Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Ινστιτούτου Εμπορίου της ΕΣΕΕ, η ανάλυση σε μηνιαία βάση υποδηλώνει πως τον Ιούλιο του 2014 ο ΔΚΕ μειώθηκε έναντι του Ιουνίου του ίδιου έτους, τάση όμως που έχει παρατηρηθεί/καταγραφεί και στο παρελθόν, με πιο πρόσφατη εκείνη που προέκυψε από τη σύγκριση του Ιουλίου/Ιουνίου 2013 (-1,7%). Φέτος, η μηνιαία υποχώρηση του ΔΚΕ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υποχώρηση των πωλήσεων στις κατηγορίες «Πωλήσεις εκτός καταστημάτων» (-7,1%), στα «Τρόφιμα, Ποτά, Καπνός» (-6,9%) ενώ μικρότερης έκτασης καθοδική πίεση στο Δείκτη προήλθε από την περιορισμένη εμπορική δραστηριότητα στα «Μεγάλα Πολυκαταστήματα Τροφίμων» (-2,1%), στα «Καταστήματα Φαρμακευτικών-Καλλυντικών» (-1,8%) και στα «Καύσιμα και Λιπαντικά» (-0,9%).
Συνοπτικά, αναφέρει η ανακοίνωση, τα αποτελέσματα από τον ΔΚΕ του Ιουλίου αποτελούν μία ασθενή ένδειξη μεταβολής των επί σειρά ετών αρνητικών εξελίξεων στην ελληνική αγορά λιανικής αλλά θα ήταν, τουλάχιστον για την ώρα, εξαιρετικά πρώιμο και παρακινδυνευμένο να μιλήσουμε για μεταστροφή του κλίματος και την πολυπόθητη έξοδο από την ύφεση. Η συγκεκριμένη άποψη ενισχύεται από το γεγονός πως η εμπορική δραστηριότητα των καταστημάτων λιανικής κατά τη διάρκεια του τρέχοντος επταμήνου υπολείπεται κατά 1,6% σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2013. Τα προβλήματα και οι προκλήσεις που έχουν καθηλώσει τη ζήτηση και έχουν οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό και τελικά σε οριστική έξοδο από την αγορά 130 χιλιάδες μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις παραμένουν. Οι εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα θα είναι καθοριστικές σε μία αγορά που προσπαθεί, επί ματαίω μέχρι σήμερα, να βρει επιτέλους το βηματισμό της.
Οι μεταβολές του τζίρου και του όγκου πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο οδήγησαν την ΕΣΕΕ σε προτάσεις αλλαγών στην αγορά. Στις σχετικές συνεδριάσεις της ομάδας εργασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την επεξεργασία κώδικα δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες και διαχείριση αποθεμάτων η ΕΣΕΕ, μεταξύ άλλων προτείνει τα εξής:
- Ως προς τις εκπτώσεις, πρέπει να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι. Οι τακτικές εκπτώσεις πρέπει να έχουν σαφή ημερομηνία έναρξης και λήξης και οι μέρες να είναι συνεχόμενες.
- Επειδή κάθε περιοχή έχει τις ιδιαιτερότητές της, τουλάχιστον η διενέργεια εποχιακών και θεματικών προσφορών να καθορίζεται από το τοπικό εμπορικό σύλλογο σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
- Να είναι σαφής η χρονική διάρκεια των προσφορών (πχ. «10ήμερα ή 15νθήεμερα προσφορών).
- Οι διπλές διαγραμμένες τιμές και η χρήση ποσοστών να επιφυλάσσονται μόνο για τις εκπτώσεις.
- Να απαγορεύονται οι εκπτώσεις – προσφορές – προωθητικές ενέργειες τις 30 ημέρες που προηγούνται των τακτικών εκπτώσεων.
- Η χρονική διάρκεια των προσφορών να μην υπερβαίνει το 50% της αμέσως προηγούμενης χρονικής περιόδου κατά την οποία τα προσφερόμενα προϊόντα διατίθενται στη τιμή στην οποία δηλώνεται ως αρχική, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο τρόπο μέτρησης που βγαίνει με μαθηματικό τύπο και χρησιμοποιείται στο εξωτερικό.
- • Να έχουν το δικαίωμα και τα κοινά καταστήματα να δημιουργούν «γωνιές stock».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr