Βασικό θέμα των παρεμβάσεων, ήταν το ακανθώδες και φλέγον πρόβλημα του παρεμπορίου.
Ειδικότερα, ο γγ του Υπουργείου Ανάπτυξης, Στέφανος Κομνηνός, τόνισε ότι απαιτείται η συνεργασία όλων των φορέων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου.
Αναφέρθηκε στις ενέργειες που στοχεύουν στον περιορισμό του παρεμπορίου, επισημαίνοντας ότι πλέον με λιγότερους πόρους αλλά και λιγότερο ανθρώπινο δυναμικό, το υπουργείο συνεχίζει να επικεντρώνεται στον συγκεκριμένο στόχο.
Ανέφερε ότι αποτελεί πλήγμα προς αυτή την κατεύθυνση η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, ενώ η μείωση του προσωπικού σε υπηρεσίες όπως τα Τελωνεία δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο τις δράσεις για τον περιορισμό του περεμπορίου.
Την άποψή ότι το παρεμπόριο αποτελεί πλήγμα για τον οργανωμένο λιανεμπόριο, εξέφρασε και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνης Μακρής, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά της Πολιτείας.
Αναφέρθηκε, επίσης, στην αλλαγή της νοοτροπίας του καταναλωτή ο οποίος στο νέο περιβάλλον, όπως διαμορφώνεται μετά την οικονομική κρίση, γίνεται πιο απαιτητικός και αναζητά την καλή σχέση αξίας και τιμής στα προϊόντα που αγοράζει.
Ο ίδιος, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το άνοιγμα των καταστημάτων την περασμένη Κυριακή και την έναρξη των ενδιάμεσων εκπτώσεων την 1η Νοεμβρίου γεγονότα που, όπως είπε, αλλάζουν πλέον τα δεδομένα στην αγορά του λιανεμπορίου.
Προϊόντα-μαϊμού
Στο πλαίσιο του συνεδρίου έγινε αναφορά και στις διαστάσεις που έχει πάρει το θέμα των απομιμήσεων των προϊόντων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα απώλειες στον τζίρο των επιχειρήσεων αλλά και σε θέσεις εργασίας.
Η Ελένη Παπαθανασοπούλου, μέλος ΔΣ της GSI Association Greece, εξουσιοδοτημένου φορέα για τη διαχείριση του συστήματος και τη χορήγηση GSI κωδικών barcodes με προθέματα 520 και 521, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα βελτιστοποίησης της ασφάλειας των προϊόντων με στόχο την εξασφάλιση άριστης διαχείρισης στο λιανικό εμπόριο και τα καταναλωτικά αγαθά. Όπως τόνισε η χρήση των διεθνών προτύπων GSI εξασφαλίζει τυποποιημένες διαδικασίες για την καταπολέμηση της διακίνησης πλαστών προϊόντων.
Νέες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις
Όπως αναφέρθηκε από τους ομιλητές στο πλαίσιο του συνεδρίου, δεδομένων των αλλαγών που συντελούνται στην αγορά παγκοσμίως, είναι επιβεβλημένη η επανεξέταση των επιχειρηματικών μοντέλων και των στρατηγικών μάρκετινγκ με στόχο να δοθούν εύστοχες λύσεις στις νέες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις σήμερα.
Εξάλλου, η αύξηση της χρήσης του διαδικτύου ανά τον κόσμο οδηγεί στη δημιουργία ενός "ψηφιακού καταναλωτή", οι συνήθειες του οποίου θα ανατρέψουν τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα.
Τόσο οι εταιρείες συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων, όσο και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του λιανικού εμπορίου, πρέπει να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες του νέου αυτού είδους καταναλωτή και να αξιοποιήσουν σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις για να τον προσεγγίσουν πιο αποτελεσματικά.
Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές (apps) για smartphones επηρεάζουν όλο και περισσότερο τη συνολική αγοραστική εμπειρία. Πολλοί καταναλωτές ενημερώνονται από ψηφιακές πηγές που δεν ελέγχονται από τους ιδιοκτήτες των προϊόντων (brands).
Τα "standards" μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι πληροφορίες που αφορούν ένα προϊόν είναι ακριβείς και ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Τα brands έχουν πλέον τη δυνατότητα να δημοσιεύουν πληροφορίες σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο και να τις διοχετεύουν ανά τον κόσμο με διάφορες ψηφιακές εφαρμογές.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, ποσοστό μεγαλύτερο του 36% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει στην κατοχή του smartphone, 50% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων επηρεάζεται από το διαδίκτυο, ενώ 80% των καταναλωτών χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναζητήσουν καινούρια προϊόντα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr