Επιπρόσθετα, έρευνα που διεξήγαγε πέρυσι η Ηellastat σε ένα δείγμα από 45 επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ έδειξε ότι στη χρήση του 2005 ο συνολικός τζίρος αυξήθηκε κατά 7,7%. Ανοδος που όμως δεν αποτυπώθηκε και στα κέρδη, καθώς καταγράφηκαν απώλειες της τάξεως του 5,4% στα λειτουργικά αποτελέσματα των έξι μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου.
Σε αυτό το δύσκολο κλίμα, αναφέρει παράγοντας της αγοράς, βασική παράμετρος του οποίου είναι και οι σταθερά μειούμενες δαπάνες για καταναλωτικά είδη προστίθεται και η πάντα αιωρούμενη απειλή της Επιτροπής Ανταγωνισμού για επιβολή προστίμων κατά των φαινομένων εναρμονισμένης πρακτικής σε επίπεδο τιμών. Υπενθυμίζεται, σύμφωνα με την ίδια πηγή η περυσινή τσουχτερή «καμπάνα» ύψους 17 εκατ. ευρώ που εισηγήθηκε η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε επτά αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στον ΣΕΣΜΕ για εναρμονισμένη πρακτική διαμόρφωσης των τιμών εις βάρος των καταναλωτών. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία συμπληρώνει ο ίδιος παράγοντας ότι το προαναφερθέν πρόστιμο μειώθηκε τελικώς φέτος στο 1/5 του αρχικού ποσού, καθώς το κακό έχει γίνει και αυτό δεν είναι άλλο από τη «ρεστινιά» που έχει κολλήσει στα σούπερ μάρκετ ότι καρπώνονται εξολοκλήρου ή πάνω από το 50% τις εκπτώσεις που πραγματοποιούν οι βιομηχανίες στα είδη τους υπέρ του καταναλωτή.Το ερώτημα βεβαίως εάν ισχύει αυτό, είναι πως τελικά μπορούν να δικαιολογηθούν οι απώλειες στα κέρδη των σούπερ μάρκετ, το αρνητικό καθαρό περιθώριο κέρδους για αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου, ο περιορισμός της αποδοτικότητας του ενεργητικού κ.λπ.
Υπό το πρίσμα λοιπόν των δεδομένων αυτών όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκονται σε μία διαρκή αναζήτηση νέων πηγών εσόδων, που στην παρούσα φάση αυτές που ξεχωρίζουν είναι δύο η ενίσχυση των privatelabel που χαρακτηρίζονται από υψηλά περιθώρια κερδοφορίας αλλά και η δημιουργία δικτύων franchising επιτρέποντας την ταχύτερη διάδοση ενός σήματος. Κατευθύνσεις που απορροφούν τεράστια επενδυτικά κονδύλια, εάν σε αυτές προστεθούν τα καταστήματα που εγκαινιάζονται κάθε χρόνο, οι βελτιώσεις στις υποδομές, όπως είναι οι αποθηκευτικοί χώροι αλλά και η περαιτέρω αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τον καταναλωτή.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά τον όμιλο Carrefour που ηγείται στον κλάδο βάσει πωλήσεων με το ομώνυμο σήμα, το ChampionMαρινόπουλος, το DIA, το 5 Μαρινόπουλος την τελευταία διετία εμφανίζονται να έχουν διευρυνθεί οι ρόλοι του καθώς με εφαλτήριο την ελληνική αγορά έχει ξεκινήσει να εδραιώνει την θέση του και στην ευρύτερη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μετά την κυπριακή αγορά στην οποία προσχώρησε με την εξαγορά της ChrisCash & CarryPublic, η θυγατρική της πολυεθνικής έχει βάλει πλώρη για την Βουλγαρία και έπεται σύμφωνα με πληροφορίες η Σερβία. Οσον αφορά την ελληνική αγορά ο πρωταρχικός στόχος παραμένει η ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων, ενώ αίσθηση προκάλεσε η προ μηνών απόφαση της διοίκησης να συνεχίσει την ανάπτυξη του σήματος Champion και με franchising.
Μεγαλόπνοο είναι και το επενδυτικό πλάνο που έχει χαράξει η εισηγμένη αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος για την προσεχή τριετία το οποίο και ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με στέλεχος της διοίκησης ο στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της αλυσίδας στη Βόρειο Ελλάδα μέσω 70 καταστημάτων, για την υποστήριξη των οποίων έχει δρομολογηθεί και η ανέγερση αποθηκευτικών χώρων. Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο της πορείας της εισηγμένης είναι η ιδιαίτερη βαρύτητα που έδωσε την φετινή περίοδο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, πολιτική την οποία σκοπεύει να συνεχίσει, που τουλάχιστον για την τρέχουσα χρήση αναμένεται να της αποφέρουν πάνω από το 11% των ενοποιημένων πωλήσεών της.
Η συνέχιση της καλής απόδοσης της εταιρείας αποτελεί βασικό μέλημα της διοίκησης του ομίλου Ατλάντικ. Στο πλαίσιο αυτό έχει αποφασιστεί η διαρκής εκπαίδευση στελεχών και εργαζομένων, η ανάπτυξη δικτύου Χονδρικής πώλησης (Cash & Curry - Franchising), οι ανακαινίσεις υπαρχόντων καταστημάτων, η δημιουργία νέων ιδιόκτητων καταστημάτων κ.λπ. Με έμφαση στο πρώτο φετινό εξάμηνο τα μετά φόρων κέρδη του ομίλου υποχώρησαν κατά 4,9% ενώ αυξήθηκαν κατά 4,48%. Από την
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr