Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες γίνεται μεγάλη προσπάθεια να υπογραφούν διμερείς συμφωνίες, ώστε να διεκδικήσουν σημαντικό μέρος από τα 50 δις δολάρια των κινέζικων επενδύσεων στην Ευρώπη. Το στρατηγικό πρόγραμμα της κινεζικής κυβέρνησης για την επόμενη δεκαετία «One belt, One Road» αναμένεται να δημιουργήσει εμπορικές συναλλαγές που θα υπερβαίνουν τα 2 τρις δολάρια.
Ο «δρόμος του μεταξιού» περιλαμβάνει συμβάσεις με 30 χώρες και η Ελλάδα είναι μία από αυτές, με τον Πειραιά πολύ σημαντικό λιμάνι-σταθμό και στρατηγικό εμπορικό κόμβο.
Η Ελλάδα οφείλει, λοιπόν, όχι μόνο λόγω των μνημονιακών συνθηκών, αλλά ακολουθώντας τις εξελίξεις να διεκδικήσει ένα κομμάτι από τις πιθανές επενδύσεις, ώστε να εξασφαλίσει το στοίχημα της ανάπτυξης που έχει απόλυτη ανάγκη η ελληνική οικονομία.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας για τηνπροσέλκυση επενδύσεων, διαφαίνεται ότι η ελληνική πλευρά έχει κάνει εδώ και πολλά χρόνια σοβαρές διπλωματικές κινήσεις, αλλά και σοβαρές επιχειρηματικές δράσεις στη Κίνα, που αρχίζουν σταδιακά να αποδίδουν αμφίπλευρα. Αυτό που απαιτείται από την ελληνική Κυβέρνηση είναι να εμπιστευτούν τους ανθρώπους της αγοράς που γνωρίζουν πώς λειτουργεί η αγορά και το διεθνές εμπόριο, ώστε να λύνονται και όχι να δημιουργούνται προβλήματα σε σοβαρές επενδύσεις προστιθέμενης αξίας.
Μνημόνια συνεργασίας έχουν υπογραφεί πολλές φορές στο παρελθόν, το ζητούμενο, όμως, είναι η υλοποίησή τους και από τις δύο πλευρές. Ας παραδειγματιστούν όλοι από τους Έλληνες πλοιοκτήτες και ας το πράξουν σωστά, όπως η ελληνική ναυτιλία.
Πρόσφατα υπεγράφη ένα τριετές μνημόνιο επενδυτικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας για τη περίοδο 2017-2020. Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε μια πρωτοβουλία, που δείχνει τη βούληση των δύο πλευρών να συνεργαστούν και αφορά στη σύσταση Διευθύνουσας Επιτροπής η οποία θα είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή του πλαισίου συνεργασίας. Πρόεδρος της Επιτροπής για την κινέζικη πλευρά θα είναι ο Ning Jizhe, ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας (NDRC), ενώ από την ελληνική πλευρά, πρόεδρος της Αναπτυξιακής Στρατηγικής της Ελλάδας, θα είναι ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στέργιος Πιτσιόρλας.
Ήδη κατά την τελευταία επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα, υπεγράφησαν δύο σημαντικές συμφωνίες. Η πρώτη συμφωνία αφορούσε τη συνεργασία του ομίλου Κοπελούζου και του Shenhua Group, ύψους 3 δις ευρώ στον τομέα της ενέργειας και η δεύτερη τη FORTHNet με την ΖΤΕ για την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών, ύψους 500 εκ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας έτσι την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να στηρίξει στην υλοποίηση των κινέζικων επενδυτικών σχεδίων στην Ελλάδα.
Υπάρχουν, όμως, και άλλοι 13 εν δυνάμει επενδυτές, που επιθυμούν να επενδύσουν στην Ελλάδα και να συμπράξουν με ιδιώτες Έλληνες επιχειρηματίες ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς αποκρατικοποιήσεων οι οποίοι είναι οι εξής:
Στον τομέα των υποδομών η China Railway Construction Engineering Group, εξειδικευμένη στα σιδηροδρομικά έργα, και η China State Construction Engineering, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευών και αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας στην Κίνα.
Στον τομέα του τουρισμού και των ακινήτων η Dalian Wanda, η Country Garden Holdings, η Beijing Urban Construction Group, η ΗΝΑ, η ZHONG FU TIAN DI GROUP και η Riverside Group.
Στον χρηματοπιστωτικό τομέα η ICBC, η μεγαλύτερη εμπορική τράπεζα στην Κίνα, η China Development Bank που χρηματοδοτεί υποδομές και η Everbright Financial Investment Holding.
Στον τομέα των μεταλλικών ορυκτών η China Aluminum International Engineering, μία από τις σημαντικότερες παρόχους στον κόσμο υπηρεσιών για τη βιομηχανία αλουμινίου. Στον τομέα των τροφίμων η New Hope Group με αντικείμενο τη γεωργία, την κτηνοτροφία, τα γαλακτοκομικά προϊόντα.
Η ελληνική πλευρά σε συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς ετοιμάζει τη διοργάνωση Φόρουμ, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, με διευρυμένη συμμετοχή ελληνικών και κινέζικων επιχειρήσεων.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης μετά τη συνάντηση με τον κ. Στέργιο Πιτσιόρλα δήλωσε:
«...Όλοι οι παραγωγικοί φορείς και τα Ελληνικά Επιμελητήρια οφείλουμε να συντονιστούμε με το Enterprise Greece και να συνεργαστούμε με το Silk Road Chamber of International Commerce (SRCIC), το οποίο έχει συσταθεί για την προώθηση των συνεργασιών μεταξύ των επιχειρήσεων που μετέχουν στη στρατηγική Β&R.
Οι τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών είναι στην πρώτη γραμμή της συνεργασίας Κίνας-Ελλάδας, ενώ ακολουθούν το εμπόριο, ο τουρισμός, οι υπηρεσίες υγείας, οι κατασκευές, το real estate, τα τρόφιμα, τα μεταλλεύματα και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Η Ελλάδα μπορεί τα επόμενα χρόνια, υλοποιώντας το συγκεκριμένο ActionPlan, να αποκομίσει προστιθέμενη αξία και να αναδειχθεί σε στρατηγικό σύμμαχο της Κίνας, ως χώρα κρίκος σε βασικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας...».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr