Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο Reporter Magazine Ιουλίου 2021
Ο ΟΠΑΠ επέδειξε τις αντοχές του απέναντι στην πανδημία, καθώς και την επιχειρησιακή ετοιμότητά του, για να προωθήσει σημαντικά έργα, που θα συμβάλλουν στη μελλοντική ανάπτυξή της, όπως αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα του. Μεταξύ των έργων που υλοποιήθηκαν περιλαμβάνονται η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου εμπορικού πλάνου και ενεργειών στήριξης για το δίκτυο των καταστημάτων, η ανάπτυξη και εξέλιξη των online δραστηριοτήτων της εταιρείας κ.ά.
Υγιείς οικονομικές επιδόσεις και σημαντικό μέρισμα για τους μετόχους
Τα οικονομικά αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2020, καθώς και για το πρώτο τρίμηνο του 2021, επιβεβαίωσαν τη δυναμική του επιχειρηματικού μοντέλου του ΟΠΑΠ, ενώ ανέδειξαν ότι η εταιρεία διασφάλισε την ισχυρή ταμειακή θέση της, ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, για το σύνολο της χρήσης του 2020, ο ΟΠΑΠ σημείωσε καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) ύψους 1,129 δισ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 260,3 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη ύψους 205,3 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, το GGR ανήλθε σε 174,2 εκατ. ευρώ, τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 61,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 10,3 εκατ. ευρώ.
ΚAMIL ZIEGLER / Εκτελεστικός Πρόεδρος ΟΠΑΠ
Στη βάση αυτή, η διοίκηση του ΟΠΑΠ πρότεινε τη διανομή μεικτού μερίσματος, για τη χρήση του 2020, ύψους 55 λεπτών του ευρώ ανά μετοχή προς τη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της 17ης Ιουνίου 2021. Το γεγονός αυτό καθιστά τον ΟΠΑΠ μια από τις λίγες ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που θα αποδώσει μέρισμα και εφέτος. Ταυτόχρονα, επαναβεβαιώνει τη δέσμευση της διοίκησης του ΟΠΑΠ για τη διανομή του μεγαλύτερου μέρους των ελευθέρων ταμειακών ροών προς τους μετόχους της εταιρείας.
Το εμπορικό δίκτυο του ΟΠΑΠ σε πρώτο πλάνο
Βασική προτεραιότητα για τον ΟΠΑΠ ήταν η στήριξη του εμπορικού δικτύου του, που επλήγη σημαντικά από τα περιοριστικά μέτρα για τον κορονοϊό. Ήδη από τις αρχές της πανδημίας, η εταιρεία υιοθέτησε σειρά οικονομικών μέτρων, με έμφαση στην ελάφρυνση υποχρεώσεων και λειτουργικών εξόδων, καθώς και την ενίσχυση των χρηματοοικονομικών ροών των καταστημάτων ΟΠΑΠ και PLAY. Μεταξύ άλλων, στα μέτρα αυτά περιλαμβάνεται ένα μακροχρόνιο πλάνο για την αποπληρωμή υποχρεώσεων με μηνιαίες δόσεις, οικονομική ενίσχυση για την πληρωμή λογαριασμών τηλεπικοινωνιών, αναστολή βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων κ.ά.
JAN KARAS / Διευθύνων Σύμβουλος ΟΠΑΠ
Επιπλέον, ακόμη και εν μέσω lockdown, συνεχίστηκαν οι ενέργειες εκσυγχρονισμού και εξέλιξης του δικτύου καταστημάτων. Από τις αρχές του 2020 έως και τους πρώτους μήνες του 2021, αναπτύχθηκαν ή ανακαινίστηκαν περισσότερα από 375 καταστήματα, ενώ σε 1.500 πρακτορεία αναβαθμίστηκε ο τεχνολογικός εξοπλισμός προβολής video. Παράλληλα, με γνώμονα την επαναλειτουργία του, ο ΟΠΑΠ υλοποίησε ένα δυναμικό εμπορικό πλάνο και ενίσχυσε το προϊοντικό χαρτοφυλάκιό του, με νέα παιχνίδια PLAY, νέα αθλητικά γεγονότα στο κανάλι live μεταδόσεων στα πρακτορεία, νέες επιλογές στον αθλητικό στοιχηματισμό και το Powerspin και νέα παιχνίδια ΣΚΡΑΤΣ.
Ακόμη, στο πλαίσιο της περαιτέρω ψηφιοποίησης των καταστημάτων, είναι ήδη διαθέσιμο το νέο πρόγραμμα πιστότητας «ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις». Το νέο πρόγραμμα, που αφορά όλα τα παιχνίδια που διατίθενται μέσω των καταστημάτων ΟΠΑΠ, επιβραβεύει τους παίκτες με διάφορους τρόπους (π.χ. δώρα και προσφορές), ενισχύοντας ταυτόχρονα την εμπειρία του πελάτη μέσω της χρήσης smartphone.
Ανάπτυξη για τις online δραστηριότητες
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων συνεισέφερε σημαντικά στα συνολικά έσοδα της εταιρείας. Συγκεκριμένα, τόσο το GGR των online παιχνιδιών, όσο και η βάση ενεργών πελατών στις διαδικτυακές πλατφόρμες του ΟΠΑΠ (pamestoixima.gr και tzoker.gr), ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Οι ενισχυμένες επιδόσεις του ΟΠΑΠ σε αυτό τον τομέα είναι το αποτέλεσμα της εστίασης της εταιρείας στην ανάπτυξη της οικογένειας των online προϊόντων του, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ / Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΟΠΑΠ
Επίσης, ο ΟΠΑΠ ολοκλήρωσε τη στρατηγική επένδυση του στον όμιλο Kaizen Gaming. Σήμερα, ο ΟΠΑΠ κατέχει το 84,49% και τον αποκλειστικό έλεγχο των ελληνικών και κυπριακών δραστηριοτήτων του ομίλου, υπό το brand Stoiximan.
Η νέα στρατηγική Fast Forward οδηγός για την ανάπτυξη της εταιρείας
Με γνώμονα την ανάπτυξη της εταιρείας στη μετά-COVID εποχή, ο ΟΠΑΠ παρουσίασε πρόσφατα τη στρατηγική Fast Forward, τη νέα επιχειρηματική στρατηγική του, η οποία στηρίζεται στο όραμα της εταιρείας να προσφέρει στους πελάτες της παγκόσμιου επιπέδου τυχερά παιχνίδια και ψυχαγωγία, μέσω των καταστημάτων και των διαδικτυακών καναλιών της.
Η στρατηγική Fast Forward θέτει τις βασικές κατευθύνσεις για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης επιτυχίας του ΟΠΑΠ, με βάση έξι κύριους στρατηγικούς πυλώνες, που αποτυπώνουν ξεκάθαρα τις προτεραιότητες για το μέλλον της εταιρείας:
►Τοποθέτηση του πελάτη στο επίκεντρο κάθε δραστηριότητας της εταιρείας
►Εξέλιξη και ενίσχυση του εταιρικού και των προϊοντικών brand, με κορυφαίες ψηφιακές εμπειρίες
►Διατήρηση της ισχυρής θέσης του retail δικτύου και διερεύνηση ευκαιριών περαιτέρω ανάπτυξης
►Εξέλιξη των online δραστηριοτήτων σε ισχυρό επιχειρησιακό πυλώνα για την εταιρεία
►Αξιοποίηση υπαρχουσών και νέων τεχνολογιών, με γνώμονα την ενίσχυση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας της εταιρείας
►Ενίσχυση της δέσμευσης των ανθρώπων, ώστε να εξελιχθεί η εταιρική κουλτούρα, οι αξίες και ο τρόπος εργασίας.
Παράλληλα, ο ΟΠΑΠ συνεχίζει να εστιάζει στην Εταιρική Υπευθυνότητα, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του DNA της εταιρείας και την έχει καθιερώσει ως «πρωταθλητή» στον τομέα της κοινωνικής συνεισφοράς στην Ελλάδα, με σπουδαίο αποτύπωμα στην κοινωνία και την οικονομία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr