περυσινού το 30-40%. Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. Τη συγκεκριμένη ημέρα σημειώθηκε υψηλή επισκεψιμότητα στην αγορά του Χαλανδρίου.
Γλυφάδα: Καθολική συμμετοχή των καταστημάτων στην εμπορική αγορά της Γλυφάδας. Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα
Κερατσίνι: Συμμετείχε το 80-90% των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής. Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα.
Θεσσαλονίκη: Συμμετοχή κατά 90% των επιχειρήσεων της αγοράς στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και κατά 60-70% στην περιφέρεια. Οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Σημειώθηκε ότι οι εκπτώσεις που έκαναν τα καταστήματα κινήθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα το καταναλωτικό κοινό να μην ικανοποιηθεί πλήρως.
Πάτρα: Συμμετοχή 85-90% φέτος σε αντίθεση με πέρυσι που συμμετείχαν κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες και μόλις το 10% των εμπορικών καταστημάτων (10%). Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλοτέρα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr