Χθες ήταν η σειρά του διευθύνοντος συμβούλου της AXA Ασφαλιστικής κ. Ερρίκου Μοάτσου να αναφερθεί στο θέμα. Όπως είπε ο κ. Μοάτσος «για εμάς στην ΑΧΑ, η σωστή προστασία της υγείας αποτελεί κύρια στρατηγική προτεραιότητα παγκοσμίως» και πρόσθεσε ότι στην Ελλάδα η ΑΧΑ Ασφαλιστική κατέχει μερίδιο αγοράς 5% και στοχεύει βέβαια να το αυξήσει περαιτέρω με το νέο πρόγραμμα υγείας που προτείνει το «mediσυν2».
Για τις ασφαλιστικές εταιρείες η επιλογή ανάπτυξης των εργασιών στις ασφαλίσεις υγείας, απορρέει από τρεις κύριους παράγοντες.
Ο πρώτος είναι το τεράστιο κενό που αφήνει η κατάρρευση του δημοσίου συστήματος υγείας, κενό που προκαλεί εκ των πραγμάτων σημαντική αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Ο δεύτερος είναι τα τεράστια περιθώρια ανάπτυξης που έχει ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης στο συγκεκριμένο τομέα. Πρέπει να σημειωθεί ότι η ιδιωτική δαπάνη υπηρεσιών υγείας προσεγγίζει τα 6 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο των προγραμμάτων υγείας φθάνει μόλις τα 625 εκατ. ευρώ, όπως αποκάλυψε χθες ο κ. Μοάτσος. Δηλαδή ενώ οι έλληνες πολίτες βάζουν από την τσέπη τους περίπου 6 δισ. ευρώ για την πληρωμή υπηρεσιών υγείας μόλις το 10% αυτών, πηγαίνει σε ασφαλιστικά προγράμματα. Είναι επομένως προφανές ότι με τα κατάλληλα προϊόντα και την «εκπαίδευση» του πληθυσμού το ποσοστό αυτό μπορεί να εκτοξευθεί στο μέλλον.
Ο τρίτος παράγοντας είναι η νέα κοινοτική οδηγία Solvency II. Οι νέες ρυθμίσεις του εποπτικού πλαισίου, επιβάλλουν αυξημένες κεφαλαιακές απαιτήσεις για προϊόντα μακροχρόνιας διάρκειας, όπως π.χ. είναι τα συνταξιοδοτικά, ή τα ισόβιας διάρκειας προγράμματα υγείας. Οι ρυθμίσεις αυτές καθιστούν τα εν λόγω προϊόντα πολύ ακριβά και ενδεχομένως ασύμφορα για τον μέσο καταναλωτή.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες «υποχρεώνονται» λοιπόν να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα και δημιουργούν μία νέα γενιά προϊόντων ετησίως ανανεούμενων, τα οποία δεν απαιτούν υψηλές κεφαλαιακές δεσμεύσεις και συνεπώς είναι πολύ πιο προσιτά στον μέσο καταναλωτή. Παράλληλα επιτρέπουν τον καλύτερο έλεγχο του κόστους. Επίσης στο βαθμό που τα εν λόγω προϊόντα συνδέονται και με συγκεκριμένα συμβεβλημένα νοσοκομειακά συγκροτήματα τότε το κόστος τους περιορίζεται ακόμη περισσότερο.
Σε ότι αφορά τους όρους και τις καλύψεις εναπόκειται στον καταναλωτή - όπως πάντα συμβαίνει άλλωστε - να πραγματοποιήσει σχετική έρευνα αγοράς και να επιλέξει αυτό το πρόγραμμα που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr