Η αξία των πωλήσεων στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 υποχωρεί κατά 2,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ στο 9μηνο του 2014 η μείωση σε σύγκριση με το 2013 ήταν περιορισμένη, και δεν ξεπέρασε το 1,8%.
Η μείωση της αξίας πωλήσεων στο 9μηνο του τρέχοντος έτους είναι αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης του όγκου πωλήσεων, η οποία διαμορφώνεται στο 1,3%, και λιγότερο της μείωσης των τιμών ανά μονάδα, η οποία διαμορφώνεται στο 1,2%. Το 2013, μία από τις χειρότερες χρονιές συνολικά για το λιανεμπόριο και την οικονομία, η αξία των πωλήσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ είχε υποχωρήσει κατά το αντίστοιχο 9μηνο κατά 3,5%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Η μείωση τότε όμως οφειλόταν κυρίως στην πτώση των τιμών (κατά 3,4%) και όχι στην κάμψη του όγκου πωλήσεων που ήταν μόλις 0,1%.
Από την άλλη, το 2014 ήταν μια σχετικά καλή χρονιά για τον κλάδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ισολογισμών των 10 μεγαλύτερων επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ (δεν συμπεριλαμβάνεται ο Μαρινόπουλος, λόγω μη δημοσίευσης ισολογισμού) προκύπτει ότι αυτές αύξησαν, την προηγούμενη χρονιά, τις πωλήσεις τους κατά 1,59%. Επίσης, από τους ισολογισμούς 56 εταιρειών του κλάδου (πρόκειται για στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ») προκύπτει αύξηση κατά 12,65% των καθαρών προ φόρων κερδών (οργανικά και έκτακτα αποτελέσματα εκμετάλλευσης) το 2014 σε σχέση με το 2013. Ανοδική πορεία ακολούθησε την περασμένη χρονιά και το καθαρό περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων του κλάδου, διαμορφούμενο στο 1,99%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr