Τα στοιχεία προκύπτουν από έκθεση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Σύμφωνα με αυτή, ο μερισμός της παραγωγής του κλάδου ανά κανάλι διανομής είχε ως εξής: τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 87,2%, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο) 10,9%, οι απευθείας πωλήσεις 1,5% και η συνεργασία με τις τράπεζες (bancassurance) συμμετέχει με 0,4% επί του συνόλου.
Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο πλήθος ασφαλισμένων σκαφών είναι αυτά της προσωπικής αναψυχής, ενώ αυτά υπερέχουν και στις αποζημιώσεις. Ως τρόπο κίνησης, η πλειοψηφία των ασφαλισμένων σκαφών διαθέτει μηχανοκίνηση, αλλά τα ιστιοπλοϊκά σκάφη έχουν μεγαλύτερη μέση ασφαλιζόμενη αξία.
Η μέση αποζημίωση μειώθηκε από 13,1 χιλ. ευρώ (σύμφωνα με την έρευνα για το έτος 2015) στα 11,1 χιλ. ευρώ συνολικά. Οι κύριες αιτίες καταβολής αποζημιώσεων έχουν σχέση με μηχανικές βλάβες (18,7% επί του πλήθους), πρόσκρουση/σύγκρουση (17,3%), και αστική ευθύνη για υλικές ζημιές (11,7%). Το ποσοστό των ζημιών στο ελικοαξονικό σύστημα (οφειλόμενες αθροιστικά σε επιπλέον ή/και σταθερό αντικείμενο) είναι 12,9%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μελέτης της εξέλιξης των αποζημιώσεων του κλάδου, η αποθεματοποίηση των εκκρεμών ζημιών κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου. Η μέση ζημία εκτιμάται στα 10.547 ευρώ το 2016, αυξημένη από τα 7.420 ευρώ το 2015. Η μέση ζημία στην οκταετία 2009-2016 εκτιμάται στα 10.642 ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr