Οι πωλήσεις στο α' 3ηνο αυξήθηκαν σε ποσοστό 4,9%, ενώ η κερδοφορία αναμένεται να κινηθεί αναλόγως, επίδοση η οποία ξεπερνά την βασική πρόβλεψη του Ομίλου για αύξηση τζίρου μεταξύ 0%-5% και πτώση κερδοφορίας κατά 25%. Ο κ. Βακκάκης επεσήμανε, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, ότι η εικόνα του τετραμήνου είναι ακόμη καλύτερη με αύξηση πωλήσεων, που ξεπερνά το 6%.
Συγκερκιμένα, στην Ελλάδα, η επίδοση ήταν οριακά θετική, γεγονός αξιοσημείωτο λόγω των συνθηκών που επηρέασαν δραστικά την κατανάλωση τους προηγούμενους μήνες. Ο κ. Βακάκης συμπλήρωσε πως η τάση διατηρείται και στις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου, ωστόσο, εκτίμησε, πως οι σημαντικές αβεβαιότητες για την πορεία της εγχώριας οικονομίας εμποδίζουν τις ασφαλείς προβλέψεις.
Το ρευστό οικονομικό κλίμα οδήγησε στην πρόταση, όπως εξήγησε στο σώμα των μετόχων, για μη διανομή μερίσματος (η οποία εγκρίθηκε) παρά την υψηλή κερδοφορία και ρευστότητα που διαθέτει ο Όμιλος. Η διοίκηση της εταιρίας προτίμησε να καθυστερήσει, προκειμένου να λάβει «μια συμφέρουσα και όχι συναισθηματική απόφαση» μέχρι να κλείσει, όπως επεσήμανε, η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους δανειστές.
Επιπλέον διαβεβαίωσε τους μετόχους πως τα διαθέσιμα του ομίλου (περίπου 300 εκατ.ευρώ) είναι ισομερώς κατανεμημένα στις 4 χώρες όπου δραστηριοποιείται. Ειδικά για τις εν Ελλάδι καταθέσεις (ύψους 170 εκατ.ευρώ περίπου) εξήγησε ότι είναι προστατευμένα από πιθανό «κούρεμα» αφού καλύπτουν το δάνειο της εισηγμένης. Ο ίδιος τόνισε πως σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της εταιρίας εργάζεται με τη βεβαιότητα, ότι τα πράγματα θα ισορροπήσουν και θα βελτιωθούν στην ελληνική αγορά.
Αναπτυξιακό πλάνο
Η επέκταση της εταιρείας συγκρατείται προς το παρόν και ο Όμιλος επικεντρώνεται στην εσωτερική αγορά, ενόψει της δέσμευσης της κυβέρνησης για άνοιγμα των καταστημάτων και την Κυριακή. «Η 7ήμερη λειτουργία των καταστημάτων είναι μια διαχειριστική πρόκληση. Οφείλουμε να αναλύσουμε την κατάσταση και να αναδιατάξουμε το δίκτυο μας, έτσι ώστε αν η δέσμευση υλοποιηθεί να προκύψει έστω μικρό όφελος για το δίκτυο».
Υπό αυτό το πρίσμα εξετάζεται η αποδοτικότητα του δικτύου και οι δυνατότητες δημιουργίας συνεργιών μεταξύ καταστημάτων ώστε να προκύψει ένα συγκεντρωμένο δίκτυο, που να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας εποχής, «εάν κι εφόσον η δέσμευση υλοποιηθεί». Παρόλα αυτά, η διοίκηση της JUMBO δεν αποκλείει περαιτέρω κινήσεις επέκτασης στο εξωτερικό, χωρίς να έχει οριστικοποιήσει το άνοιγμα νέων σημείων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr