Ο ΟΠΑΠ μετασχηματίζεται σε έναν όμιλο παγκόσμιας κλάσης σ' ότι αφορά τα τυχερά παιχνίδια, χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη των νέων τεχνολογιών, έχοντας εκσυγχρονίσει όλη τη λειτουργία του, ενώ την τελευταία διετία «χτίζει» νέες υπηρεσίες και νέα παιχνίδια, με στόχο το 2020 να είναι ένας από τους μεγάλους – εκσυγχρονισμένους – ομίλους σε διεθνές επίπεδο στο χώρο των τυχερών παιχνιδιών.
Είναι στρατηγική προτεραιότητα η δημιουργία χαρτοφυλακίου προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίου επιπέδου έως το 2020, ενώ το έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού, φέρνει ολοένα και πιο ελκυστικές υπηρεσίες για τους πελάτες, καινούρια παιχνίδια αλλά και νέες Virtual υπηρεσίες. Το management του ΟΠΑΠ αντιλαμβάνεται το διεθνές status quo στα τυχερά παιχνίδια και τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία και η ψηφιακή οικονομία.
Καθ' όλη τη διάρκεια του 2017 αλλά και στο πρώτο μισό του 2018, ο ΟΠΑΠ δρομολόγησε και ήδη παρουσιάζει νέα παιχνίδια και υπηρεσίες όπως τα VLTs, σύναψε συνεργασίες με ξένες εταιρείες για virtual προϊόντα αθλητικού στοιχηματισμού όπως την αγγλική Inspired, επένδυσε στο δίκτυο καταστημάτων, ενώ αναπτύσσει και εκπαιδεύει τους επαγγελματίες πράκτορες στη νέα πραγματικότητα και στις νέες δυνατότητες που υπάρχουν.
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα τεχνολογικού μετασχηματισμού που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ευρώπη, με την εγκατάσταση περισσότερων από 50.000 νέων διαφορετικών συσκευών. Τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία εστίασε στο σημαντικό έργο του μετασχηματισμού και εκσυγχρονισμού του δικτύου των πρακτορείων ΟΠΑΠ, υλοποιώντας τεχνολογικές επενδύσεις ύψους σχεδόν 100 εκατ. ευρώ.
Κεντρικές στρατηγικές προτεραιότητες του οργανισμού, όπως τις έχει θέσει ο διευθύνων σύμβουλος Ντ. Κόουπ, είναι η επένδυση στο δίκτυο των καταστημάτων, τις online δραστηριότητες, την αυξανόμενη συνεισφορά των παιγνιομηχανημάτων (VLTs), καθώς και την περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας με νέα προϊόντα αθλητικού στοιχηματισμού και αριθμοπαιγνίων.
Το παρελθόν, η ιδιωτικοποίηση και η νέα εποχή
Ο ΟΠΑΠ, άμα της ιδιωτικοποίησής του, μεταλλάχθηκε από μια κρατική εταιρεία σε έναν σύγχρονο ιδιωτικό όμιλο, που πλέον εξετάζει και ζυγίζει κάθε χορηγικό πρόγραμμα και κάθε συμμετοχή σε οποιαδήποτε αθλητικό ή άλλο γεγονός.
Η εποχή των «βουβών» χορηγιών και των τυφλών (κομματικών και άλλων) εξυπηρετήσεων έχει περάσει... Για δεκαετίες, ο ΟΠΑΠ είχε γίνει «κάδος» εξυπηρέτησης πολιτικών σχέσεων, φίλιων επιχειρηματικών συμφερόντων, μέσα σε μια αδιαφανή... χοάνη διαφημιστικών προγραμμάτων με ελάχιστη ή καθόλου ανταποδοτικότητα.
Για δεκαετίες, στη διοίκηση του ΟΠΑΠ... παρκάρονταν άνθρωποι από την εκάστοτε κυβέρνηση που ελάχιστα γνώριζαν περί management. Άλλωστε, καλούνταν να διοικήσουν μια εταιρεία... κοφτήριο κερδών, με εξασφαλισμένα έσοδα, που πήγαινε... τραίνο για τα δεδομένα της αγοράς, όντας άλλωστε μονοπώλιο στο χώρο του.
Όταν όμως το management δίνει... λογαριασμό σε ιδιώτες μετόχους, τότε ασφαλώς αλλάζει και όλο το μοντέλο διοίκησης ενός τόσο δαιδαλώδους οργανισμού.
Άμα της ιδιωτικοποίησής του, φυσικά ο ΟΠΑΠ παραμένει κεντρικός πυλώνας στήριξης του ελληνικού αθλητισμού, όμως «ζυγίζει» και μετρά που θα κάνει χορηγίες. Πλέον, όλα τα προγράμματα χορηγιών του ΟΠΑΠ κρίνονται με αμιγώς τεχνοκρατικούς όρους και με όρους ανταποδοτικότητας, είτε οικονομικής, είτε με όρους Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Η στρατηγική επένδυση στο Stoiximan Group
Στα τέλη του περασμένου Σεπτέμβρη, ο ΟΠΑΠ ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική επένδυση με την εξαγορά της ιστοσελίδας διαδικτυακού στοιχήματος stoiximan.gr. Η θυγατρική του ομίλου ΟΠΑΠ Investment Ltd κατέληξε σε προσυμφωνία για την απόκτηση μεριδίου 36,75% στην TCB Holdings Ltd, μητρική εταιρεία του Stoiximan Group, έναντι τιμήματος 50 εκατ. ευρώ, κατόπιν ρυθμιστικών εγκρίσεων της αγοράς τυχερών παιγνίων.
Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ έχει προσυμφωνήσει να αποκτήσει τον έλεγχο, από κοινού με την TCB Holdings, των δραστηριοτήτων του Stoiximan Group στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Η επένδυση αυτή τελεί υπό την πλήρωση διάφορων προηγούμενων όρων, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού και ρύθμισης της αγοράς τυχερών παιγνίων, και της διεξαγωγής έρευνας δέουσας επιμέλειας (due diligence).
Ο ΟΠΑΠ επεκτείνεται πλέον στρατηγικά στη διαδικτυακή αγορά, η οποία προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες και προοπτικές ανάπτυξης. Πρόθεση του ΟΠΑΠ είναι να διαθέσει διαδικτυακά πολλά από τα προϊόντα που παρέχονται σήμερα στους πελάτες του μέσω των πρακτορείων. Η αρχή έγινε με τον αθλητικό στοιχηματισμό και στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν άλλα παιχνίδια, όπως ΤΖΟΚΕΡ, KINO και Virtuals.
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΠΑΠ, το Pamestoixima.gr δε θα «κανιβαλίσει» τα έσοδα των πρακτόρων. Όπως έχει συμφωνηθεί, από τις δραστηριότητες των παικτών που θα έχουν εγγραφεί στο Pamestoixima.gr μέσω των καταστημάτων τους, θα λαμβάνουν το ίδιο ποσοστό προμήθειας επί των καθαρών εσόδων (NGR) όπως εφαρμόζεται για τον στοιχηματισμό στο πρακτορείο.
Σε επίπεδο ομίλου, η επένδυση δίνει επίσης στον ΟΠΑΠ παρουσία σε αρκετές ταχέως αναπτυσσόμενες διεθνείς αγορές. Μέσω των θυγατρικών της, η TCB Holdings παρέχει υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα και την Κύπρο, υπό το εμπορικό σήμα Stoiximan, καθώς και στη Ρουμανία και τη Γερμανία, υπό το εμπορικό σήμα Betano.
Το Stoiximan Group, με την ίδια διοικητική ομάδα, θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ. Το 2017, ο Όμιλος Stoiximan κατέγραψε έσοδα 136 εκατ. ευρώ και κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) περίπου 16 εκατ. ευρώ.
Ντ. Κόουπ: Η Stoiximan μας προσφέρει διαδικτυακή παρουσία σε διεθνές επίπεδο
Μιλώντας για το Pamestoixima.gr αλλά και την εξαγορά της Stoiximan, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Ντάμιαν Κόουπ δήλωσε μεταξύ άλλων πως «είναι το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της καθιέρωσης του ΟΠΑΠ ως εταιρείας ψυχαγωγίας και τυχερών παιγνίων παγκόσμιου επιπέδου.
Η στρατηγική επένδυση στην Stoiximan είναι ευθέως συμπληρωματική στις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ και μας προσφέρει διαδικτυακή παρουσία σε διεθνές επίπεδο».
Ο εκσυγχρονισμός του δικτύου
Ο στόχος για το τέλος του 2018 ήταν τα νέα καταστήματα του ΟΠΑΠ να έχουν φτάσει στα 450-500, ενώ ο στόχος για τα παιγνιομηχανήματα, τα γνωστά VLTs, έως το τέλος του 2018 ήταν να έχουν φτάσει τα 19.000. Παράλληλα, η ανάπτυξη των συσκευών αυτόματης εξυπηρέτησης στοιχηματισμού προχωρά βάσει του σχεδιασμού, με περισσότερες από 4.000 να έχουν εγκατασταθεί μέχρι τώρα.
Τα καταστήματα είναι η... βιτρίνα του οργανισμού
Από τα κλασικά προποτζίδικα περασμένων δεκαετιών, που ακροβατούσαν μεταξύ καφενείων βαλκανικού τύπου και καπνιστηρίων, παραπέμποντας σε μια εικόνα κάθε άλλο παρά φιλόξενη για την έλκυση (καινούριων) πελατών, στα υπερσύγχρονα Gaming Hall, PlayOpap, Bingo Halls και στις κλασικές... σάλες των εκσυγχρονισμένων προποτζίδικων.
Μέσα στη διαδικασία ολιστικής μετάλλαξης του ΟΠΑΠ, με νέες υπηρεσίες, καινούρια παιχνίδια, εκσυγχρονισμό υποδομών, είναι και η ολική επαναπροσέγγιση της... βιτρίνας, δηλαδή των καταστημάτων που αποτελούν τον «καθρέφτη» αλλά και το όχημα για να περάσουν όλες οι νέες υπηρεσίες στο κοινό.
Στόχος της διοίκησης του ΟΠΑΠ είναι τα πρακτορεία του οργανισμού να πάψουν να αποτελούν «ξερά» γραφεία κατάθεσης δελτίων, να πάψουν να είναι «φαστ φουντ» στοιχηματικών υπηρεσιών και τυχερών παιγνίων και να γίνουν τόποι σύναξης και συνάθροισης.
Σκοπός είναι ο πελάτης να μπορεί να απολαύσει μια συνολική εμπειρία που θα σχετίζεται με τα αθλητικά δρώμενα, να ενημερώνεται, να παρακολουθεί αγώνες, να συνδιαλέγεται και να απολαμβάνει υπηρεσίες που θα συγκλίνουν με ένα μπαρ ή μια καφετέρια.
Μέσα στο αναπτυξιακό πλάνο του οργανισμού ήταν η ενημέρωση των χιλιάδων πρακτόρων ανά την Ελλάδα και για το λόγο αυτό υπήρξαν την τελευταία διετία πολλαπλές παρουσιάσεις σε πολλές πόλεις. Αυτό που τονίστηκε στους πράκτορες ανά την Ελλάδα, είναι ότι το δίκτυο των πρακτορείων είναι η ραχοκοκαλιά και το πρόσωπο των δραστηριοτήτων του ΟΠΑΠ, παίζοντας βασικό ρόλο στην παροχή παιχνιδιών, την προσέλκυση και την εξυπηρέτηση των πελατών και τη συνολική εμπειρία τους.
Η αμοιβαία ανάπτυξη ΟΠΑΠ και πρακτόρων βασίζεται κυρίως στην ανταπόκρισή τους στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών, μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες.
Η αγορά και οι ανάγκες αλλάζουν, ο ανταγωνισμός εντείνεται και οι πελάτες είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί από ποτέ. Ζητούν ένα χώρο ψυχαγωγίας, με σύγχρονες υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα, καθαριότητα, επιλογές με εστίαση στις νέες τεχνολογίες.
Μέχρι σήμερα, οι επενδύσεις που έχει κάνει ο ΟΠΑΠ για να αναβαθμίσει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων και των υπηρεσιών του έχουν δημιουργήσει επιπλέον τζίρο 500 εκατ. ευρώ και επιπλέον έσοδα ύψους 40 εκατ. ευρώ για τους πράκτορες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr