Με το καλοκαίρι προ των πυλών, η προετοιμασία του σκάφους για τις πρώτες πλεύσεις τίθεται ως βασική προτεραιότητα για τους ιδιοκτήτες. Βασικό κομμάτι της προετοιμασίας αποτελεί η ασφάλιση του σκάφους, τόσο για την αστική ευθύνη του, όσο και για το ίδιο το σκάφος. Είναι γεγονός ότι, η οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, έχει επηρεάσει αφενός τις πωλήσεις των σκαφών και αφετέρου έχει αυξήσει τον αριθμό των παροπλισμένων σκαφών. Ιδιαίτερη ανησυχία έχει προκαλέσει η συνεχής αυξητική τάση του αριθμού των ανασφάλιστων σκαφών.
Τι πρέπει να λάβει λοιπόν υπόψη του κάποιος που ενδιαφέρεται να ασφαλίσει το σκάφος του;
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον νόμο 4256/2014, η ασφάλιση αστικής ευθύνης σκαφών είναι υποχρεωτική. Καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες οι έλεγχοι των αρχών εντείνονται, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της συγκεκριμένης εγκυκλίου, τα πρόστιμα που ενδέχεται να επιβάλλονται στους κατόχους των ανασφάλιστων σκαφών, μπορεί να ανέρχονται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ. Παρόλο που η ασφάλιση Αστικής Ευθύνης καθίσταται υποχρεωτική, ωστόσο αυτή από μόνη της δεν επαρκεί, ώστε να προφυλάξει το ίδιο το σκάφος από τους πιο συνηθισμένους κινδύνους που αποτελούν και την πλειονότητα των ζημιών.
Με βάση τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, οι πιο συνήθεις αιτίες ζημιών είναι η κλοπή, οι μηχανικές βλάβες, η πρόσκρουση/σύγκρουση και οι ζημιές από κακοκαιρία. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Ένωσης, μια μέση ζημιά για σκάφη αναψυχής, μπορεί να ανέρχεται στα € 9.500 ευρώ, πράγμα που σημαίνει πως το κόστος του ασφάλιστρου είναι η ελάχιστη επένδυση του ιδιοκτήτη στην εξασφάλιση της περιουσίας του.
Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν ασφαλιστικές εταιρίες, που στα βασικά πακέτα Ασφάλισης Σκαφών, εκτός από την Αστική ευθύνη, έχουν συμπεριλάβει το κόστος για την ανέλκυση ή μετακίνηση ναυαγίου και τις ζημιές σε τρίτους, κατά την οδική μεταφορά του σκάφους. Ενδεικτικά θα αναφερθεί ότι, το ετήσιο κόστος για τις προαναφερόμενες καλύψεις για ένα σκάφος έως 7 μέτρα, μπορεί να ξεκινά από €161 ευρώ. Πέρα όμως από την υποχρεωτική κάλυψη αστικής ευθύνης, ένας ιδιοκτήτης μπορεί να αναζητήσει ένα πιο ενισχυμένο πακέτο καλύψεων, προσθέτοντας και την κάλυψη Ιδίων ζημιών, προστατεύοντας έτσι το σκάφος του έναντι σημαντικών κινδύνων.
Η κάλυψη Ιδίων Ζημιών μπορεί να περιλαμβάνει ζημιές που θα προκληθούν από σύγκρουση, πρόσκρουση, βύθιση, ανατροπή, ζημίες από κακοκαιρία, κλοπή, πειρατεία, πυρκαγιά, κακόβουλες ενέργειες, καθώς και κάλυψη προσωπικού ατυχήματος του κυβερνήτη και των επιβαινόντων. Η κάλυψη μηχανικών βλαβών είναι μια κάλυψη η οποία παρέχεται από τις ασφαλιστικές εταιρίες υπό προϋποθέσεις και με την καταβολή επιπλέον ασφαλίστρου. Οι καλύψεις αυτές παραμένουν σε ισχύ, τόσο στην περίοδο κίνησης του σκάφους, όσο και την περίοδο ακινησίας του στη στεριά, ενώ παράλληλα ο ασφαλισμένος πολλές φορές έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει το συμβόλαιο στα μέτρα του, ανάλογα με τη χρήση που κάνει στο σκάφος του.
Η κ. Σωτηρία Μαράκη, Head of Personal Property South Zone EMEA της AIG, τοποθετήθηκε σχετικά με την Ασφάλιση των σκαφών:
«Πέρα από το γεγονός ότι η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Σκαφών είναι υποχρεωτική βάσει νόμου, η προστασία του ίδιου του σκάφους συνδυαστικά με την κάλυψη αστικής ευθύνης, πρέπει να αποτελεί βασική μέριμνα για κάθε ιδιοκτήτη σκάφους. Δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, η AIG έχει διαμορφώσει τα προγράμματα Ασφάλισης Σκαφών με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και την οικονομική δυνατότητα όλων των ασφαλισμένων. Επιπλέον, για τα σκάφη υψηλής αξίας, η AIG δίνει τη δυνατότητα ασφάλισης μέσω του Private Client Group, παρέχοντας εξατομικευμένες λύσεις, καλύψεις και υπηρεσίες, πέρα από τις συνηθισμένες της αγοράς.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr