Όπως τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, συνολικά, «ο ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης είναι σημαντικός και συνίσταται, μεταξύ άλλων, στην προστασία των νοικοκυριών, στην αποκατάσταση πολύτιμων υλικών και οικονομικών πόρων, στη δημιουργία αποταμιευτικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση παραγωγικών επενδύσεων, στη στήριξη και ενθάρρυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, στην τόνωση των φορολογικών εσόδων του Δημοσίου».
Ειδικότερα, ως προς τα δημόσια οικονομικά και τις οικονομικές επιδόσεις, η ιδιωτική ασφάλιση όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας:
▪ συμβάλλει στη διαχρονική εξομάλυνση της συνολικής κατανάλωσης,
▪ προωθεί την αποτελεσματική λειτουργία των αγορών κεφαλαίων,
▪ αναβαθμίζει την παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών,
▪ κινητοποιεί εγχώριες αποταμιεύσεις και
▪ προωθεί τη χρήση τους σε μακροχρόνιες επενδύσεις.
«Παρά τη σημαντική συνεισφορά της στα μεγέθη της οικονομίας, η ελληνική ασφαλιστική αγορά παραμένει μικρή και ρηχή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και η χώρα μας υπο-ασφαλισμένη σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση» υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών που τόνισε ότι «κατά το παρελθόν, υπήρχαν προβλήματα στον κλάδο που έβλαψαν την εικόνα και τη φήμη της αγοράς, και υπονόμευσαν την ήδη χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών. Σήμερα, όμως, ο κλάδος φαίνεται να έχει απομακρυνθεί από τις αστοχίες του παρελθόντος. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την ενίσχυση της αξιοπιστίας του, με την εφαρμογή του κανονιστικού πανευρωπαϊκού πλαισίου Solvency II και την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος» ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών και προσέθεσε ότι «το στοίχημα, πλέον, είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς αυτή αποτελεί στοιχείο-κλειδί για να μπορέσει να αναπτυχθεί η ασφαλιστική αγορά, να διεισδύσει στην κοινωνία και να διαδραματίσει τονρόλο που πρέπει στην εθνική οικονομία».
Παράλληλα τόνισε ότι «η Κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνία και την οικονομία, υλοποιεί παρεμβάσεις υποστήριξης, αναμόρφωσης και αναβάθμισης του ασφαλιστικού συστήματος, παρεμβάσεις εμπέδωσης της ασφαλιστικής συνείδησης και ενθάρρυνσης της εργασίας.
Παρεμβάσεις, που, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα εξής:
1ον. Υλοποιεί πολιτικές προστασίας της μητρότητας, στήριξης του θεσμού της οικογένειας, εναρμόνισης επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής ως απάντηση στο δημογραφικό πρόβλημα.
2ον. Προχωρά σε παρεμβάσεις μείωσης φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Παρεμβάσεις που βελτιώνουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών – υπενθυμίζω ότι το Β΄ τρίμηνο του 2021 το διαθέσιμο εισόδημα αυξήθηκε κατά 7% – και διαμορφώνουν συνθήκες σταθερότητας, ώστε να μπορέσει η ιδιωτική ασφάλιση να κατακτήσει τη δική της θέση στον οικογενειακό οικονομικό προγραμματισμό.
3ον. Δρομολογεί πολιτικές παροχής κινήτρων για την ενίσχυση του κεφαλαιοποιητικού συστήματος, διασφαλίζοντας όμως, παράλληλα, ένα ισχυρό δημόσιο σύστημα, με καθολικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα.
4ον. Ενισχύει τη σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος μέσω της τόνωσης της ρευστότητας και της μείωσης των «κόκκινων» δανείων, διαμορφώνοντας το κατάλληλο πεδίο ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς και μέσα από τις συνέργειες τραπεζών και ασφαλιστικών εταιρειών.
5ον. Βελτιώνει το επίπεδο του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, συνδράμοντας στην ενίσχυση και εμπέδωση της ασφαλιστικής κουλτούρας.
6ον. Νομοθετεί την κινητροδότηση της ιδιωτικής ασφάλισης στο πλαίσιο της Κρατικής Αρωγής, για πληττόμενες από φυσικές καταστροφές επιχειρήσεις.
Οι εντεινόμενες και αυξανόμενες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης υπογραμμίζουν και ενισχύουν τη σημασία της περαιτέρω ανάπτυξης του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα, καθώς απαιτούνται, πλέον, σημαντικά ποσά σε αποζημιώσεις από φυσικές καταστροφές.
Αναδεικνύεται, ως εκ τούτου, ο εξαιρετικά χρήσιμος και συμπληρωματικός ρόλος της ιδιωτικής ασφάλισης στο κοινωνικό κράτος» ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Η ΕΑΕΕ
Στο μεταξύ η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) από χτες ξεκίνησε να λανσάρει τη νέα ψηφιακή καμπάνια της με κεντρικό μήνυμα «Τα σημαντικά πράγματα στη ζωή, δεν τα ρισκάρουμε». Η νέα καμπάνια ξεκινά στις 11/11, ημερομηνία που έχει θεσμοθετηθεί ως «Ημέρα Ασφάλισης», προκειμένου να υπενθυμίζεται στους πολίτες η αξία της Ασφάλισης.
Η ψηφιακή καμπάνια της ΕΑΕΕ στοχεύει στην ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης των πολιτών και στην ανάδειξη της αξίας της Ασφάλισης, ως πολύτιμου συμμάχου στα απρόοπτα και τις κρίσιμες στιγμές στη ζωή μας.
Η καμπάνια αποτελείται από τέσσερα σύντομα βίντεο τα οποία αντιπαραβάλουν μικρά, καθημερινά και ασήμαντα ρίσκα με τα σημαντικά ζητήματα της ζωής που δεν πρέπει ποτέ να διακινδυνεύουμε ανασφάλιστοι, όπως η υγεία και η περιουσία μας.
«Η πανδημία Covid – 19 και οι συχνότερες και σφοδρότερες φυσικές καταστροφές δείχνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι ζούμε σε έναν κόσμο γεμάτο ρίσκα και ανατροπές. Παρόλ’ αυτά oι Έλληνες παραμένουν σημαντικά ανασφάλιστοι συγκριτικά με τους Ευρωπαίους, με αποτέλεσμα να βρίσκονται εκτεθειμένοι στους κινδύνους.» αναφέρει στο μήνυμά του ο Πρόεδρος της ΕΑΕΕ, κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου. «Η ασφάλιση προστατεύει τους πολίτες από τις ζημιές που φέρνουν τα απρόοπτα. Ο ελληνική ασφαλιστική αγορά στηρίζει κάθε χρόνο χιλιάδες συμπολίτες μας με αποζημιώσεις που αγγίζουν τα €2,5 δισ. Η καμπάνια της ΕΑΕΕ έχει ακριβώς αυτόν τον σκοπό: να υπενθυμίσει ότι ο ασφαλιστικός κλάδος με υψηλό αίσθημα ευθύνης βρίσκεται δίπλα στους πολίτες για να προστατέψει όλα αυτά που είναι σημαντικά για αυτούς».
Οι πρωταγωνιστές της καμπάνιας, ο chef Σταύρος Βαρθαλίτης, ο αρχιτέκτονας Σπύρος Σούλης, η δημοσιογράφος Μυρτώ Κάζη και ο ηθοποιός Δημήτρης Μακαλιάς αναδεικνύουν με τον μοναδικό τους τρόπο τα μηνύματα της καμπάνιας, υπενθυμίζοντας την αξία των Ασφαλίσεων Υγείας, Περιουσίας, Σύνταξης και Αυτοκινήτου.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr