Την οριστική λύση πάντως, πρόκειται να δώσει η 7μελής σύνθεση του ίδιου τμήματος του Συμβουλίου όπου παραπέμφθηκε η υπόθεση.
Ειδικότερα, η 5μελής σύνθεση του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ με την απόφασή της, έκρινε ότι οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν πράξεις με τις οποίες θα μπορούν να αναστέλλουν την έκδοση αδειών λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (καφετέριες, εστιατόρια, ταβέρνες, κ.λπ.), ακόμη και στις περιπτώσεις εκείνες που ορισμένες περιοχές είναι κορεσμένες λόγω των πολλών συναφών καταστημάτων που ήδη λειτουργούν.
Παρ’ όλα αυτά, λόγω της σπουδαιότητας των νομικών ζητημάτων που τίθενται, παραπέμφθηκε η υπόθεση προς οριστική επίλυση στην 7μελή σύνθεση του ίδιου τμήματος του ΣτΕ.
Συγκεκριμένα, το θέμα έφτασε στο ΣτΕ, διότι το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού, από το 2011 με συνεχείς αποφάσεις του, αναστέλλει την έκδοση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας νέων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στην περιοχή του Φάρου Ψυχικού και της Λεωφόρου Κηφισίας, καθώς και της Λεωφόρου Μεσογείων και των οδών 25ης Μαρτίου και Τζαβέλλα. Η αναστολή έκδοσης αδειών λήφθηκε αφότου οι περιοχές αυτές χαρακτηρίστηκαν από το δημοτικό συμβούλιο «ως κορεσμένες περιοχές, λόγω διαπιστωθείσας υπερσυγκέντρωσης τέτοιων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που τις καθιστά ιδιαίτερα βεβαρημένες και μη επιδεχόμενες περαιτέρω επιβάρυνση».
Ακολούθησε προσφυγή εταιρείας η οποία είναι ιδιοκτήτρια εμπορικού κέντρου στην περιοχή του Φάρου Ψυχικού (εμπορικά καταστήματα, χώροι αναψυχής, εστίασης γραφεία, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) και ζήτησε από το ΣτΕ να ακυρωθούν οι επίμαχες αποφάσεις του δήμου.
Η εταιρεία προσέφυγε στο ΣτΕ επειδή η αναστολή χορήγησης των αδειών λειτουργίας καταστημάτων από το 2011 έχει ως συνέπεια να υποστεί οικονομική ζημιά, καθώς παραμένει το 70% των καταστημάτων της αμίσθωτα.
Το Δ΄ Τμήμα του Συμβουλίου έκρινε ότι από τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων δεν παρέχεται στους δήμους και τις κοινότητες η εξουσία να προσδιορίζουν με αποφάσεις τους «τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία καταστημάτων, επιχειρήσεων και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, για τη χορήγηση της άδειας των οποίων είναι».
Προσθέτως, επισημαίνεται ότι, στις αρμοδιότητες των δήμων δεν περιλαμβάνεται η εξουσία εκδόσεως πράξεως αναστολής ίδρυσης και λειτουργίας ορισμένων κατηγοριών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, έστω και αν η απαγόρευση αυτή επιβάλλεται για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων σε βεβαρημένες/κορεσμένες περιοχές της πόλης ή του οικισμού.
Τέλος, η 5μελής σύνθεση του Δ΄ Τμήματος του ΣτΕ έκρινε ότι η έκδοση των αποφάσεων αναστολής του δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού δεν στηρίζονται στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, αλλά ούτε και σε άλλη νομοθετική διάταξη, και συνεπώς είναι ακυρωτέες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr