Καλύτερη εικόνα παρουσιάζουν τα καταστήματα των αλυσίδων σε τουριστικές περιοχές καθώς εκεί το εισόδημα λόγω τουρισμού είναι βελτιωμένο αλλά και η ρευστότητα πιο καλή. Την ίδια ώρα στελέχη του λιανεμπορίου, μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Nielsen ανέφεραν ότι ο ετήσιος τζίρος των super market έχει υποχωρήσει στα 10,7 δισ. ευρώ από 14 δισ. ευρώ που ήταν το 2009. Φέτος με το ρυθμό αυτό μείωσης του τζίρου αναμένεται να χαθούν επιπλέον 500 εκατ. ευρώ .
Τούτων δοθέντων η αγορά έχει «κάτσει» στα επίπεδα του 2005, με τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να εκπροσωπούν το 75% της αγοράς.
Πάντως όπως αναφέρθηκε πλέον οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές αλλά κι εναλλακτικά κανάλια προμηθειών π.χ. γάλα και λάδι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η κ. Μ. Μερμήγκη, στο ελαιόλαδο οι καταναλωτές απευθύνονται απευθείας στον παραγωγό (συχνά χωρίς τιμολόγια), με αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση για το συσκευασμένο ελαιόλαδο. Αναφορικά με το γάλα, η καταναλωτική τάση αναδεικνύει ότι η αγορά γάλακτος από το ATM έχει ανοδική πορεία, αλλά ακόμη βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Επίσης έρευνες δείχνουν ότι 4 στους δέκα καταναλωτές είναι έτοιμοι να αγοράσουν από το ηλεκτρονικό κατάστημα φρέσκα και γενικότερα προϊόντα για το σπίτι. Την ίδια ώρα η κατανάλωση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει σταθεροποιηθεί στο 25,8%, φτάνοντας κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr